Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Er det noen som vet hvor, eller OM, man kan få tak i Elder Scrolls 3 Morrowind for xbox?

Nevermind. Det ser ut til at den er tilgjengelig på Amazon.

But then again: 100 dollar virker LITT dyrt. Selv om det er et klassisk spill og det kanskje ikke printes flere kopier. Og alt det. Noen som vet hvor jeg evt kan få det BILLIGERE?

Endret av Mann 42
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville helst ha et nytt spill. Dvs, ikke et som har vært kjørt et uant antall timer før jeg fikk tak i det. Det finnes relativt billige brukte på amazon, også, men jeg vil altså helst ha et som har cellofanen intakt.

Skrevet

Hvis det ikke absolutt må være til xbox og være en fysisk kopi så kan det lastes ned fra Steam for 120 kr.

Skrevet

Hvis det ikke absolutt må være til xbox og være en fysisk kopi så kan det lastes ned fra Steam for 120 kr.

Nei, jeg har jo en pc. Men jeg er vant til å spille med controller.

Trodde jeg skulle kunne finne det på xbox.com. Lastet ned Elder Scrolls IV Oblivion derfra. Men beklageligvis ikke.

Skrevet (endret)

Hm, det var overraskende dyrt, da. Men Morrowind er en perle, og jeg vil jo egentlig anbefale at du kjøper det til PC, så kan du få tak i mods også. Selv om du ikke er interessert i mange mods, så kan en patch- og grafikk-mod gjøre underverker. Mulig du også kan spille det med kontroller på PCen.

Eventuelt kan du prøve eBay, denne ser lovende ut:

http://www.ebay.com/...e#ht_500wt_1288

Endret av Tabris
Skrevet

Siden du sier du har det på PC, så ville jeg da prøvd å plugget i Xbox kontrolleren din til pcen.

Vet ikke om spillet er for gammelt til at den støtter kontrolleren, men er vel verd å gi det et forsøk før du betaler umenneskelig kroner for et så gammelt spill.

Skrevet

Siden du sier du har det på PC, så ville jeg da prøvd å plugget i Xbox kontrolleren din til pcen.

Vet ikke om spillet er for gammelt til at den støtter kontrolleren, men er vel verd å gi det et forsøk før du betaler umenneskelig kroner for et så gammelt spill.

Nei, jeg har en pc, men jeg har ikke spillet på pc. Jeg har ingen spill på pc.

Alderen spiller ingen rolle. Oblivion er også gammelt, og det har jeg hatt det kjempemorsomt med. Og forsåvidt så kommer game of the year-edition av spillet med alle addons. Så det er litt mer enn bare Morrowind basic. Må ta det med i beregninga også.

Skrevet

Nei, jeg har en pc, men jeg har ikke spillet på pc. Jeg har ingen spill på pc.

Alderen spiller ingen rolle. Oblivion er også gammelt, og det har jeg hatt det kjempemorsomt med. Og forsåvidt så kommer game of the year-edition av spillet med alle addons. Så det er litt mer enn bare Morrowind basic. Må ta det med i beregninga også.

Mente ikke at spillet er gammel, men at det kan være at spillet ikke støtter Xbox-360 kontroller. Men dette spiller ikke noe rolle siden du ikke har spillet på PC.

Så nvm.

Skrevet

Hm, det var overraskende dyrt, da. Men Morrowind er en perle, og jeg vil jo egentlig anbefale at du kjøper det til PC, så kan du få tak i mods også. Selv om du ikke er interessert i mange mods, så kan en patch- og grafikk-mod gjøre underverker. Mulig du også kan spille det med kontroller på PCen.

Eventuelt kan du prøve eBay, denne ser lovende ut:

http://www.ebay.com/...e#ht_500wt_1288

Nesten litt FOR lovende. Fletta nytt spill som selges for 10% av det de som selger det via Amazon, tar?

Kanskje jeg må titte nærmere på Steam, og evt laste det ned til pc.

Et spm, siden jeg strengt tatt ikke er spesielt datakyndig, og ikke har satt meg så mye inn i hardware-siden av dette:

Morrowind er fra 2003. Min "bærbare" maskin var ny i 2009. Vil det være rimelig å bare ta det for gitt at den vil kunne kjøre dette spillet uten problemer, eller bør jeg undersøke om operativsystemer, prosessor og lyd-og skjerm-kort er kompatible med standardene fra 2003?

