AnonymBruker Skrevet 5. august 2012 #1 Skrevet 5. august 2012 Kan jeg skrive i en søknad på ny jobb at jeg søker på stillingen fordi jeg ikke trives i nåværende jobb? Eller hva kan jeg begrunne det med? Har kun hatt jobben i 7 mnd. Anonym poster: 65447de945d9e628750e9248d803e0e5
AnonymBruker Skrevet 5. august 2012 #2 Skrevet 5. august 2012 NEI. Anonym poster: 95fffbdcca76df43d87d95e4d1ca0484 3
AnonymBruker Skrevet 5. august 2012 #4 Skrevet 5. august 2012 Hva skal jeg skrive da? Anonym poster: 65447de945d9e628750e9248d803e0e5
Strawberrygirl Skrevet 5. august 2012 #5 Skrevet 5. august 2012 det går vel an å skrive noe sånt som at den nåværende jobben din ikke gir deg de utfordringer som du skulle ønske el noe i den duren. men da må du være forberedt på at du får spørsmål om det på intervjuet også. Det er nok ikke en god ide å snakke nedlatende om tidligere jobber.. 1
Capricorn Skrevet 5. august 2012 #6 Skrevet 5. august 2012 Ikke skriv noe negativt om tidligere jobber! Skriv heller at du vil prøve noe annet og utvikle deg.
Gjest Urr Skrevet 5. august 2012 #7 Skrevet 5. august 2012 Skriv at du ønsker nye utfordringer. Enkelt og greit. Ikke utbroder.
AnonymBruker Skrevet 5. august 2012 #8 Skrevet 5. august 2012 Du trenger ikke begrunne hvorfor du søker en ny jobb, det har jeg aldri gjort og har søkt på flere hundre jobber i en periode hvor jeg ikke hadde fast jobb. Du bør selvsagt begrunne hvorfor du søker denne jobben, men ikke hvorfor du ikke vil fortsette der du jobber nå. Du kan bli spurt om det på et intervju, men da må du være forsiktig og ikke klage over nåværende arbeidsgiver. Og NEI ikke nevn at du ikke trives i jobben, fordi da skriver du faktisk noe stygt om din nåværende arbeidsgiver selv om du kanskje ikke mener det på den måten. De som leser søknaden vet jo ikke hvorfor du ikke trives, det kan være sjefen, kolleger, kjedelige arbeidsoppgaver ol, og du kan ikke legge ut om hvorfor du ikke trives i en jobbsøknad, fordi de trenger ikke vite det (har ikke krav på å få vite det) og det kan oppfattes som sytete. Og da vil de ikke ansette deg, fordi hvem vil ha en ansatt som snakker stygt om jobben sin til ukjente i et formelt brev og syter om det? Det er baksnakking uansett. Det blir noe annet å si til en venn på private at du ikke trives i jobben, men ikke si det til en potensiell ny arbeidsgiver. En jobbsøknad skal være positiv og et hyggelig brev, uten at de blir personlig. Ikke klag over nåværende jobb! Hadde du likt hvis en venn fortalte til andre at hun/han ikke liker å tilbringe tid sammen med deg? Hadde du ville blitt venn med en ny person som sier til deg i første samtalen at hun/han ikke liker sine nåværende venner og derfor vil bli vennen din? Det er jo baksnakking! Skriv at du søker på denne jobben fordi den virker spennende og utfordrende, eller noe i den duren. Nevn at du liker utfordringer (hvis du gjør det). Som sagt du trenger ikke begrunne hvorfor du vil slutte i nåværende jobb. Anonym poster: dd83a5f92dd003ccaf3ef44ffbfdaab6 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå