Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan får dere barna til å ta Omega3 eller tran?

Når min var baby var det lettere, men nå som 4 åring nekter hun å ta tyggetabletter og andre typer som liksom skal smake godt. Hun er ikke glad i godteri og det ligner jo på det.

Kan man blande tran i noen slags mat som gjør at det ikke smaker så mye? Hun hater sitrusfrukt så tran eller tyggetabletter med sitron/appelsin er også uaktuelt.

Hva er deres knep?

Videoannonse
Annonse
Gjest fr21_5ffdsa
Skrevet

Min toåring (snart tre) er veldig flink til å ta tran. Jeg skjønner faktisk ikke helt selv hvorfor, men han jubler nærmest når jeg sier at nå skal han få det (til frokosten), og av og til tar han ut flaska fra kjøleskapet selv.

Har desverre få tips å komme med.. Tar du tran selv? Tar faren tran? Jeg tror det er en fordel at i alle fall en av foreldrene gjør det samtidig med barnet.

Skrevet

Vi tar selv trankapsler ja, men det blir ikke det samme at hun må ta en skje med tran, men vi kan jo selvfølgelig gå over til å ta tran og se om det hjelper.

Jeg tviler egentlig fordi hun er skeptisk til å prøve nye ting og litt vanskelig sånn.

AnonymBruker
Skrevet

Min (svært)kresne 3-åring tar omega3-fisker uten å mukke.

Kanksje noe å vurdere om dere ikke har prøvd det allerede?

Anonym poster: 199559fbcb4fb380ada467e17d833da2

Skrevet

Hva med flytende omega-3 med tutti-fruttismak? ( det er vel sitrus i de fleste tyggegreiene)

Skrevet

Hva med flytende omega-3 med tutti-fruttismak? ( det er vel sitrus i de fleste tyggegreiene)

Har ikke sett de med tutti-fruttismak. Hvor selges den?

Er verdt et forsøk :)

Skrevet

Har ikke sett de med tutti-fruttismak. Hvor selges den?

Er verdt et forsøk :)

Er det ikke Eskimo 3 som har det da? Selges i helsekost i såfall. Det er fiskeolje, ikke fiskeleverolje som tran er. Men helt fri for fiskesmak er den ikke, bare godt kamuflert.

Skrevet

Ok takk, skal se på den da!

Skrevet

Her går det i eskimo3 til barna, den er helt ok på smak (har testet den selv). Ellers kan du bruke Udos Choise, den bruker jeg, og den er plantebasert, så ikke fiskesmak i hele tatt. Den kan og blandes i grøt f.eks.

Begge kjøper jeg på helsekost.

Skrevet

Jenta vår på 14 måneder får tranfisker og lyser opp hver gang hun får dem. :jepp:

Skrevet

Udos Choise hadde jeg ikke tenkt på. Den kan jo blandes i noe uten at det blir fiskesmak av det!

Takk :)

Skrevet (endret)

Jenta vår på 14 måneder får tranfisker og lyser opp hver gang hun får dem. :jepp:

Jenta vår vil ikke ta noe som ligner på godteri. Hvis det ikke er sjokolade da :)

Endret av What
Skrevet

Jeg gir ungene fisk.

Skrevet

Jeg gir ungene fisk.

Så bra at ungene dine spiser fisk da!

Vi har fisk 3 ganger i uken, men vil likevel gi jenta og også selv ta et tilskudd av det.

Skrevet

Da er det ikke nødvendig med tran, helt seriøst.

Skrevet

Jeg gir ungene fisk.

Fjortisen her takler ikke fisk......hun spiser fiskemat, som f.eks fiskekaker, men ikke ren fisk. Har f.eks stekt laks, lettsalta torsk fast to ganger i uka (steker opp ei fiskekake til henne), så det blir ikke nok for henne. Minstejenta elsker fisk, makrell i tomat, kaviar....

Jeg tar udos choice til tross for fiskespising, fikk tips om det pga mye muskelbetennelser i ryggen etter en operasjon. Vet ikke om det hjelper, men det skader nå ikke....

Skrevet

Så lenge man ikke får for mye ser jeg ikke noe negativt med å også ta et tilskudd av det.

For egen del har jeg kun hatt positiv effekt på flere måter, når jeg tok tilskudd av omega 3 i tillegg til fisk.

Skrevet

Det gjør ikke noe å ta omega-3 i tillegg til fisk tre ganger i uka. Er sikkert ikke fet fisk dere har hver gang heller.

Skrevet

Neida det varierer hvilken fisk vi har, så det er det jeg tenker at det ikke gjør noe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...