HedvigR Skrevet 7. august 2012 #41 Del Skrevet 7. august 2012 Nei, jeg tolker det kun som i at de ikke kan skjære en skikkelig skive. Alle kan skjære, jeg trodde alle kunne skjære brød også, så fremt de fysisk er i stand til det. Det er liksom en av de tingene man lærer. Men tydeligvis ikke. Kan du vise til disse innleggene der du leser dette? Jeg ser at folk skriver at de er dårlig til å skjære, eller at de skjærer stygt, men har gått gjennom hele tråden og ikke sett en eneste person som hevder h*n ikke KLARER å skjære en spiselig brødskive. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silfen Skrevet 7. august 2012 #42 Del Skrevet 7. august 2012 Kan du vise til disse innleggene der du leser dette? Jeg ser at folk skriver at de er dårlig til å skjære, eller at de skjærer stygt, men har gått gjennom hele tråden og ikke sett en eneste person som hevder h*n ikke KLARER å skjære en spiselig brødskive. Som sagt; å klare å skjære og å klare å skjære brød er tydeligvis ikke det samme. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hermoine Skrevet 7. august 2012 #43 Del Skrevet 7. august 2012 Nei, jeg tolker det kun som i at de ikke kan skjære en skikkelig skive. Alle kan skjære, jeg trodde alle kunne skjære brød også, så fremt de fysisk er i stand til det. Det er liksom en av de tingene man lærer. Men tydeligvis ikke. er vel ikke så farlig om noen ikke klarer å skjære ordentlige skiver Faren min klarer bare å skjære tykke og skeive skiver, og jeg vil helst ha de tynne. Men er ikke verre enn at jeg skjærer sjøl. Men sånn er det nå bare. Noen ønsker vel å ha det litt mer lettvindt i livet sitt også. Og når det står en skjæremaskin der, som tilsier at laging av brødskiver kommer til å gå mye raskere, så er det vel mange som takker ja til den muligheten. Tyr til enkle måter å lage mat på selv noen ganger og. Selv om jeg bruker mikromat nå og da betyr ikke at jeg ikke kan lage mat. Noenganger er det bare greit med noe som er lettvindt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Urr Skrevet 7. august 2012 #44 Del Skrevet 7. august 2012 Jeg tenker at de generasjonene som kommer etter oss ikke vil kunne, rett og slett ikke vet, hvordan man skjærer brød. Takket være disse brødskjæremaskinene. Da vil de nok gjøre som så mange andre på kloden. De tar brødet mellom hendene og bryter det tvers av.. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. august 2012 #45 Del Skrevet 7. august 2012 Ts, har du tenkt på at det er fullt av bakterier på handlevognen eller handlekurven du drar rundt med deg i butikken? Og når du står i kø ved kassen eller etter du har gått ut, og du klør det i øyet, eller pirker deg på leppa. Velkommen bakterier og sykdom. Jeg skal gi deg et lite tips. Hvis du kjører bil til butikken, så ha i bilen en pakke våtservietter og en flaske håndsprit. Når du har satt deg i bilen, vask hendene, og sprit dem. Også får du ta med deg brødet hjem og skjære skivene dine selv. Lykke til med en bakteriefri tilværelse. Anonym poster: 223c8cd2c439e4697eaa5538e44cf5d4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Singha Skrevet 7. august 2012 #46 Del Skrevet 7. august 2012 Haha, at folk skal legge seg opp i at det er flest innvandrere som bruker maskinen der jeg handler Har ingenting mot dette vel, det er bare noe jeg observerer! Det jeg mener er at når veldig mange personer bruker maskinen hver dag blir den jo etter hvert møkkete. Det er som feks dørhåndtak, de blir jo utrolig møkkete hver dag. Og gud vet hvor folk har hatt hendene sine... TS Folk legger seg oppi at det er flest innvandrere som bruker maskinen der du handler fordi du nevnte det. Og du nevnte det på en slik måte at du insinuerer at enten så er innvandrere skitne på hendene når de handler, eller generelt urenslige, eller at de er dummere enn oss "vanlige" nordmenn fordi de bruker en maskin du påstår er full av bakterier. (Alternativt så mener du at innvandrere