Gå til innhold

Erfaringer med dyprens/utklemming hos hudpleiesalong?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en helt forferdelig hud som jeg har slitt med en studn nå, og jeg fikk blant annet anbefalt å ta en dyprens/utklemming når jeg var på H2 hudklinkk i Trondheim. Noen som har erfaringer å dele? Fant et sted på nettsiden deres at det koster 690, og da inkluderer hudanalyse, rens, peeling, damp/utklemming, maske, voksing/forming av bryn, serum, øyekrem og krem og produktveiledning. Mener å huske at damen derfra som jeg snakket med sa at de også sminket kundene etter dyprens, så man slipper å dra derfra rød og usminket.

Alt i alt; noen som har vært på denne salongen? Noen som har erfaringer med dyprens, om så fra andre plasser? Er det vondt? Hjelper det? Får de fjernet mye? Vil jo tro at urenhetene mine kommer tilbake igjen, men jeg er midt i en prosess med å få de bort. Har noen urenheter på kjeven som har vært der i snart to måneder uten at jeg har fått de bort, så tenkte at en dyprens kanskje kunne ta knekken på dem.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei :) Jeg har hatt det samme problemet med urenheter. Jeg var hos hudpleien senest for en uke siden og jeg føler at det hjalp mye. Jeg har ikke prøvd den salongen du snakker om, fordi jeg bor på østlandet, men jeg prøvde en lokal en. De var veldig flinke der jeg var. Jeg betalte 600,- og alt fulgte med. Det gjør litt vondt og du blir litt rød de første dagene, men en dyprens behandling hos hudpleie er å anbefale! Men husk også at det er viktig å tenke på hva man spiser og drikker i forhold til huden. Hold deg unna brus og drikk mye vann, melk og te. Spis også mye grønnsaker, fisk, frukt, bær og nøtter. Da vil du også merke forskjell på huden etter bare en kort stund :) Urenheter kan også komme av produkter, så snakk med hudpleien hvilke produkter hun anbefaler for deg og din hudtype. Det er ikke så lurt å bytte produkter så ofte, så det er bra å finne et som virkelig passer deg og heller holde deg til det.

Skrevet

Jeg har tidligere prøvd å legge om kostholdet, men det utgjorde ingen forskjell. Nå er jeg på første uke av en sunnere livsstil, prøver å kutte ut godteri, og redusere inntak av brus. Vann prøver jeg også drikke mer av. Grønnsakger, frukt og bær spiser jeg ofte nok, og nøtter tåler jeg ikke. Jeg hadde gode produkter i følge hudpleieren, men det var noen hun mente ville være enda bedre.

Hvor mye hjalp utklemmingen på huden din? Føler du at de fikk bort mye dritt?

Gjest Loverdose
Skrevet

Første gang jeg var hos hudpleier fikk jeg denne behandlingen, bortsett fra at jeg ble ikke sminket, brynene mine ble ikke stelt osv.

Hudpleieren startet først med utklemming. Noe av det sykeste jeg har vært med på, faktisk.. Det var så utrolig vondt!!!! Nå har ikke jeg opplevd så mye fysisk smerte at det gjør noe - men dette er noe av det vondeste jeg har vært med på, haha (sinnssyk pyse). Men skal nevnes at jeg hadde veldig irriterte og store, verkende kviser som satt fast langt under huden. Jeg var rød og opphovnet når hun var ferdig. Deretter renset hun huden, la ansiktsmaske, skrubb og det som er. Og det var herlig, det!

Utklemmingen hjalp veldig mye. Alle de store, bankende kvisene er borte og de har ikke kommet igjen. Så og si alt drittet forsvant. Så den smerten var egentlig ganske så verdt det! :)

AnonymBruker
Skrevet

Hei! :)

Jeg har tatt dyprens med utklemming hos H2 i Olavskvartalet i Trondheim 1 gang....og ALDRI mer!

Nå hadde ikke jeg de helt gigastore urenhetene, men mange små urenheter og mye hudormer (både svarte og hvite). Hudpleieren startet med å dampe ansiktet mitt, som føltes behagelig nok. Men så startet utklemmingen. Jeg har aldri, hverken før eller siden, opplevd lignende smerte! Tårene trillet og jeg trodde aldri hun skulle bli ferdig. Dette var en mye værre opplevelse enn å tatovere seg..(og den gangen ble i det minste resultatet fint).

Etterpå fikk jeg behandling med diverse svindyre produkter, som hun i tillegg klarte å presse meg til å kjøpe. Med null sminke, tom bankkonto og et ufattelig rødt og hovent ansikt trasket jeg hjemover, takknemlig for at dette var tidlig på morgenen og at jeg ikke møtte noen kjente.

Dette er min erfaring med H2 hudklinikk, og jeg skjønner at mange andre sikkert har langt bedre erfaringer. I forkant av denne timen stakk jeg innom for å forhøre meg om priser, anbefalte behandlinger osv. Da kikket hudpleieren (ikke hun som utførte behandlingen) raskt på huden min og anbefalte meg nettopp denne behandlingen. Jeg sitter igjen med en følelese av at de ikke helt forsto huden min og hva den trengte og heller anbefaler en slik behandling til alle som kommer innom.

Nå er imidlertid huden min helt fin, men det er ikke takket være H2.

Anonym poster: a8a53ef7ec14b0e6bd4137f3da1916c4

AnonymBruker
Skrevet

Ikke planlegg noe etter utklemminga eller dagen etter i alle fall, du blir seende ut som en kjøttkake.<br /><br /> Anonym poster: caaf991cac9beddc07ef4996f5a2b425

Skrevet

Hei! :)

Jeg har tatt dyprens med utklemming hos H2 i Olavskvartalet i Trondheim 1 gang....og ALDRI mer!

