Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvor åpen skal man egentlig være i et forhold? Hvis du får en melding på mobilen din eller på facebook, kunne partneren din fått sett den uten at du hadde blitt nervøs? Uansett avsender?

For min del er det ikke nøye, kjæresten min kan godt få boltre seg på pcen min og mobilen min, for jeg har ingenting å skjule. Men jeg hører ofte om at folk mottar meldinger som "ikke er ment for kjærestens øyne", uten at det nødvendigvis har noe med utroskap å gjøre. Det er liksom bare privat.

Så hvordan er du? Kunne partneren din når som helst fått tillatelse til å se igjennom dine sosiale nettsider (som facebook) og mobil, uten at du hadde følt behov for å se igjennom og slette?

Hvordan skal det være? Er det sånn at det alltid er en uting å skjule noe for en partner?

Anonym poster: efe5f2e1e511b0c95510c15879f186d6

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde ikke hatt noe problem med å gi tillatelse til min mann, og han hadde fått det hvis han spurte. Jeg har ingenting å skjule.

Mvh Yvonne :heiajente:

• Liker 2
Gjest Bobler
Skrevet

Ingen av oss har noe å skjule. Men ingen av oss driver å maser om å lese meldinger og facebook-tull. Vi stoler på hverandre, og respekterer den andres privatliv.

• Liker 2
Gjest Marmot
Skrevet

For min del kan han få se alt, men jeg synes samtidig det er viktig å respektere andres privatliv. Fortrolige samtaler med venninner synes jeg ikke kjæresten min trenger å lese, og mye av kommunikasjonen som er mellom faren til sønnen min og meg kan han også la være i fred.

Jeg har ingenting å skjule for kjæresten min, men andre kan ha det likevel.

• Liker 6
Gjest Swipper
Skrevet (endret)

Jeg har ingenting å skjule, så det er bare for han å bla gjennom for å se om det er noe.

EDIT: Men hadde han spurt om det eller jeg funnet ut at han hadde gjort det så hadde jeg nok blitt litt skuffet. Ikke fordi jeg hadde hatt noe å skjule, men fordi han ikke stolte såpass på meg at han bare hadde spurt meg rett ut.

Endret av Swipper
  • Liker 1
Gjest Violetta
Skrevet

Jeg ønsker å ha noe privatliv selv om jeg er samboer. Det dreier seg ikke om utroskap, men kan ha med betroelser fra andre eller lignende. Man blir ikke en person selv om man er gift /samboer. Man er to som lever sammen.

• Liker 2
Skrevet

Han kan lese hva han vil for min del, på den måten at det ikke gjør meg noe om han ser meldinger, ser hva som skjer på facebook osv. Kunne blit irritert om jeg fant ut at han hadde lest samtalene og/eller meldingene mine opp og ned, men ikke fordi jeg hadde noe å skjule. At vi låner hverandres telefoner hvis vi trenger, og dermed kan se den andres meldinger, eller bruker hverandres pc og dermed ser chat osv. der er ikke noe problem. Har ingenting spennende der uansett. Hadde blitt irritert hvis jeg følte meg mistenkeliggjort med "snoking", altså veldig systematisk lesing av meldinger f.eks, men han hadde ikke sett noe jeg hadde ment han ikke kunne se, så sånn sett hadde det vært greit.

• Liker 1
Skrevet

Har ingenting å skjule, men han får ikke lese meldinger på mobil og pc.

Hva jeg snakker om med andre har ingen andre noe med.

Heldigvis har vi samme syn på saken.

• Liker 1
Skrevet

Ingen av oss har noe å skjule. Men for oss handler det om privatliv. Vil jeg lese meldingene på mobilen til kjæresten min, så hadde han fått lov til det og omvendt. Men ingen av oss trenger det, siden vi stoler på hverandre.

Skrevet

Vi deler alt :P føler det er naturlig i vårt forhold. Om jeg hadde vært sammen med en annen fyr er det ikke sikkert jeg hadde følt det samme.

