Gå til innhold

Spm. ang. AAP


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. For tiden går jeg på AAP, fordi jeg ikke er i stand til å jobbe.

Jeg går til psykiater en gang i uka. For 2 uker siden, bestemte jeg å mannen min seg for å reise til Syden, for det trenger vi begge to, etter å ha gått gjennomgått så mye de siste mnd. Jeg snakket med Nav, om det lot seg gjøre, og de sa så lenge jeg ikke har noe aktiviteter gående i det tidsrommet, kunne jeg dra. Så vi bestilte oss ferie. På fredag fikk jeg brev i posten fra min saksbehandler, om at jeg er innkalt til møte i det tidsrommet jeg egentlig skulle være i Syden. Så ringte Nav i morges for å snakke med min saksbehandler, som er opptatt hele dagen, men hun annen jeg snakket med i Nav sa at jeg må skrive søknad om å beholde AAP hvis jeg skal på ferie. WHAT???!! Det er første gang jeg hører om det. Jeg ble selvfølgelig skuffet, fordi jeg ikke fikk vite noe om det før jeg bestillte tur, da jeg snakket med 3 forskjellige i Nav, og ingen av de sa noe om noe søknad.

Jeg blir jo så irritert hver gang jeg snakker med Nav fordi alle sier så forskjellig.

Flere som opplever det samme? Jeg aner virkelig ikke hva jeg skal gjøre :(

Anonym poster: 1a1f29b64184087c714f1f44268ea812

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Få lege eller psykiater til å anbefale denne turen, at det kan være gunstig for helsen din. Forklar saken for din saksbehandler og be om utsettelse/fremskyndelse av møtet.

Går ut fra du sender meldekort, og der får man jo spørsmål om man har hatt ferie.

I verste fall får du ikke aap for den perioden du er bortreist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri fått noe problem med AAP om jeg drar på ferie. Har vært på vel... 8 ferier eller noe siden jeg begynte på det. Har ringt inn og fått hjelp til å sende meldekort når vi har vært borte (uten nett) til og med, så tror ikke det er et problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sendt inn søknad og må få legen til å skrive inn et par ord.

Jeg har møte med nav i tidsrommet da jeg er på ferie, så må skrive søknad, det holder ikke å krysse av at jeg er på ferie, sa dem. Så derfor måtte skrive søknad. Hadde jeg ikke hatt det møte med nav, hadde jeg gitt blaffen ass. Får bare krysse fingrene nå.

Anonym poster: 1a1f29b64184087c714f1f44268ea812

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...