Nå hadde ikke jeg de helt gigastore urenhetene, men mange små urenheter og mye hudormer (både svarte og hvite). Hudpleieren startet med å dampe ansiktet mitt, som føltes behagelig nok. Men så startet utklemmingen. Jeg har aldri, hverken før eller siden, opplevd lignende smerte! Tårene trillet og jeg trodde aldri hun skulle bli ferdig. Dette var en mye værre opplevelse enn å tatovere seg..(og den gangen ble i det minste resultatet fint).

Etterpå fikk jeg behandling med diverse svindyre produkter, som hun i tillegg klarte å presse meg til å kjøpe. Med null sminke, tom bankkonto og et ufattelig rødt og hovent ansikt trasket jeg hjemover, takknemlig for at dette var tidlig på morgenen og at jeg ikke møtte noen kjente.

Dette er min erfaring med H2 hudklinikk, og jeg skjønner at mange andre sikkert har langt bedre erfaringer. I forkant av denne timen stakk jeg innom for å forhøre meg om priser, anbefalte behandlinger osv. Da kikket hudpleieren (ikke hun som utførte behandlingen) raskt på huden min og anbefalte meg nettopp denne behandlingen. Jeg sitter igjen med en følelese av at de ikke helt forsto huden min og hva den trengte og heller anbefaler en slik behandling til alle som kommer innom.

Nå er imidlertid huden min helt fin, men det er ikke takket være H2.

Jeg tenkte å dra til H2 i Thomas Angells gt, den som er rett over kondomeriet. At det gjør vondt har jeg hørt før. Folk har forskjellig smerteterskel, og man får selv vurdere om det er verdt det. Vondt hadde det kanskje gjort uansett hvilken hudpleier du hadde. Jeg har vært på H2 to ganger før, og da følt meg litt presset til å kjøpe dyre produkter - men jeg klarte fint å ikke gjøre det. Det er dumt at de presser kunder så mye, men det er til syvende og sist opp til deg om du vil kjøpe eller ikke. Jeg mener dessuten at damen på den salongen jeg var hos, sa at de sminket kundene etter utklemming. Mulig det var feil, eller mulig de du var hos ga dårlig behandling.

Har du noen andre salonger i Trondheim å anbefale, da? Du sier at huden din er fin nå, hvorfor det?

Følte du at de fikk ut urenhetene dine, selv om resten av opplevelsen ikke var bra?

Skrevet

Jeg tok dyprens for et par år siden og var kjempefornøyd! Dette gjorde jeg i tillegg hos en studentbedrift, så de som utførte dyprensen var så vidt nettopp ferdig med studiene sine. Men flinke var de!

Dro hjem og hadde den mykeste fineste huden jeg noen gang har hatt. De tok utklemming også, som jeg ikke synes var noe som helst vondt. Men de rørte ikke de dype vonde kvisene, da de satt alt for jupt under huden. Men hudormer og milier fjernet dem. Jeg fikk peeling, damping, maske, serum og farging av bryn. Ble littegrann rød og hoven etterpå, men det forsvant i løpet av dagen.

Min mor fikk også tatt dyprens, og selv om hun knapt har noen urenheter så synes hun et var så vondt at de bare måtte stoppe. :fnise:

Så tydelig at man reagerer forskjellig på smerten. :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

AB 1 her! :)

Nå har jeg bare tatt dyprens hos 1 H2salong, så det blir vanskelig å si om det rett og slett var denne ene hudpleieren som gjorde en dårlig jobb, eller om jeg kan anbefale andre H2salonger. Det var forresten hos H2 i Thomas Angels jeg fikk anbefalt dyprens m/ utklemming..husker ikke hvorfor jeg valgte å gjøre det i Olavskvartalet :) På begge steder følte jeg uansett at de ikke prøvde å sette seg inn i eller "forstå" huden min, men at de hadde en standardløsning for alle med uren hud. Produktene hudpleieren benyttet og som jeg kjøpte var av merket ... Etter en kort stund skjønte jeg at de var altfor sterke for huden min, og byttet dem heldigvis ut.

Hvorfor huden min er fin nå er jeg egentlig ikke helt sikker på selv, men det er antakeligvis en kombinasjon av nye produkter, riktig sminke, p-piller, sommer og at jeg kanskje har vokst urenhetene litt av meg :)

Jeg pleier imidlertid å få litt problemhud i overgangen høst/vinter (det var på denne årstiden jeg gikk til H2) og må si jeg er litt spent på hvordan ting utvikler seg i høst...

AnonymBruker
Skrevet

Merket "Elixir" skulle det stå...;)

Gjest BabyBlue
Skrevet

Jeg har bare gjort det en gang, og det var utrolig røft på huden. Selvsagt fjernet det urenheter, men siden huden ble irritert oppstod urenhetene ganske fort igjen. Skulle ikke forundre meg om jeg fikk en del arrdannelser etter den behandlingen :S

Jeg skulle gjerne ha tatt rens og peeling på en salong igjen, men utklemming er noe man skal være forsiktig med.

Skrevet

Jeg har tatt dyprens en gang, og aldri har jeg hatt så mye kviser og fæl hud som de to ukene etter rensen. I tillegg ble jeg prakket på med hudprodukter som jeg ble tørr og flassete av. Aldri igjen! Nå lar jeg huden min være helt i fred, ingen krem eller noe som helst. Så nå har jeg grei hud.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...