ikke kan skjære brødet sitt selv, men jeg tviler på at noen leste denne meningen inn i innlegget ditt). Det er forøvrig rart at du mener selve maskinene er bakteriefeller. Det kommer nok mer bakterier over på brødet i det du tar på skalkene på det etter å ha holdt i handlevognen din/tatt på diverse dørhåndtak og andre overflater enn fra selve maskinen. Hadde maskinen vært i nærheten av å være en bakteriespreder hadde Mattilsynet garantert fjernet den for lenge siden. Og om du virkelig mener at de er så farlige og at Mattilsynet har oversett den bør du jo absolutt sende en mail til dem! Selv bruker jeg den av og til. Det kommer an på om jeg vil ha tynne skiver eller vil fryse ned deler av brødet. I det siste har jeg ofte bare gitt faen fordi jeg egentlig liker litt tykke skiver. Og jeg har på ingen måte lagt merke til at noen grupper bruker den mer enn andre. Jeg synes derimot det er rart at du tydeligvis har stått og sett så mye på folk som skjærer brød i maskinen at du har observert et reelt grunnlag å basere påstanden din på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silfen Skrevet 7. august 2012 #47 Del Skrevet 7. august 2012 er vel ikke så farlig om noen ikke klarer å skjære ordentlige skiver Faren min klarer bare å skjære tykke og skeive skiver, og jeg vil helst ha de tynne. Men er ikke verre enn at jeg skjærer sjøl. Men sånn er det nå bare. Noen ønsker vel å ha det litt mer lettvindt i livet sitt også. Og når det står en skjæremaskin der, som tilsier at laging av brødskiver kommer til å gå mye raskere, så er det vel mange som takker ja til den muligheten. Tyr til enkle måter å lage mat på selv noen ganger og. Selv om jeg bruker mikromat nå og da betyr ikke at jeg ikke kan lage mat. Noenganger er det bare greit med noe som er lettvindt! Igjen; jeg bryr meg ikke om at maskiner brukes eller årsaken til dette. Jeg har kun uttalt meg om skjæring. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hermoine Skrevet 7. august 2012 #48 Del Skrevet 7. august 2012 Jeg tenker at de generasjonene som kommer etter oss ikke vil kunne, rett og slett ikke vet, hvordan man skjærer brød. Takket være disse brødskjæremaskinene. hehe. Kan du sy da? Kan du strikke? Kan du lage alt mulig fra bunnen av? Det der sa dem nok før i tida og, når dattera ikke gadd å lære seg å strikke men heller kjøpte sokker lagd på fabrikk. Jeg tror nok de som var vant med å lage sine egne klær syntes det var fælt at masseproduksjonen tok overhånd. Men sånn er det med teknologien. Sender du brev fremdeles eller sender du mail? Når det dukker opp en raskere og enklere versjon av en ting, vil den gamle forsvinne. Men menneskeheten har i ALLE år laget ting som kan gjøre ting enklere for menneskene. Jeg tror nok du er takknemlig for alle de teknologiske fremskrittene Det finns nok verre hjelpemidler enn en brødskjæremaskin. Og det er nå mer viktigere håndverk som har gått tapt de siste årene enn kunsten å skjære brød! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Singha Skrevet 7. august 2012 #49 Del Skrevet 7. august 2012 Jeg tenker at de generasjonene som kommer etter oss ikke vil kunne, rett og slett ikke vet, hvordan man skjærer brød. Takket være disse brødskjæremaskinene. Man vil nok ha google, wikipedia eller noe tilsvarende i fremtiden og. Bare å slappe av. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hermoine Skrevet 7. august 2012 #50 Del Skrevet 7. august 2012 Igjen; jeg bryr meg ikke om at maskiner brukes eller årsaken til dette. Jeg har kun uttalt meg om skjæring. ja det må nå være et stort problem for deg at noen sliter med å skjære brød:) 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
