Gull vaffel Skrevet 6. august 2012 #1 Del Skrevet 6. august 2012 lillegutten min er 4 mnd nå og han sover kun to lurer på dagen dem varer alt fra 3 timer til 1 time, jeg synes det virker lite for en som er så liten enda. han sover natten i gjenom da, han legger seg 20 og sover til 06.30 så sånn sett er han flink. kansje han bare trenger lite søvn ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glorya82 Skrevet 6. august 2012 #2 Del Skrevet 6. august 2012 Så heldig du er som har en som sover så godt om natta:) men han sover mellom 12,5 til 16 timer i døgnet da sånn ca? Tro det er ca 15 som er anbefalt, men det varierer jo:) virker han blid og fornøyd så ville jeg ikke uroet meg:) min sov mellom 12-14 t i døgnet og gjør det fortsatt. Er 5 mnd, men sover Max 3 - 4 timer i strekk gjennom døgnet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gull vaffel Skrevet 6. august 2012 Forfatter #3 Del Skrevet 6. august 2012 Så heldig du er som har en som sover så godt om natta:) men han sover mellom 12,5 til 16 timer i døgnet da sånn ca? Tro det er ca 15 som er anbefalt, men det varierer jo:) virker han blid og fornøyd så ville jeg ikke uroet meg:) min sov mellom 12-14 t i døgnet og gjør det fortsatt. Er 5 mnd, men sover Max 3 - 4 timer i strekk gjennom døgnet. ja han er kjempe blid å skravler hele dagen, så det virker som om han får nok søvn. bare jeg som syntes 2 lurer virka litt lite for en som er så liten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Molimaki Skrevet 7. august 2012 #4 Del Skrevet 7. august 2012 Jenta mi er 5 mdr, sover 3 lurer i løpet av dagen, men varigheten er max 1 time pr lur. Vi legger hende 18.30 og hun sover til 06.30, jeg er oppe en gang i løpet av natten for å amme, men ho sovner med en gang igjen:) syns ikke gutten din sover lite:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Junine Skrevet 7. august 2012 #5 Del Skrevet 7. august 2012 Min gutt har akkurat blitt 4 mnd, han sover ca 10 timer i strekk om natten. Og omtrent to ganger på dagen, omtrent 3 timer tilsammen:) så høres helt vanlig ut Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Delphina Skrevet 8. august 2012 #6 Del Skrevet 8. august 2012 Da jenta var 4 måneder sov hun fra 22-23 til 7-8 dagen etter. Hun sov godt og spiste nok, det er det viktigste (og var normalt i følge legen ved helsestasjonen, altså det var ikke noe galt med datteren min og normalt for henne). Dog, hun var ikke like glad i å sove på dagen. Dette har endret seg, hun sover stort sett mesteparten av natten, men våkner opp av og til på natten og har noen lurer på 1 time hver på dagtid. Som svigers sa til meg da jeg stresset: "Babyer følger ikke boka, de har jo ikke lest den". Så lenge babyen din er fornøyd, er det normalt for h*n. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
missdior Skrevet 18. juni 2015 #7 Del Skrevet 18. juni 2015 Drar opp denne. Lille gutten vår sover fra 20-07 ca med en mating i 06-tiden. Etter dette sover han max en time, kan en sjelden gang dra den helt ut og sove to timer på dagtid (aldri sammenhengende, små powernaper på 10-20 min). Er det noe jeg kan gjøre for å få han til å sove mer på dagen? Er ikke så trivelig på dagtid med en overtrøtt unge som nekter å sove. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2015 #8 Del Skrevet 18. juni 2015 Drar opp denne. Lille gutten vår sover fra 20-07 ca med en mating i 06-tiden. Etter dette sover han max en time, kan en sjelden gang dra den helt ut og sove to timer på dagtid (aldri sammenhengende, små powernaper på 10-20 min). Er det noe jeg kan gjøre for å få han til å sove mer på dagen? Er ikke så trivelig på dagtid med en overtrøtt unge som nekter å sove. Her funker det å ut med vogna og trille. Da sovner han nesten med en gang:-) Anonymous poster hash: 30368...fe5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2015 #9 Del Skrevet 18. juni 2015 Drar opp denne. Lille gutten vår sover fra 20-07 ca med en mating i 06-tiden. Etter dette sover han max en time, kan en sjelden gang dra den helt ut og sove to timer på dagtid (aldri sammenhengende, små powernaper på 10-20 min). Er det noe jeg kan gjøre for å få han til å sove mer på dagen? Er ikke så trivelig på dagtid med en overtrøtt unge som nekter å sove. For å ikke få overtrøtt grinete unge må jeg legge hun til å sove på meg faktisk, noen ganger kan jeg flytte hub til vogna og hun fortsetter å sove der, om ikke får jeg hvilt meg selv samtidig i det minste Det er eneste måten å få hun til å sove på dagen. Prøvde en periode å ikke gjøre det slik og legge til soving rett i vogn/seng, men det funka ikke og ble lite koselige utover dagen. Når hun sovner nå sover hun stort sett 2 timer i strekk Anonymous poster hash: 09bc3...8d2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2015 #10 Del Skrevet 18. juni 2015 Når barna sover hele natten så trenger dem jo mindre søvn på dagtid. Min sover fra 19.00 til 07.30 og sover ca 3 timer totalt på dagtid og er 6 mnd, Da 4 mnd var det ca 4-5 timer på dagtid. Om barnet virker glad og fornøyd så er jo alt greit. Det er individuelt hvor mye de trenger, ingen fasit. Noen barn sover 2 x 30 minutter om dagen ved den alderen, andre fremdeles timesvis. Anonymous poster hash: 9a424...740 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 18. juni 2015 #11 Del Skrevet 18. juni 2015 (endret) lillegutten min er 4 mnd nå og han sover kun to lurer på dagen dem varer alt fra 3 timer til 1 time, jeg synes det virker lite for en som er så liten enda. han sover natten i gjenom da, han legger seg 20 og sover til 06.30 så sånn sett er han flink. kansje han bare trenger lite søvn ? Din sover mye i forhold til min i alle fall. Han sover fra 1930 til 06 med to til tre oppvåkninger for mat. Ofte tar den ene oppvåkningen mellom 45-60 min. Så har han ca tre lurer på ca 40 min hver i løpet av dagen. Hender han slår til og sover mer, men dette er ca sånn vi har det. Han er tre mnd og en uke gammel. Oi, ser dette innlegget er fra 2012. Jaja.. Endret 18. juni 2015 av Teriyaki Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå