C-Pow Skrevet 5. august 2012 #1 Skrevet 5. august 2012 Hei! Hvor tidlig bør man ha frisør og brudebukett i boks? Og hvor bestiller dere brudebukett fra, kjeder eller små lokale forretninger? Og hvor får dere egentlig buketten levert til?? Og når det gjelder frisør, når på dagen har man timen? Vår vielse starter fire, når bør jeg da ha time hos frisør?? Tar dere med kjole til frisøren og tar den på der? Eller er det eventuelt vanlig at frisør kommer hjem til bruden? Har ingen peiling jeg... Noen som vet om en god frisør for denne anledningen i Bergen? Og blomsterbutikk?
Amens Skrevet 6. august 2012 #2 Skrevet 6. august 2012 Frisør tenker jeg ikke så mye på siden det er min søster som skal ordne hår og sminke. Hun er frisør... Har hørt at man bør tenke på å bestille blomster en måned før, så da gikk jeg på bukett jakt, men jeg var ikke villig til å betale 2500,- som hos det koster hos enkelte kjeder. Jeg gikk til den foretningen som ligger under rulletrappen på bystasjonen og spurte om de kunne lage en enkel bukett av sesongens blomster som ikke koster skjorta. Det kunna de. Jeg må bare komme innom på torsdag når de har fått leveringen for helgen og ta ut de jeg vil ha i buketten^_^ Da koster det 5-600,- og det synes jeg er helt ok.
Portvinpiken Skrevet 6. august 2012 #3 Skrevet 6. august 2012 Frisør tenker jeg ikke så mye på siden det er min søster som skal ordne hår og sminke. Hun er frisør... Har hørt at man bør tenke på å bestille blomster en måned før, så da gikk jeg på bukett jakt, men jeg var ikke villig til å betale 2500,- som hos det koster hos enkelte kjeder. Jeg gikk til den foretningen som ligger under rulletrappen på bystasjonen og spurte om de kunne lage en enkel bukett av sesongens blomster som ikke koster skjorta. Det kunna de. Jeg må bare komme innom på torsdag når de har fått leveringen for helgen og ta ut de jeg vil ha i buketten^_^ Da koster det 5-600,- og det synes jeg er helt ok. Smart :-)
C-Pow Skrevet 9. august 2012 Forfatter #4 Skrevet 9. august 2012 Takk for svar! Men hvor mye før vielsen bør jeg ha time da egentlig? Og hvor kler dere på dere kjolen? Hos frisøren?
Smarties Skrevet 9. august 2012 #5 Skrevet 9. august 2012 Hei, hvor mye tid du trenger hos frisøren kommer helt an på hva du skal gjøre med håret ditt. Skal du krølle masse og sånn, tar det lenger tid enn om du har noe enkelt. Så jeg ville funnet ut hvordan du skal ha håret først. Nå skal jeg gjøre alt hjemme, men hvis jeg skulle fikset håret hos den faste frisøren min måtte jeg skiftet hjemme (eller hvertfall ikke i salongen), for der er det ikke noe sted å skifte. Jeg ville prøvd å unngå å skifte i salongen, mtp risikoen for å få flekker (hårfarge osv) og maaasse småhår på kjolen..
Ninnin86 Skrevet 9. august 2012 #6 Skrevet 9. august 2012 (endret) Du burde bestille deg en prøvetime hos frisøren før du bestemmer deg for når på selve bryllupsdagen du skal ordne håret Om du tar på kjolen hos frisøren eller et annet sted avhenger av om du skal dra rett fra frisøren til vielsen eller om du skal noe sted i mellomtiden. Jeg dro rett fra frisøren til kirken Endret 9. august 2012 av Ninnin86
C-Pow Skrevet 11. august 2012 Forfatter #7 Skrevet 11. august 2012 Noen som har fått hår og sminke gjort på Decapo på bystasjonen? Eller som kan gi meg priseksempler fra andre steder. Var hos Ramsvik i dag og spurte, der koster bare håret over 3000, så kommer sminke i tillegg.... Dyrt!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå