Gå til innhold

Dieselbil

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har sett på en bil med som har dieselmotor. Helt ny bil, jeg liker bilen kjempegodt, men bør jeg være skeptisk til diesel? Jeg bor i en av de store byene, men er ikke avhengig av å kjøre inn til bykjernen..

Anonym poster: 587f3832be4ffd2cc4e28237fa1ab042

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Dieselbiler er trege, har lite krefter, kjedelige å kjøre. Du vil ikke kunne ta forbikjøringer fordi den har ikke krefter til å ta seg forbi en annen bil.

Nei, jeg hadde ikke kjøpt diesel.

Anonym poster: c0e326deed829e0fa018c4d1c9a85fd0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dieselbiler er trege, har lite krefter, kjedelige å kjøre. Du vil ikke kunne ta forbikjøringer fordi den har ikke krefter til å ta seg forbi en annen bil.

Nåja. Det avhenger helt av bilen og er ikke problemstillingen min. Det jeg er redd for, og som jeg nok ikke forklarte godt nok i startinnlegget, er om forbud mot dieselbiler vil gjøre at bilen synker i verdi, at det blir mange restreksjoner på kjøring og lignende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mange dieselbiler har du egentlig kjørt? Det er langt ifra min erfaring og jeg har eid flere både diesel og bensin. Ja, noen dieselbiler er trege og kjedelige men det gjelder da virkelig en del bensinbiler også.

Jeg skal aldri kjøre noe annet enn diesel igjen. Billigere er det også.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvor mange dieselbiler har du egentlig kjørt? Det er langt ifra min erfaring og jeg har eid flere både diesel og bensin. Ja, noen dieselbiler er trege og kjedelige men det gjelder da virkelig en del bensinbiler også.

Jeg skal aldri kjøre noe annet enn diesel igjen. Billigere er det også.

Men du bekymrer deg ikke for eventuelle kjøreforbud og restriksjoner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men du bekymrer deg ikke for eventuelle kjøreforbud og restriksjoner?

Nei det gjør jeg ikke. Jeg bor sånn at jeg ikke er avhengig av å ta med bilen inn i byen hele tiden. Så for min del veier fordelene med dieselbil opp mot de eventuelle bakdelene som muligens kommer. Men det er jo som med alle andre ting, noen liker det ene og andre liker det andre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bensinmotorer tar igjen diesel med stor hastighet - turboteknologi og mindre motorvolum sørger for dette i tillegg til at de er langt mer miljøvennlige. Noe som virker overaskende på regjeringen og mange andre, men har vært kjent kunnskap blant motorinteresserte i alle år.

Det med at du ikke kan kjøre inn til bykjernen vil være et politisk spørsmål og har lite med fornuft å gjøre. Et moment du bør vurdere er at små dieselmotorer ikke klarer å varme opp kupeen på vintern samt at de sliter med å få start.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste dieselbiler leveres med dieselvarmer her til lands slik at det skal komme varme ut av varmeapparatet på vinteren. Ville tenkt meg om før jeg kjøpte dieselbil idag, pga politikernes vingling!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste dieselbiler leveres med dieselvarmer her til lands slik at det skal komme varme ut av varmeapparatet på vinteren. Ville tenkt meg om før jeg kjøpte dieselbil idag, pga politikernes vingling!

En sannhet med modifikasjoner. Hvis man ser på småbiler stemmer ikke dette overhodet - dette er da dyrt tilleggsutstyr (20-30 000 kronersklassen). Noe som utgjør ganske mye ekstra i pris for en småbil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste dieselbiler vi så på når vi skulle kjøpe bil var uten dieselvarmer. Fant faktisk nesten ingen som hadde det.

Og skal vi innstallere det i den bilen vi har nå så vil det koste nærmere 50k

Dieselbiler trenger verken å være trege eller kjedelige å kjøre. Har selv en ganske stor bil nå som går på diesel. Kan fint kjøre forbi der hvor det behøves. Kan ikke ligge i 200km/t som gikk fint med vår forrige bil, men det er uansett verken lov eller en nødvendighet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt en shitload med biler, men aldri dieselbiler. Jeg fordrar ikke motorstøyen fra disse kaklende beistene og det lille snevet av miljøaspekt som jeg gidder bry meg om har alltid vært svært negativt til dieselbiler.

At dieselbiler mangler så mye kraft idag, er bullshit. De fleste kommer med turbo og CR er blitt en selvfølge. Jeg ser helt klart at min 2.0 Mazda6 bensiner blir frakjørt av 2.0 Mazda6 dieselbiler i akselerasjon, men det er faktisk ikke viktig.

Bensineren er enklere å vedlikeholde, kommer til å leve lengre og som allerede nevnt - kakler ikke som en full hønegård.

I tillegg er det ingen fare for at Bergen Kommune kommer med noe forbud mot bensinbiler i sentrum - det risikerer de med dieselbil.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En sannhet med modifikasjoner. Hvis man ser på småbiler stemmer ikke dette overhodet - dette er da dyrt tilleggsutstyr (20-30 000 kronersklassen). Noe som utgjør ganske mye ekstra i pris for en småbil.

Har bare kjørt store, og der var det standard. Og jævlig kjipt i den ene når dritten faktisk ikke virket, og det var 20 minus ute og jeg satt og klapret tenner inni der på en 1.5 times tur...

Men 50 lapper? Det hørtes helt hårreisende ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var også skeptisk til dieselilrestriksjoner på dager med svak luftkvalitet. Fine dieselmotorer (som Bmw 2l diesel) er rolige og har ganske grei lyd, men kan ikke måle seg med stemmen til en Alfa Romeo 1.8 TS når man snakker om sangstemme. Iallfall ikke på de høyere oktaver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...