Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal utvide ørene mine og håper derfor på gode råd.

Jeg ønsker å gjøre dette selv (student som prøver å spare penger der man kan)..

Har lest noen tråder om dette, men sitter fortsatt igjen med spørsmål:

Hvilke utstyr skal jeg benytte og hvor kjøper jeg dette?

Jeg har tilsammen 4 vanlige hull i ørene, vil dette ha noe å si?

Og sist men ikke minst hvordan utfører jeg det?

Har også lest at dersom det gjør vondt, gjør du det feil. Å utvide ørene skal da vell ikke være smertefritt?

Tar gjerne imot andre tips/råd:)

Videoannonse
Annonse
Gjest Loverdose
Skrevet

Spar penger og gjør det profesjonelt. Jeg også er student, og skal strekke ørene mine, men sparer i skrivende stund opp penger. Er ikke så lite smart at jeg begynner å strekke på ørene mine selv uten å ha noen som helst peiling.

Skrevet

det er veldig viktig å gjøre slikt hos noen som vet hva de driver med. det er utrolig mye nerver og slike "kanaler" som akupunktører benytter seg av i øret og flippen..

man kan få plager helt andre steder i kroppen om man gjør noe feil med ørene..

Skrevet

Jeg utvidet mine ører selv, nå har ikke jeg utvidet de så mye da. Men det jeg gjorde var å først bare ha en vanlig piercing igjennom. Så litt teit ut når jeg hadde en tungepiercing i øret men det var bare for 2-3 uker. Etter det så kjøpte jeg sånne spiraler på nettet, også tok jeg den igjennom. Jeg har ikke reagert på piercinger før så kan være jeg tåler dette bedre enn andre, men min har ikke vist antydning til noe form for betennelse eller noe. Men vær forsiktig da! :-)

Gjest Borghild
Skrevet

Dumboører er kult azz. Eller er det ørehøla dere skal utvide? Tror dere virkelig dere hører noe bedre om dere gjør det? :grinele::rulle::ler2:

Skrevet (endret)

Unnskyld at eg spør...men HVORFOR????????? Hva gjør dere om om noen år når masai ører ikke er kult lenger da??? Er.vel ikke mulig å sy de sammen igjen?

Endret av gladidag
  • Liker 2
Skrevet

Mitt beste råd er: IKKE GJØR DET. Det er så utrolig, utrolig stygt. Dessuten kan jeg nesten garantere deg at du om 5-6 år kommer til å angre. Seriøst - just don't do it.

• Liker 2
Skrevet

Jeg skjønner du vil spare penger, men ta den første runden hos et piercingstudio. Da kan du spørre om det du lurer på, samtidig som de lager de første hullene på deg. Deretter kan du handle på Ebay (dersom du vil utvide mer). :-)

Gjest Loverdose
Skrevet

Mitt beste råd er: IKKE GJØR DET. Det er så utrolig, utrolig stygt. Dessuten kan jeg nesten garantere deg at du om 5-6 år kommer til å angre. Seriøst - just don't do it.

Du garanterer at for eksempel jeg kommer til å angre om et par år? Hvordan kan du garantere det?

Smaken er som baken, det er helt klart. Jeg syns utvidede ører er ufattelig stilig, og i liten grad kan det også være veldig pent (snakker da om 5-10 mm). Der er alltid en eller annen i verden som syns at det og det er stygt, og det trenger man overhodet ikke å ta hensyn til. Så om TS ønsker å strekke ørene sine, så kan hun godt gjøre det - likevel er det viktig å tenke gjennom konsekvensene det kan få og om en faktisk vil leve med strekte ører resten av livet sitt. Vil man det, så er det bare en ting å gjøre, nemlig å strekke ørene. ;)

• Liker 1
Skrevet

Hva gjør du når du angrer og vil ha de normale ørene dine tilbake?

Skrevet

Ufattelig at en tråd som TS starter for å få råd om hvordan h*n skal utvide, fører til en tråd full av forurensing. TS spør spesifikke spørsmål, og omtrent halvparten i denne tråden velger å enten svare noe helt uvesentlig, eller svare med et spørsmål. TS har nok tenkt over alle risikoer over å utvide, og det går vel strengt tatt ikke utover andre enn h*n selv om h*n skulle angre.

Som sagt, TS: Piercingstudio.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg gjorde dette selv, kjenner og flere som har gjort det. Kjøpte spiraler på nettet. Gikk helt fint det, bare pass på at du renser og tar deg god tid med å utvide.

Det gjør helt sykt vondt, og vent til det ikke gjør vondt lenger før du utvider mer.

Jeg utvidet for fort i det ene øret, og endte opp med sår (gikk fra 10 mm til 14mm)

Måtte derfor ta ut og la det gro igjen, og øret ble faktisk helt normalt. Så om man holder seg til maks 10-12 mm så skal det gå greit om man plutselig blir lei :)

Anonym poster: cc2b39454a83c053807600b61e215808

Gjest Loverdose
Skrevet

Hva gjør du når du angrer og vil ha de normale ørene dine tilbake?

Hva gjør du når du gjør en feil i livet ditt som du ikke kan ta tilbake eller gjøre noe med? Svaret på dette spørsmålet er svaret til ditt spørsmål.

Skrevet

Hva gjør du når du gjør en feil i livet ditt som du ikke kan ta tilbake eller gjøre noe med? Svaret på dette spørsmålet er svaret til ditt spørsmål.

Unnskyld meg, men jeg lurte oppriktig. Hva gjør en når en har utvidet ørene og ikke vil ha det mer? Syr? Jeg spurte av nysgjerrighet, ikke for å værr spydig.

AnonymBruker
Skrevet

Hvis man skulle bli lei av å ha utvidede hull i ørene er det ikke vanskelig å rette på kirurgisk.

Bortsett fra å gå til et piercingstudio for å få råd, utstyr og eventuelle pleieprodukter: BRUK TID. BRUK TID. BRUK TID. Å strekke en millimeter i måneden er et godt utgangspunkt.

Det skal IKKE gjøre særlig vondt å gå opp et hakk, og det skal ikke blø. Litt ubehagelig kan det være, men gjør det vondt gjør du det feil.

Anonym poster: 2efa7d5db8fa0af850aa3920c047fab8

Gjest Loverdose
Skrevet

Unnskyld meg, men jeg lurte oppriktig. Hva gjør en når en har utvidet ørene og ikke vil ha det mer? Syr? Jeg spurte av nysgjerrighet, ikke for å værr spydig.

Man kan ikke gjøre så mye, dessverre. Øreflippen kan trekke seg sammen, men tror bare det er om man har strukket mindre enn 10 mm. De som for eksempel har 5cm+ sliter litt der tror jeg. :gjeiper:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...