Gå til innhold

Le Creuset gryte

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på om jeg skal skaffe meg en gryte fra Le Creuset, eller om det er like greit med en jerngryte? Noen fordeler/ulemper med den glatte emaljen i LC-grytene?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med en jerngryte fra Le Creuset? ;)

Skrevet

Kanskje det bare var i mitt hode at det var støpejernsgrytene (iom. at jeg skrev "med den glatte emaljen, osv..) til LC, eller en 'vanlig' jerngryte som er mer grov innvendig jeg mente?

Skrevet

Har Le Creuset uemaljerte gryter i det hele tatt da? De er jo av støpejern, men jeg har aldri sett en uten emalje.

Det kan være litt mer jobb med en emaljert gryte i og med at man kanskje ikke kan brune kjøtt på samme måte, men jeg går for emaljerte gryter. De er så uendelig mye enklere å rengjøre og de krever ikke det samme vedlikeholdet som en uemaljert gjør. Dessuten er de helt perfekte til å lage eltefritt brød i. :)

Skrevet

Hadde helt klart valgt en emaljert (tror alle er det) jerngryte fra Le Creuset foran en "vanlig" jerngryte. Så lenge man vedlikeholder den så er det MYE enklere med tanke på rengjøring. Også har de livstidsgaranti! :)

Skrevet

Jeg har uemaljert jerngryte fra Le creuset! :) Den er også helt fantastisk, lett å rengjøre, og jeg bruker den til eltefritt brød (som forøvrig er genialt! Hvordan kunne jeg bli over 26 år uten å høre om dette???)! :)

Skrevet

Jeg har også uemaljert. Og bruker den blant annet til eltefritt brød :)

Gjest gjest17
Skrevet

Ikke meningen å kuppe tråden her! Men dere som har gryte som dere bruker til eltefritt brød, hvilken størrelse har dere? Valgte dere vanlig eller oval? :-)

Skrevet

Tror den ene min er 24 cm og rund, iallfall den jeg bruker til eltefritt brød. Jeg har en større, mener den kanskje er 28.

Skrevet (endret)

Jeg bruker 24 cm til mitt eltefrie brød :) Har bare runde gryter, ikke ovale.

Endret av Olive
Skrevet

Her også, ikke meningen å kuppe tråden, men eltefritt brød?

Skrevet

Her også, ikke meningen å kuppe tråden, men eltefritt brød?

Jeg bruker denne oppskriften!:)http://m.db.no/2012/04/10/tema/mat/klikk/21049696/?www=1

Superlett, sinnsykt godt, og ikke minst: resultatet så like digg ut som på bildet!:danser:

Ikke sånn veldig næringsrikt til frokost, men fantastisk godt til suppe, gryter og andre retter som kan toppes av ei brødskive på si!;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...