AnonymBruker Skrevet 6. august 2012 #1 Skrevet 6. august 2012 Jeg skal studere sykepleie til høsten, og har kommet inn på høyskolen på bislett. Men førstevalget mitt var Lovisenberg diakonale høyskole, og nå har jeg fått tilbud om plass der også. Nå vet jeg ikke helt hvilket tilbud jeg skal svare ja til. Er det noen som har gått på en av skolene, eller hørt noe fra noen dere kjenner? Tusen, tusen takk takk for eventuelle svar, jeg er så usikker, og må svare senest imorgen Anonym poster: 008207ef77d7232eae50a9f3f3085429
Missandei Skrevet 6. august 2012 #2 Skrevet 6. august 2012 Utifra hva jeg har hørt, så er Lovisenberg veldig bra, og min oppfattning er at de fleste velger Loviesenberg fremfor høyskolen. Men jeg har ikke gått der selv, altså, bare hørt fra venner som har tatt sykepleierutdanning. 1
G-Ella Skrevet 6. august 2012 #5 Skrevet 6. august 2012 Studerer selv på høyskolen og kan derfor bare uttale meg om den Bare spør om du lurer på noe. Tenkte jeg kunne oppsummere min opplevelse av høyskolen litt i forhold til undervisning, veiledere etc, så kan du selv avgjøre om du synes det er bra eller dårlig Har forøvrig hørt veldig mye bra om lovisenberg!! For det første er vi SVÆRE kull, 700 startet samtidig som meg (150 deltid, resten heltid). Nå ferdigstillesdet et flunkende nytt og moderne sykepleiebygg i pilestredet, så plassmanko kommer forhåpentligvis ikke til å være et problem lengre. Det nye sykepleiebygget spås værtfall å bli enormt bra, med god plass, oppdatert teknologi og flott praksisenhet! Selv er jeg svært fornøyd, men det er veldig mye hva du gjør det til! -På høyskolen er det veldig fritt og du må nesten være litt disiplinert selv siden det er såppass (enormt) fritt på alt. -Veldig få obligatoriske forelesninger. - Ryktes at det er alt alt for lite undervisning i Sykdomslære - VELDIG bra undervisning i anatomi - Svært varierende nivå på veiledere på praksisenheten, men jeg er selv svært fornøyd med all undervisning her - Stor variasjon i praksisplasser; de fleste er heldige, noen er svært uheldige grunnet så mange elever og så praksissteder. Har selv vært superheldig og kunne ikke vært mer fornøyd. - Stor variasjon i foreleserne i annet enn sykdomslære, anatomi, farmakologi etc - dårlig tilbud om undervisning i legemiddelregning - hadde selv en opplevelse der noen "stjal" en oppgave fra oss for å få gå opp til eksamen; ingen følger - Mange færre eksamener enn flere andre skoler; de bruker heller mappeeksamen-systemet - mange praksisperioder - Stor variasjon i veilederne; kan være svært heldig eller svært uheldig. - Synes at veiledningsgruppene har fungert bra som en klasse; 3 grupper er sammen med en veileder, føler jeg har blitt kjent med mange etc. - Desverre er det dårlig oppfølging dersom noen gir en god F i å gjøre gruppeoppgavene til mappeeksamen, det er vår opplevelse da. - Du må bytte grupper/klasse og veileder hvert år. - Det er veldig mange som går på sykepleie ved HIOA fordi de "kom inn", "ikke har noe annet å gjøre" etc. dette merkes veldig på første året, men disse faller fort fra. - Har opplevd et veldig bra miljø der og fått mange gode venner. Dette har jo selvsagt noe med deg selv å gjøre, men jeg er positivt overrasket.
AnonymBruker Skrevet 7. august 2012 #6 Skrevet 7. august 2012 Takk for svar fra alle, og kjempefint med så utfyllende, G-Ella Det ble Lovisenberg. Håper de har like gode fasiliteter som høyskolen mtp øvelsesenhetene! Anonym poster: 008207ef77d7232eae50a9f3f3085429 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå