AnonymBruker Skrevet 6. august 2012 #1 Skrevet 6. august 2012 Hei! Har et par spørsmål her som jeg ikke helt ser ut til å finne ut av på egenhånd Derfor en litt vag emnetittel.. Det har seg ihvertfall sånn at jeg har lyst å studere juss, i Bergen. Problemet er at jeg har for lite poeng. Totalt har jeg i år 51.0 poeng. Jeg er 22 år - har dermed 6 alderspoeng og 2 poeng for høyre utdanning. Til neste år vil jeg altså få mine to siste alderspoeng, vil det si at jeg får 53 poeng..? eller 51.2? * litt tall dum..ish* Grensen i Bergen var i år 55,6 poeng... Er det da uoppnåelig for meg å komme inn..? Forstår at jeg må ta opp noen fag altså, men lurer derfor på om det er noen her som kan hjelpe meg til å forstå... Hvordan skal jeg klare å få nok poeng? Hvor mange fag må f.eks forbedres...? Altså... dersom jeg har 3 i et fag, og får 5 etter forbedring, hvor mange poeng tilsvarer dette..? Forstår at gjennomsnittet er gjennomsnittet og at karakterene må plusses og deles på antall osv osv... men dersom noen har en måte å vise meg hvordan dette kan regnes ut, hypotetisk (i og med at jeg ikke har noen karakterer å forholde meg til ennå) Poster som anonym fordi jeg føler meg som en idiot som ikke forstår dette.. Jeg er litt tallblind og forstår ikke helt hvordan jeg skal regne ut dette. Det betyr ikke at jeg ikke passer som juss student /jurist Bare litt treig i oppfatningen ang. dette her... Anonym poster: 9aeaf8f8d65cbad0a0ce545b3af5bd79 Anonym poster: 9aeaf8f8d65cbad0a0ce545b3af5bd79
amonyn Skrevet 6. august 2012 #2 Skrevet 6. august 2012 (endret) Opprett et exceldokument.Skriv opp navnet på fag i en kolonne, og karakteren du fikk i kolonne nr 2.Legg sammen ved å bruke sumfunksjonen (Σ).I en ny "boks" skriver du: "=navnet på totalboksen/antall fag" (f.eks: =B24/23).I ennå en ny boks skriver du =navnet på boksen med gjennomsnittet(boksen du laget i punkt 4)+ekstrapoeng (f.eks. =B26+8) Da vil den siste boksen vise snittet ditt, og du kan endre på karakterene du vil, uten å måtte regne på nytt hver gang. Kan lage en mal for deg om du synes det er vanskelig Da må jeg vite hvor mange karakterer som står på vitnemålet ditt (inkl. eksamenskarakterer). Engelsk kan for eksempel være 3 karakterer: Muntlig: 1 Skriftlig: 2 Eksamenskarakter: 3 Endret 6. august 2012 av amonyn 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå