GIP Skrevet 6. august 2012 #1 Skrevet 6. august 2012 Vi er kommet i en vanskelig situasjon. Min mann har studielån som har gått til indrivelse hos Statens innkrevningssentral. Studielån er et personlig lån, som ikke kan overdras til arvinger eller etterkommere ved ens død. Vider kan man søke om å få slettet studielånet om man blir ufør. Mitt spørsmål er da. Når inntekt skal beregnes for å fastsette hvor mye de kan trekke han, skal da min (hans hustru) inntekt regnes med i inntektsgrunnlaget? Dette kan jo medføre at hele uførepensjonen hans blir krevd trukket. Og vi vil komme i en situasjon der jeg må forsørge min mann. MVH GIP
Missandei Skrevet 6. august 2012 #2 Skrevet 6. august 2012 Har han blitt varig ufør? Isåfall kan deler, eller hele studelånet slettes, se her. De har også en del ordninger for folk med redusert inntekt eller sykdom, se f.eks. her.
GIP Skrevet 6. august 2012 Forfatter #3 Skrevet 6. august 2012 Har han blitt varig ufør? Isåfall kan deler, eller hele studelånet slettes, se her. De har også en del ordninger for folk med redusert inntekt eller sykdom, se f.eks. her. Takk for greie opplysninger. Disse kan hvære til stor hjelp. Men mitt hovedspørsmål er inntektsberegningen. Dette er ikke min gjeld. Dette er en personlig gjeld som han har. Skal da min inntekt med i inntektsgrunnlaget, når de beregner hvor mye de kan trekke av hans uføre trygd?? MVH GIP
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå