Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilken musikk lyttet du til da du var mellom 13 og 19 år?

Dette er mine favoritter :hoppendeglad:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Koselig tråd :)

Jeg oppdaget Placebo da jeg var 12/13 og ble umiddelbar blodfan, så det gikk mye i debutplata Placebo, Without You I'm Nothing og deretter Black Market Music og Sleeping With Ghosts. (fortsatt fan, men Meds kom lenge etter jeg var fylt 19 ;) ) Ellers likte jeg The Cure, David Bowie, Kent, Motorpsycho, Depeche Mode, Sonic Youth, PJ Harvey, Radiohead, Nirvana, Skunk Anansie, Blur, The Cranberries, Röyksopp, samt at jeg hørte mye på musicals, klassisk/opera og instrumental filmmusikk. Mot slutten av tenåra oppdaget jeg også Muse, Tori Amos, Tom McRae og Sigur Ros.

En god del av det er band/artister jeg fortsatt liker, og Placebo og The Cure blir jeg aldri lei av :)

AnonymBruker
Skrevet

Okei, rar musikk, men jeg falt for de helt fra første gang jeg hørte om de.

Cibo Matto.

Anonym poster: a8302730e6e72411a008b17293ba2fd8

Gjest Tammie
Skrevet

The Distillers og The Used ;) Jeg var mye sint!

Skrevet

Okei, rar musikk, men jeg falt for de helt fra første gang jeg hørte om de.

Cibo Matto.

Hehe, sjanse for at du også fant dem gjennom Buffy? :)

Skrevet

Hørte på Dimmu Borgir nesten bare for å pisse off moren min :fnise: Huff, jeg var skikkelig vanskelig da jeg var tenåring :fnise:

AnonymBruker
Skrevet

Hehe, sjanse for at du også fant dem gjennom Buffy? :)

Nope. :)

Jeg hørte om de på NRK når de fortsatt var et "undergrunnsband". Med andre ord, før Buffy. :)

Skrevet

var forelska i Ville Valo

Skrevet

Nope. :)

Jeg hørte om de på NRK når de fortsatt var et "undergrunnsband". Med andre ord, før Buffy. :)

Stilig, har inntrykk av at de fleste "oppdaget" dem via Buffy (som forsåvidt er tilfelle for flere band) - ikke at det er noe i veien med det heller seff :)

Skrevet

Mine favoritter da jeg var 13-14 år (1999-2000):

http://www.youtube.com/watch?v=Aht9hcDFyVw

Jeg har alltid hatt veldig variert musikksmak, og jeg ble skikkelig blodfan av Frank Sinatra på denne tiden. I tillegg gikk det mye Rammstein, Geri Halliwell, Jewel, Robbie Williams, Det var også på denne tiden jeg oppdaget Jewel og hadde skikkelig dilla på albumet Pieces of You. Jeg sang også til låter av M2M.

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

Pink Floyd :rodmer:

Skrevet

Joan Osbourne - One of Us

Alanis Morissette - hele Jagged Little Pill-albumet

No Doubt - Tragic Kingdom

Backstreet Boys ;)

Skrevet

Jeg fant ikke musikkstilen min før jeg var 19-20, før den tid ble det dessverre listepopp og jeg kranglet med svogeren da han sa at spice girls og backstreet boys ikke kunne lage musikk, jeg ble snurt og følte det som et personlig angrep på meg.. Vel pinligheten tilside så hørte jeg også på Nirvana, oasis og the prodigy etter hvert, så fant jeg a perfect circle, the noose er en sang jeg aldri blir lei. Madonna var jeg svak for i ungdommen. Da jeg var 19 kom limp bizkit med cdèn ”results my vary” og yndlingssangen ble fort ”almost over”

Skrevet

Gikk mye i boyband, gitt! BSB og Westlife var vel favorittene. Det verste er at jeg kan godt finne på å høre på det innimellom fortsatt. Har boybandliste på spotify som jammen bringer frem gode minner. :)

Ellers hørte jeg en del på Eminem, Britney, No Doubt, Savage Garden og Pink. Var nok mer også, men det er det jeg kommer på nå.

Good times!

Skrevet

Bucks Fizz

Duran Duran

Pink Floyd

Beatles

Rainbow

Whitesnake

AC/DC

Alan Parsons Project

Def Leppard

SAGA

REO Speedwagon

10CC

Supertramp

UFO

Bernie Marsden

Eagles

Rick Derringer

John Cougar

TOTO

Foreigner

The Kids

Mods

Anonym poster: ceca8e2143a05a29ec262f6b308f56af

Gjest Uanonymbruker
Skrevet

A1, westlife, spice girls, backstreet boys, n*sync, vengaboys, no doubt, britney spears, Eminem, Shakira, Anastacia, Shania Twain, Limp Bizkit, Gwen Stefani, Christina Aguilera, Jennifer Lopez, Atomic Kitten, Shaggy, Pink.

• Liker 1
Skrevet

Nirvana (blir 13 igjen tvert jeg hører en sang av dem). Foo Fighters, Pantera (hører jeg fortsatt på når jeg blir skikkelig illsint - fungerer like bra nå som da), Black Sabbath, AC/DC, Neil Young, Johnny Cash, Bob Dylan, Sigur Ros, Motörhead, Muse, The Beatles, Radiohead... Kunne holdt på hele kvelden! Har ganske lik musikksmak enda happy.png

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...