Skrevet

Hadde samboeren spurt, så hadde han glatt fått se/vite hva han enn måtte ha lyst til, men jeg hadde ikke synes det hadde vært greit om han hadde snoket gjennom mobilen min eller personlige samtaler på f.eks Facebook. Det tror jeg ikke han hadde synes hadde vært greit hvis det hadde vært motsatt heller.

• Liker 3
Gjest Guilty
Skrevet

Hadde han absolutt hatt lyst til å se så hadde han fått lov, men håper jo det ikke skjer. Eneste jeg ikke hadde latt han se var om jeg for eksempel hadde snakket med en venninne og hun hadde betrodd seg til meg om noe, men da hadde jeg jo forklart saken. Ellers har vi fri tilgang på pcen og mobilen til hverandre, er ingenting som skjules. Men tror helt ærlig ikke han har behov for å sjekke hva jeg gjør.

Gjest Purple Haze
Skrevet

Hvor åpen skal man egentlig være i et forhold? Hvis du får en melding på mobilen din eller på facebook, kunne partneren din fått sett den uten at du hadde blitt nervøs? Uansett avsender?

For min del er det ikke nøye, kjæresten min kan godt få boltre seg på pcen min og mobilen min, for jeg har ingenting å skjule. Men jeg hører ofte om at folk mottar meldinger som "ikke er ment for kjærestens øyne", uten at det nødvendigvis har noe med utroskap å gjøre. Det er liksom bare privat.

Så hvordan er du? Kunne partneren din når som helst fått tillatelse til å se igjennom dine sosiale nettsider (som facebook) og mobil, uten at du hadde følt behov for å se igjennom og slette?

Hvordan skal det være? Er det sånn at det alltid er en uting å skjule noe for en partner?

Anonym poster: efe5f2e1e511b0c95510c15879f186d6

Har åpenhet noe å gjøre med hvor mye man deler av mobil og pc? Jeg trodde åpenhet handlet om å klare å kommunisere med hverandre om tanker, følelser, meninger, intimitet og nærhet.

Den digitale verdenen tar helt overhånd i enkelte forhold.

• Liker 3
Skrevet

Helt ok for meg. Ikke er det noe skummelt der, og mine venner ringer meg heller enn å sende melding om det er noe alvorlig de vil prate om.

Gjest Solsmil
Skrevet

Ingen av oss har noe å skjule, og vi kunne begge latt den andre se både mobil og mail uten å tenke. Samtidig så stoler vi såpass på hverandre at dette ikke er noe vi har behov for

Skrevet

Jeg lar ikke andre se min korrespondanse mellom meg og andre, det gjelder også mannen min.

Han hadde ikke fått tillatelse til å se noe heller, og hadde han "absolutt ville sett noe" hadde jeg blitt veldig skuffet.

Mannen min vet ikke engang hvem jeg er på KG, eller hva det er. Ikke bryr han seg heller, selv om han vet at jeg tillgmed har truffet folk herfra(men igjen; han vet ikke hva "herfra" er).

Jeg har delt mange år av livet mitt med en mann, men hele min eksistens og alle gjøremål kretser ikke rundt en partner.

Skrevet

Jeg er åpen overfor mannen min. Han er min beste venn, det er ingen som kjenner meg så godt som han og det er ingen som har sett min sårbarhet slik han har sett den. Dette har ingenting med om man leser hverandres mail/mobil å gjøre.

Å være åpen er å kunne by på seg selv, dele tanker og meninger. Man trenger ikke være en åpen person selv om man deler mail og mobil.

• Liker 3
Skrevet

Har vel egentlig ikke noe problem med å vise han hva som skjuler seg der, for det er nada. Dersom han er nærmere facebooken min eller mobilen, og noen skriver til meg, så ber jeg heller han sjekke hva som står.

Skrevet

Jeg er veldig åpen. Har i grunnen ingenting å skjule. Spør, så får du et svar stort sett.

Gjest tarandus
Skrevet

Har ingenting å skjule. Hvilken interesse han har i fjasemeldinger mellom meg og mine veninner var en annen sak :ninja:

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...