Gjest -_Tove_- Skrevet 6. august 2012 #1 Skrevet 6. august 2012 Etter alt for mye kjeks, sjokolade og andre søtsaker i det siste, har jeg bestemt meg for å prøve 100 dager uten godteri. Altså 100 dager uten kjeks, is, kaker, sukkerholdig brus, saft, potetgull eller godteri. Føler jeg hadde hatt godt av en liten "detox", og det hadde vært gøy hvis noen andre også ville være med!
Gjest loren Skrevet 6. august 2012 #2 Skrevet 6. august 2012 Jeg blir med deg på den! :-) Fram til 14. november da? (hvis timeanddate og jeg var venner )
Cherie Skrevet 6. august 2012 #3 Skrevet 6. august 2012 Gikk i 7mnd før jeg fikk min første og eneste sprekk. Ønsker deg lykke til!
Gjest foremma Skrevet 6. august 2012 #4 Skrevet 6. august 2012 Ikke gå for hardt på , NOE må jo være lov i helgene f.eks, hvis ikke sprekker du fort Men jeg er med!
Gjest RamaLama Skrevet 6. august 2012 #5 Skrevet 6. august 2012 Hva er straffen for å sprekke? har særdeles lite viljestyrke :/
Gjest Hikken Skrevet 6. august 2012 #6 Skrevet 6. august 2012 Er det lov med Pepsi Max eller er det forbudt også?
momo Skrevet 6. august 2012 #7 Skrevet 6. august 2012 Her er jeg med og. Starter i dag. Dette trenger jeg, etter 1 mnd med masse godis. Og vi må vel bare selv avgjøre hva som er lov eller ikke lov. For hvis man klarer det fint så lenge man får drikke pepsi max, så synes jeg man får drikke pepsi max. Jeg må nok tenke ut litt hvor strengt det skal bli for meg, men godis, is og kaker er ikke lov for meg. Liker ikke saft og brus, så det er jo ikke noe problem.
Gjest loren Skrevet 6. august 2012 #8 Skrevet 6. august 2012 Enig med momo, man må selv bestemme hva som er lov og ikke. Jeg tenker at jeg kan smake av lørdagsgodtet til mini, men ikke noe utenom det
Gjest Hikken Skrevet 6. august 2012 #9 Skrevet 6. august 2012 Åå, men da blir jeg med! All type godteri, kjeks, is etc kuttes ut utenom Pepsi Maxen min!
Gjest Eithne Skrevet 6. august 2012 #10 Skrevet 6. august 2012 Jeg er med Jeg trenger seriøst et opphold Er candy addict hehe.
Gjest Skrevet 6. august 2012 #11 Skrevet 6. august 2012 Jeg sitter i sofaen, på en mandagsmorra og drikker burn! Jeg tror jeg trenger å være med på det her!
Gjest -_Tove_- Skrevet 6. august 2012 #12 Skrevet 6. august 2012 Flott at så mange vil være med! Og takk for lykkeønsking, jeg trenger det nok! Sliter forferdelig med motivasjonen jeg også. Jeg blir med deg på den! :-) Fram til 14. november da? (hvis timeanddate og jeg var venner ) Jepp, det blir vel det! Ikke gå for hardt på , NOE må jo være lov i helgene f.eks, hvis ikke sprekker du fort Men jeg er med! Skal prøve å holde meg til sukkerfri brus(/saft), frukt og bær, smoothies, grønnsaker med dip og litt nøtter. Og blir nok litt alkohol noen av helgene også. Tenker tilbake til når jeg var liten og hadde godtestopp i et halvt år om gangen flere ganger, for å få 1000 kroner i belønning. Det gikk lett som ingenting, så jeg skal klare det nå også! Hehe Hva er straffen for å sprekke? har særdeles lite viljestyrke :/ Straffen er dårlig samvittighet og 1000 kroner i bot! Er det lov med Pepsi Max eller er det forbudt også? Jeg kommer nok ikke til å gi helt slipp på Pepsi Maxen min jeg heller Håper bare ikke at det trigger søtsuget alt for mye.