80-talls datavitsen spøker i bahodet: Når det gjelder datamaskiner, er det tre sentrale begreper: Hardware, Software og Nowhere. Som er det stedet du havner dersom din hardware ikke passer sammen med din software.

Skrevet

Det skal ikke være noe problem. Jeg har kjørt alt fra Neverwinter Nights og Baldur's Gate til CIV IV og Sims 3 på en og samme laptop.

Du kan også slå på stortromma, kjøpe både Morrowind og Oblivion på PC, og satse på denne perlen. :nigo:

(Jepp, driver og fikler med det selv nå).

Skrevet (endret)

Morrowind er fra 2003. Min "bærbare" maskin var ny i 2009. Vil det være rimelig å bare ta det for gitt at den vil kunne kjøre dette spillet uten problemer, eller bør jeg undersøke om operativsystemer, prosessor og lyd-og skjerm-kort er kompatible med standardene fra 2003?

Har personlig aldri støtt på kompatibilitetsproblemer ved spilling av eldre spill.

Har spilt blant annet AoE2, Rainbow Six: Rogue Spear og Raven Shield, Ghost Recon 1 og Diablo 2, alle spillene ble utgitt mellom 1999 og 2003, og alle har kjørt glatt på laptopen jeg hadde før, fra 2009.

Alle de nevnte spillene er forresten veldig bra, dog for de som klarer å verdsette gode spill uten særlig bra grafikk.

Endret av meh
Skrevet

Har personlig aldri støtt på kompatibilitetsproblemer ved spilling av eldre spill.

Har spilt blant annet AoE2, Rainbow Six: Rogue Spear og Raven Shield, Ghost Recon 1 og Diablo 2, alle spillene ble utgitt mellom 1999 og 2003, og alle har kjørt glatt på laptopen jeg hadde før, fra 2009.

Alle de nevnte spillene er forresten veldig bra, dog for de som klarer å verdsette gode spill uten særlig bra grafikk.

Grafikk og denslags er bare prikken over i-en på ellers fine spill, men jeg kan tolerere MYE dårlig grafikk hvis jeg får en interessant historie og spill-opplevelse forøvrig.

Skrevet

Det skal ikke være noe problem. Jeg har kjørt alt fra Neverwinter Nights og Baldur's Gate til CIV IV og Sims 3 på en og samme laptop.

Du kan også slå på stortromma, kjøpe både Morrowind og Oblivion på PC, og satse på denne perlen. :nigo:

(Jepp, driver og fikler med det selv nå).

Da kan jeg jo vurdere det.

Men jeg falt for fristelsen til å kjøpe Witcher 2 og Dragonage 2 her om dagen, så jeg har egentlig ræva full av drager og trollmenn som det er.

Skrevet

Dragon Age 2 er et genialt spill. Men det er helt annerledes enn Dragon Age: Origins. Går du inn med feil forventninger, så vil du nok få et mer negativt syn på spillet enn hva det fortjener.

Skrevet

Dragon Age 2 er et genialt spill. Men det er helt annerledes enn Dragon Age: Origins. Går du inn med feil forventninger, så vil du nok få et mer negativt syn på spillet enn hva det fortjener.

Hvis det er genialt, så er jeg happy. Jeg har ingen spesielle forventninger. Jeg kjørte meg fast da jeg spilte DAO, og kom til sluttspillet med puny weapons og svak kung fu. Ingen OOOMPH!!!! La det bort i lett frustrasjon.

Men over til noe helt annet! Du skulle ikke vite hva som skal til for å kverke en endrega queen (Witcher2)? Jeg er på nivå 8, og svina virker bortimot udødelige. Jeg begynner å lure på om svaret er å sette magiske feller og holde seg på trygg avstand mens de gjør jobben sin. Men jeg ville helst gjort det med runetegn og sverd. Å løpe rundt mens jeg skriker som en liten jente, er helt klart andrevalget. Jeg er nok mer en "DIE! Filthy abomination!" type person. Når jeg rollespiller, altså.

Skrevet

Beklager, kan ikke hjelpe deg der. Jeg har ikke spilt noen av Witcher-spillene.

Men kom gjerne tilbake når du har fått tak i Morrowind. Jeg anbefaler også på det sterkeste å kjøpe det brukt på Gamestop. Der kan du også returnere det og få pengene igjen innen 14 dager, for hvilken som helst grunn. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...