Gå til innhold

Delvis sykemeldt - sette opp arbeidstid selv?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvis man er delvis sykemeldt, kan man da bestemme selv når man vil jobbe?

Dette gjelder kommunal sektor, hvis noen vet om særregler i KS' avtaler.<br /><br /> Anonym poster: 7ea1dd05b98419f6bc9031f0bc14e1ac

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Settes opp i samarbeid med arbeidsgiver. Dersom det er spesielle grunner til at et bestemt arbeidstidspunkt passer best, så skal det stå i sykmeldingen fra legen.

Anonym poster: 8a7d8cf8d52f2d194e3bd9ce72e3cb5d

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar, det var i tråd med det jeg tenkte. Fikk akkurat beskjed om at den jeg har hatt avtale om å treffe på jobb i morgen ikke kommer før tirsdag, det synes jeg er litt ugreit når heller ikke sjefen har hørt noe om det eller sagt det er greit.

Men hvis man er delvis sykemeldt, våkner om morgenen og føler seg litt pjusk (av en annen grunn enn den man er sykemeldt for), hva gjør man da? Er det greit å bytte jobbedag da på en times varsel, eller kan man kreve at de da tar ut egenmeldings-/sykemeldingsdag?<br /><br /> Anonym poster: 7ea1dd05b98419f6bc9031f0bc14e1ac

AnonymBruker
Skrevet

Dytter i fall det er flere som har innspill på dette :)<br /><br /> Anonym poster: 7ea1dd05b98419f6bc9031f0bc14e1ac

Skrevet

Min erfaring er at det kommer mye an på type stilling. Altså hvor selvstendig arbeid man har. Mange har selvstendige saksbehandlingsjobber hvor de best kan planlegge egen arbeidssituasjon mest hensiktsmessig ut fra sykemeldingsprosenten. Hvis man er resepsjonist eller har fast telefontid, blir det jo viktig å avtale med sjefen!

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...