Grønt blad Skrevet 6. august 2012 #13 Skrevet 6. august 2012 Jeg er med! For en stund tilbake gikk jeg og en venninne halvannen måned uten, men 100 dager hadde vært flott! Kutter ut alt av godteri, kjeks, kakes, snacks/pottis, saft/søt drikke og is. Skal prøve å holde meg unna tørket frukt som er tilsatt/rullet i sukkes. Har lov til litt alkohol, men må holde meg unna drinker med brus.
Gjest Swipper Skrevet 6. august 2012 #14 Skrevet 6. august 2012 Jeg blir nok ikke med 100%, men jeg kunne definitivt kuttet ut en del søtsaker utenom helgene så håper det går greit at jeg følger litt med i tråden for det? Ønsker alle sammen lykke til!
Gjest Kevlarsjäl Skrevet 6. august 2012 #15 Skrevet 6. august 2012 Jeg kan godt være med, men jeg prøvde nylig en ekstremvariant med null sukker i kosten. Sukrin, stevia og andre naturlige null gi/null kalori-søtningsmidler var derimot lov. Det ble veldig ekstremt, og jeg innså at jeg ikke klarer å leve helt godterifritt. Men godteri og brus er ikke lov på hverdager lengre. Og i helgene er det ikke lov med mer enn en håndfull. Det skal jeg klare! Støtter alle dere godterifrie!
Gjest RamaLama Skrevet 6. august 2012 #16 Skrevet 6. august 2012 Flott at så mange vil være med! Og takk for lykkeønsking, jeg trenger det nok! Sliter forferdelig med motivasjonen jeg også. Jepp, det blir vel det! Skal prøve å holde meg til sukkerfri brus(/saft), frukt og bær, smoothies, grønnsaker med dip og litt nøtter. Og blir nok litt alkohol noen av helgene også. Tenker tilbake til når jeg var liten og hadde godtestopp i et halvt år om gangen flere ganger, for å få 1000 kroner i belønning. Det gikk lett som ingenting, så jeg skal klare det nå også! Hehe Straffen er dårlig samvittighet og 1000 kroner i bot! Jeg kommer nok ikke til å gi helt slipp på Pepsi Maxen min jeg heller Håper bare ikke at det trigger søtsuget alt for mye. Da skylder jeg deg 3000 allerede
Gjest -_Tove_- Skrevet 6. august 2012 #17 Skrevet 6. august 2012 Flott at enda flere vil være med! Lykke til alle sammen! Da skylder jeg deg 3000 allerede Da sier vi at gjelden reduseres med 30 kroner for hver dag uten godteri fra i morgen av da Hehe! Jeg har sagt til meg selv hver eneste dag i flere uker nå at i dag skal jeg ikke spise noe usunt i det hele tatt. Har klart meg fram til etter middag hver dag, men så ble lysten så alt for stor. Har heldigvis ikke sprukket enda i dag da, og får håpe det holder seg slik! Satser på at sukkersuget minker etter noen uker.
SemperFi Skrevet 6. august 2012 #18 Skrevet 6. august 2012 Jeg er med. Må bare drikke opp de 3 cola brettene jeg har kjøpt inn. 1. september?
lille..trille Skrevet 6. august 2012 #19 Skrevet 6. august 2012 Jeg er også med. Reeeett etter at jeg har spist fruktnøttsjokoladen min <3 1
Gjest Pia22 Skrevet 6. august 2012 #20 Skrevet 6. august 2012 Jeg blir også gjerne med på dette. Har vært uten godteri i rundt en mnd. allerede og det går helt fint. Har egentlig tenkt til å holde meg helt til jul og så få lov til å kose meg litt i romjula Pepsi max er min store svakhet og det kan jeg ikke kutte ut.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå