Gjest gjest for nå Skrevet 16. februar 2004 #1 Skrevet 16. februar 2004 Samboeren min har ulcerøs collitt, for dere som ikke vet det er det en tarmsykdom. Fører til at han får i seg alt for lite næring, og blir veldig tynn. Må den siste tiden har han vært mye dårlig, og har gått ned fra 72kg til 66 kg. Dette er ikke mye for en voksen mann på 180! Han sliter litt med dette og ønsker å legge på seg en del kilo. Noen som har peiling som vet om han kan bruke måltidserstattere som ekstra mat ? Sånne sjokolader som skal erstatte ett helt måltid for eksempel? Vi tenker at hvis han spiser noen sånne i løpet av dagen (alt med måte da) så vil han jo måtte legge på seg? Han spiser mye mat allerede, og ikke akkurat sunt. Legen har anbefalt han å drikke cola, så det gjør han til gangs. Syntes ikke på han, men på meg Noen som vet om disse kan brukes?
Gjest care Skrevet 16. februar 2004 #2 Skrevet 16. februar 2004 cola?? :o det var en rar lege. Jeg vet det finnes en slags ærnæringserstattninge på apteket. Det ser ut som små juicepakker og inneholder mye næring. HAr UC selv, og bare et tips, få det stabilt først og fremst med god næring og gode medisiner. mat er viktig, men miljø påvirker også..
Gjest Lady-M Skrevet 17. februar 2004 #3 Skrevet 17. februar 2004 Apoteket har en næringsdrikk som heter Afi-Nutrin. Den inneholder 1000kcal per drikk.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå