Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært utenfor arbeidslivet i ca 3 år pga depresjon. Jeg er frisk igjen nå og har begynt å søke jobber.

Problemet er at jeg har et stort hull i cven nå.

Burde jeg skrive i søknadene at jeg har vært uten jobb pga depresjon, men at jeg nå er frisk?

Eller la være å skrive om det og heller vente på evnt intervju, og forklare da dersom de lurer på hvorfor jeg ikke har jobbet på noen år?

Hmm usikker.. Innspill?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville kanskje skrevet et punkt i selve søknaden ala "som dere kan se er det et hull i cv'en min for en periode på 3 år. I denne perioden har jeg vært utenfor arbeidslivet grunnet personlige problemer som jeg måtte ta hånd om. Jeg ville være sikker på at jeg kunne levere 100 % før jeg igjen begynte å se etter en ny jobb - og dette vet jeg at jeg idag kan garantere. Jeg ønsker å være ærlig om dette først som sist - og håper og tror at dette ikke vil være avgjørende om dere vil vurdere meg til stillingen eller ei". Osv osv osv.

Altså ikke bruk nødvnedigvis ordet "depresjon" men at du har hatt ditt å stri med, har tatt tak i det og ønsker å være ærlig om det.

Skrevet

Veldig bra skrevet av Guybrush!

Skrevet

jeg ville ikke kommentert det i CV eller søknad, men heller tatt det opp på et eventuelt intervju.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...