Gå til innhold

kan noen hjelpe meg igang:)

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei er en jente på 170 cm som veier 68 kg jeg vil gjerne gå ned til 60 kg. men vet ikke helt hvor jeg skal begynne uten om å trene masse, men ikke for mye og skal ha noen hvile dager.tenker 4 dager i uken Er det noen som har tips så er det bare å skrike ut:) Gjerne i matveien der jeg ofte står litt fast. <br /><br /> Anonym poster: c2eaf869a808161fd4ea830131b4b553

Videoannonse
Annonse
Gjest cool_water
Skrevet

Hei!! Jeg vet ikke hvordan din treningssituasjon er per dags dato, men om du ikke er vant med å trene så burde du iallefall starte forsiktig og øke etterhvert. Med 4 økter i uken så kan du jo trene 2 styrkeøkter og 2 kondisjonsøkter kanskje? Jeg pleier alltid å ta en liten intervalløkt før/etter styrkeøkten, og det virker som om det er det som har funket for meg. Da løper/spurter i 45 sekunder og har 15 sekunders pause.

Har du tenkt til å trene hjemme eller på treningssenter?

Skrevet

Er så vanskelig å gi konkrete tips. For meg funket kaloriunderskudd og kardiotrening (intervaller). Spiste egentlig akkurat hva jeg ville når jeg gikk på kcalunderskudd, bare passet på å telle og holde meg på rundt 1300 kcal daglig.

Viktig å trene styrke ved siden av, for å "bytte ut" fett med muskler, slik at du blir stram. Hjelper ikke å bare gå ned i fett%, om du skal unngå å bli tynnfeit.

Gjest Vena Cava
Skrevet

legg deg under et visst antall kalorier, og tren etter trenings dvd. Det har funka for meg!

Prøvde Jillian michaels dvd, og Butt Bible på yoytube, begge er hardt, men så inni gampen effektivt. Trenger ikke mang øktene før du kjenner fremgang.

Jeg starta med Jillian sin 30 Day Shred, den er ganske rolig og lett i starten, (det er 3 nivåer), og voker meg formen din etterhvert om du blir sterkere.

Selv ligger jeg nå, for å få vekk underhudsfett, på max 1200 kalorier pr dag. Noen vil kanskje reagere og synes det er lite, men helt ærlig så er det null problem for meg å oppnå dette.

For meg blir det nesten fråtsing om jeg skal legge meg mye over dette, så kostholdet mitt er egentlig ikke særlig forandret etter jeg begynte å trene.

Og vekta, den rører jeg ikke. Det som er viktig for meg er hva jeg ser i speilet, og ikke et ubetydelig tall...

Har du iphone/ ipad? Las ned MyFitnessPal, der kan du logge hver dag hvor mye du spiser og får i deg, samt treningsøktene dine og du har til enhver tid kontroll over kalorier inn/ut. Etterhvert begynner du å se dette selv, og greie å gjøre dette til en vane slik at du slipper å logge hele tiden.

Lykke til uansett, dette greier du helt fint :-D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...