Gå til innhold

Hvilken kjole til konfirmasjon?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har ei datter som skal konfirmeres og vil være litt tidlig ute med kjole og slikt. Hun har selv bestemt at hun ikke vil konfirmeres i bunad og hvis hun ikke vil skal hun slippe. Det vi ikke vet er hvordan kjole som egner seg å konfirmere seg i ettersom alle vi har vært i har konfirmert seg med bunad. Det eneste vi vet er at vi ikke vil ha en ballkjole og sånt med masse glitter og at en cardigan må passe over. Gjerne kom med tips og linker =)

Anonym poster: b95294af11f4e5fae9ecb92f53904e6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Venter spent på svar her. Jeg har samme problem (Hvis det kan kalles det). Det var så enkelt og greit med guttene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg konfirmerte meg hadde jeg en lyserosa kjole som gikk til over knærne. Den var ikke overpyntet heller, og jeg brukte en gråglitrende bolero over

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Forstår ikke problemet. Er da så mange fine kjoler i butikkene.

TS her .. Vi har sett i butikker og har ikke funnet noe som jenta likte så vi tenker å bestille fra internett.

Greia er at vi ikke vet hva som PASSER til konf. og hva som passer med cardigan over. Er ikke akkurat Jan Thomas :P

Anonym poster: b95294af11f4e5fae9ecb92f53904e6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er veldig pent med lange kjoler til konfirmasjon. Korte kjoler er fint det også, men pass da på at den ikke blir for kort. Ang farger bør man unngå svart og mørke, dystre farger. Lyse pasteller er fint, gjerne rosa, lilla eller blå. Her er noen kjoler jeg liker til inspirasjon:

2hwppgxz7smlw0t1o0ft.jpg

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis konfirmasjonen skal være litt fin og formell vil jeg i anbefale en kjole som ikke rekker kortere enn rett over knærne.

Lyse farger med litt glitter kan godt brukes, alt etter når på året hun skal konfirmeres. Jeg hadde en niese som konfirmerte seg i en litt løs fotlang kjole som var veldig fin.

Konfirmasjon er det fineste plagget vi nordmenn har å representere, derfor mener jeg at det er viktig å finne en kjole som ikke skjemmer seg ut. Jeg synes ikke det ser fint ut med en lårkort kjole i en konfirmasjon, der du skal være litt mer voksen og representabel.

Kan sikkert finne spennende saker på Nelly, Etsy, Asos, Ellos.

Kan også være et alternativ å gå i den nærmeste byen og lete i butikker der, ikke de typiske H&M og slike.

Lykke til med kjolejakten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg konfirmerte meg i en enkel lys rosa gulvlang kjole. Synes definitivt det er penest med litt lenge på kjolen, og lyse farger uten for mye dill. Har hun kommet med noen forslag selv, så du vet litt mer hva hun ser for seg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...