Gå til innhold

Skilt for å skremme innbruddstyver

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. I boligveien jeg bor i har det den seineste tiden vært en rekke innbrudd og jeg ønsker å sette opp et ordentlig og tydelig skilt utenfor gårdsplassen hvor jeg informerer om at det er privat eiendom og alarm.

Hvordan går man frem for å skaffe et slikt skilt? Har sett flere hus andre steder med store fete skilt hvor det står alt fra bare "Ingen gjennomkjøring" til "Vakthold med hund". Bestiller man det? Og hvor mye koster det? Vil gjerne ha noe som er litt penere enn de type skilt som står utenfor byggeplasser etc.

Noen som vet? Takker for svar

Anonym poster: e74951cf192c6563accb789cf3cb4575

Skrevet (endret)

kunne du gitt meg en slags pekepinn på hva de ca vil koste? Tenker et skilt som ser pent ut, f.eks i stein eller jern/metall, trenger nok også en stolpe siden jeg ikke har noe sted å henge det. en jeg kjenner tror jeg har i marmor med selve skiltet i gulldoublè med løkkeskrift... Hvor mye koster det sånn cirka? Snakker vi 2000 eller 40 000 liksom?

Endret av Bond
Skrevet

Skjönner ikke hvorfor du skal skaffe deg et slikt skilt...

Et skilt med skrift på hindrer ikke de som vil inn, ei heller om du faktisk har alarm.

• Liker 5
Skrevet

Ja, det hørtes svært intressant ut, men kunne du gitt meg en slags pekepinn på hva de ca vil koste? Tenker et skilt som ser pent ut, f.eks i stein eller jern/metall, trenger nok også en stolpe siden jeg ikke har noe sted å henge det. en jeg kjenner tror jeg har i marmor med selve skiltet i gulldoublè med løkkeskrift... Hvor mye koster det sånn cirka? Snakker vi 2000 eller 40 000 liksom?

Hum hum hum, ja lag det skikkelig flott, da er det nok ingen tyver som tror du har noe av verdi inne i huset.

• Liker 3
Skrevet

Man kan le så mye man vil, men etter flombelysning og merking av type "vi støtter hells angels" er det ingenting som er mer forebyggende.

• Liker 2
Skrevet

Man kan le så mye man vil, men etter flombelysning og merking av type "vi støtter hells angels" er det ingenting som er mer forebyggende.

Det var ikke selve skiltet jeg tenkte på, mer det med marmor og gull og snirklebokstaver, en bør vel iallefall ikke gjøre bokstavene så snirklete at ikke tyvene kan lese dem.

Skrevet

Det var ikke selve skiltet jeg tenkte på, mer det med marmor og gull og snirklebokstaver, en bør vel iallefall ikke gjøre bokstavene så snirklete at ikke tyvene kan lese dem.

Folk liker at skilt passer til husets utseende ellers - akkurat det legger jeg meg ikke oppi :)

AnonymBruker
Skrevet

Vi hengte opp et vanlig plastskilt med bilde av kamera og teksten "området er videoovervåket". Etter det har ingen turt seg opp resten av tunet, det har holdt uvedkomne unna i 2 år.

Sannheten er at det eneste stedet hvor det er kamera, er på det skiltet :ler:

Anonym poster: bf02425f379a6ae540aafdfe59a66535

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

At du setter opp skilt med at dere har alarm, vil en proff tyv drite i. Vaktselskaper har egne skilt. De er det oblater på. I år står det 2012 på mine. Det viser at den er aktiv,bet osv.

Når du er mere int, i snirklete bokstaver og marmor...hvorfor hyrer du ikke et selskap? Vil koste deg ca 300 i mnd,så får du vel en 100 lapp i fratrekk på forsikringen.

Det er verd hver en krone. Dessuten er du ekstra sikret ved brann.

Pussig med folk, de tror alle andre blir rammet, bare ikke de selv...det skal et innbrudd til før de gjør noe<br /><br /> Anonym poster: fb3b5b0f1e3511c145a74e2ca1f09b10

Skrevet

Noen jeg vet om har et skilt hvor det står: "Vokt Dem for hunden! Hvis den angriper, legg Dem ned og vent til hjelpen kommer." Dette står både på norsk og engelsk. De har bare en liten hund, men skiltet har skremt både selgere og en leverandør som skulle levere en pakke.

• Liker 1
  • 4 uker senere...
Skrevet (endret)

Hvorfor ikke gå hele veien å kjøpe gsm alarm eller overvåkingskamera?

Endret av Niennas
Skrevet

Installer lyskastere som kommer på ved bevegelse ute så hindrer du det meste. Et skilt er bare et tillegg.

Anonym poster: 338bfc96c32cf4818e03a8ea23b9c1ca

Gjest Badabing
Skrevet

Vi hengte opp et vanlig plastskilt med bilde av kamera og teksten "området er videoovervåket". Etter det har ingen turt seg opp resten av tunet, det har holdt uvedkomne unna i 2 år.

Sannheten er at det eneste stedet hvor det er kamera, er på det skiltet :ler:

Anonym poster: bf02425f379a6ae540aafdfe59a66535

Vi gjorde også sånn, og kjøpte i tillegg et billig kamera på dealextreme som står mot inngangsdøren. Har også sånt lys (også dealextreme) som kommer på når noen går i oppkjørselen. Mener å ha lest at sistnevnte er et av midlene som funker mest avskrekkende.

Har i alle fall ikke hatt innbrudd til nå. :) *banker i bordet*

Skiltet har samboeren min laget, men det ser autentisk ut ved første øyekast. Endelig er det slutt på at ting i bakhagen blir stjålet.

Hadde alarm der jeg bodde før, men hadde så ofte besøk av Securitas at det orker jeg ikke.

Skrevet

1. Ordentlig alarm

2. Bevegelsesstyrt lyskaster

3. Advarsel og kamera faktisk innstallert

Jeg har hatt alarm i snart ti år og ingen vektere (eller uvedkommende) på besøk.

Annonse
Skrevet (endret)

Bare et tips, slike "generiske" alarm-skilt man får kjøpt på Clas Ohlson, Biltema osv. er utrolig patetiske og lurer ingen (ikke tyver i hvert fall). Det eneste som skremmer er ekte oblater fra et kjent firma. Jobber selv med montering av alarm osv. og hadde uten tvil gått for en ordentlig alarm, bør ikke koste all verden ;P

Og er det ikke Securitas Direct som nå om dagen opererer med "gratis" utrykning? Koster vel vanligvis 1500 kroner.

Bare ikke sett opp oblater fra et firma om du ikke har kjøpt alarm av de. Om man kjenner noen som jobber i bransjen er det ikke vanskelig å få tak i oblater, men dersom det blir oppdaget så kan det få konsekvenser. Det er ikke bare gratis reklame nemlig :P

Endret av TMB
Skrevet (endret)

I den forrige bilen hadde jeg en plakat hvor det sto "Ligg unna, sannsynligheten taler for at jeg akkurat nå sikter på deg med et grovt kaliber. Jeger BomBom" på norsk, engelsk, tysk, polsk og estetisk(eller hva det Estlandske språket heter).

Hadde aldri innbrudd til tross for at bilen alltid sto ulåst :)

Fikk riktignok påbud fra onkel P om å fjerne plakaten, men pytt...

Endret av Bud

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...