@laide^ Skrevet 7. august 2012 #51 Del Skrevet 7. august 2012 Hvis de maskinene hadde vert så uhygieniske så hadde nok mattilsynet fjernet dem. Hiver brødet i maskinen med god samvittighet. Signerer denne! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. august 2012 #52 Del Skrevet 7. august 2012 Det er som feks dørhåndtak, de blir jo utrolig møkkete hver dag. Og gud vet hvor folk har hatt hendene sine... TS hm.. muslimene bruker som kjent ikke papir etter toalettbesøk, men venstrehånden.. Noe å tenke på neste gang man bruker brødskjæremaskinen? Vær vennlig å ikke kalle meg rasist, da det ikke er tilfellet. Jeg kom bare med en faktaopplysning. <br /><br /> Anonym poster: b163f17e4e672decae79d8ef6b44c832 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Singha Skrevet 7. august 2012 #53 Del Skrevet 7. august 2012 hm.. muslimene bruker som kjent ikke papir etter toalettbesøk, men venstrehånden.. Noe å tenke på neste gang man bruker brødskjæremaskinen? Vær vennlig å ikke kalle meg rasist, da det ikke er tilfellet. Jeg kom bare med en faktaopplysning. <br /><br /> Anonym poster: b163f17e4e672decae79d8ef6b44c832 Dette er vanlig i veldig mange land, ikke bare muslimske. Og de vasker seg nok på hendene oftere enn den gjengse nordmann gjør etter de har vært på dass. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silfen Skrevet 7. august 2012 #54 Del Skrevet 7. august 2012 (endret) ja det må nå være et stort problem for deg at noen sliter med å skjære brød:) Jeg sa det var merkelig. Endret 7. august 2012 av Bond 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hermoine Skrevet 7. august 2012 #55 Del Skrevet 7. august 2012 (endret) Jeg sa det var merkelig. er ikke så merkelig at noen sliter med å skjære brød. Folk sliter med alt mulig rart, sånn er det bare... Endret 7. august 2012 av Bond 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ryvre Skrevet 7. august 2012 #56 Del Skrevet 7. august 2012 hm.. muslimene bruker som kjent ikke papir etter toalettbesøk, men venstrehånden.. Noe å tenke på neste gang man bruker brødskjæremaskinen? Vær vennlig å ikke kalle meg rasist, da det ikke er tilfellet. Jeg kom bare med en faktaopplysning. <br /><br /> Anonym poster: b163f17e4e672decae79d8ef6b44c832 Og hvor mange (også nordmenn tro det eller ei!!) tror du ikke piller seg i nesa, klør seg på ballene, lar være å vaske seg på henda etter dobesøk, skifter bleier på ungene sine, nyser i hånda, stikker fingeren i øret, tar på mobiler, håndtak, tastatur m.m som også bruker den maskinen? Tenk på det du 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SEHS Skrevet 7. august 2012 #57 Del Skrevet 7. august 2012 For meg er det også et utrolig fin ting med brødskjæremaskin, da rekker jeg jo faktisk og dra ut noen brødskiver om morgenen, slenge på noe pålegg og voila så har jeg frokost! Hadde jeg skullet skjære selv så hadde jeg enten måttet rydde opp etter meg før jeg dro på jobb, eller når jeg kommer hjem sliten. Nei, det er virkelig en tidsbesparende sak, ikke en ekkel maskin! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. august 2012 #58 Del Skrevet 7. august 2012 er ikke så merkelig at noen sliter med å skjære brød. Folk sliter med alt mulig rart, sånn er det bare... latskap? Anonym poster: 0a9ab68cbd6a73ba190d865b8ef95585 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bobler Skrevet 7. august 2012 #59 Del Skrevet 7. august 2012 Jeg spiser ikke brød, og samboeren spiser aldri frokost. Det tar derfor tid før et brød blir spist opp her i hus. Kan gå flere dager mellom hver brødskive. Og å kaste brød hele tiden er bortkastede penger. Så vi bruker brødskjæremaskinen, og fryser ned brødet. Uansett om noen innvandrere har brukt den eller ikke (Og det var da voldsomt til overhysteri for bakterier da.. ) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hermoine Skrevet 7. august 2012 #60 Del Skrevet 7. august 2012 latskap? Anonym poster: 0a9ab68cbd6a73ba190d865b8ef95585 ikke vet jeg. Men om dem ikke gidder å skjære brød, så skal dem da få lov til å ikke gidde det. Er mye her i verden jeg ikke gidder... sikkert hos alle dere andre også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå