Gjest AnonymBruker Skrevet 6. august 2012 #1 Skrevet 6. august 2012 Jeg er føtidspensjonert og vurderer å flytte til Sverige. Lurer på hvordan det stiller seg med pensjonen, legehjelp osv. Må man melde adresseforandring til Sverige, eller kan man ha f.eks. en postboksadresse i Norge? Jeg har en hytte i Norge som jeg tenker å selge til våren igjen, hvordan blir dette med skatt Norge vs. Sverige? Noen som vet/har erfaring eller kjenner noen som vet/har erfaring? Takknemlig for alle svar.
Gjest anonym Skrevet 8. august 2012 #2 Skrevet 8. august 2012 Hei der! Har ikke fått noen svar. Vet ikke hvorfor. Må da være noen der som vet noe om dette, veldig mange pensjonister flytter jo til Sverige? Har lyst å flytte dit av forskjellige årsaker, men har ikke lyst å oppgi tilknytningen til Norge. Hører at det bare er å ta med seg pensjonen og flytte, er det så enkelt? Hvis noe skjer der borte og man trenger legehjelp for eksempel? Er helt uten kunnskaper om dette, trenger hjelp. Svar da folkens, hvis noen har peil...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå