Riskrem Skrevet 5. august 2012 #1 Del Skrevet 5. august 2012 Jeg synes at tanken på å bruke den elektriske brødskjæremaskinen i matbutikken er ganske ekkel. Tenk på alle de møkkete hendene som har tatt på maskinen, og der skal jeg liksom legge brødet mitt? I tillegg - hvorfor skal man gidde å bruke brødskjæremaskinen når man kan skjære brød selv? Ikke minst må brødskivene må bli ganske fort tørre? Har lagt merke til at det er flest innvandrere som bruker maskinen på de matbutikkene jeg handler på. Er ikke akkurat et viktig tema å diskutere, men det er bare noe jeg tenkte på 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. august 2012 #2 Del Skrevet 5. august 2012 Enda en tråd om "de fæle og skitne innvandrerne"... Anonym poster: 846d9da3e0642e8283ca362a2c9a8f7c 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katniss Skrevet 5. august 2012 #3 Del Skrevet 5. august 2012 (endret) Jeg får aldri til å skjære skivene skikkelig rette. Det ser ut som slaktverk. Endret 5. august 2012 av Katniss 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
meta2 Skrevet 5. august 2012 #4 Del Skrevet 5. august 2012 Jeg bruker den, og en tar ikke på det som en legger brødet på. Tar bare på skalkene på brødet og de blir ikke spist her i huset. Greit å få brødet skjært opp da barna slipper å styre med kniv. Så går det nesten et brød for dagen her i huset. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Surrehodet Skrevet 5. august 2012 #5 Del Skrevet 5. august 2012 Disse innvandrerne i butikken du handler i. Tar de på alle knivbladene? Jeg holder brødet på tuppen når jeg legger det i maskinen, tar det ut med skorpene på, og hiver skorpene når jeg kommer hjem. Hos oss får ikke brødet tid til å bli tørt heller, om det er skjært eller ikke. På den annen side slipper jeg smuler på skjærefjøla. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. august 2012 #6 Del Skrevet 5. august 2012 unnskyld meg, har du virkelig startet en tråd som handler om at du ikke vil bruke den samme brødskjærermaskinen som innvandrere? ønsker du deg en brødskjæremaskin med "whites only" på kanskje? Anonym poster: 4e4d5fa1e18a61568e3d62822067b0f8 30 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Stronger Skrevet 5. august 2012 #7 Del Skrevet 5. august 2012 Det er ingen hender som har vært nede i maskinen? Man slipper jo brødet nedi det hullet og lukker igjen lokket, å så plukker man opp brødet når det kommer ut.. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Catnip Skrevet 5. august 2012 #8 Del Skrevet 5. august 2012 De fleste studenter som kjøper mat alene skjærer det opp og fryser det ned, tiner et par skiver av gangen. Og folk driver da ikke og tar på bladene i maskinen, som er den delen som er mest "nær" brødet ditt, ingen tar på maskinen generelt. Ser ikke helt problemet med hygienen. Du virker ærlig talt utrolig spesiell som i det hele tatt tenker på dette, og spesielt at du legger fram innvandrere som argument mot å bruke brødskjæremaskin. DU er ekkel som bruker krefter på dette. 22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest foremma Skrevet 5. august 2012 #9 Del Skrevet 5. august 2012 For oss som fryser ned brød er den maskinen ypperlig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. august 2012 #10 Del Skrevet 5. august 2012 Jeg bruker den, de få gangene jeg kjøper brød. Jeg er dårligere til å skjære brød enn en fireåring. Anonym poster: f8c7eadf7ea0d0fdb76c665f09f96dbd 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Raindrops Skrevet 5. august 2012 #11 Del Skrevet 5. august 2012 Jeg bruker sånn maskin! Det er veldig greit, for jeg klarer aldri å spise hele brødet, så da hiver jeg det i fryseren, ferdig oppkuttet, når jeg kommer hjem. Da har jeg ferskt brød hver morgen, tar bare 10 minutter å tine skivene på brødfjøla, og jeg hiver aldri gammelt brød. Har igrunn aldri sett på det som skittent og uhygienisk. Litt bakterier får man tåle, brødene ligger ganske åpent fra før i butikken uansett. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Riskrem Skrevet 5. august 2012 Forfatter #12 Del Skrevet 5. august 2012 Haha, at folk skal legge seg opp i at det er flest innvandrere som bruker maskinen der jeg handler Har ingenting mot dette vel, det er bare noe jeg observerer! Det jeg mener er at når veldig mange personer bruker maskinen hver dag blir den jo etter hvert møkkete. Det er som feks dørhåndtak, de blir jo utrolig møkkete hver dag. Og gud vet hvor folk har hatt hendene sine... TS 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tropic Skrevet 5. august 2012 #13 Del Skrevet 5. august 2012 - I mange andre land er det ikke vanlig med uoppskåret brød slik som her, derfor er det vel vane? - Mange er dårlige på å skjære rett - Enkelt om man har barn som skal smøre selv, de slipper å skjære (små barn) - Enkelt å fryse - Eldre mennesker som skjelver sliter ofte med å skjære brød 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Uanonymbruker Skrevet 5. august 2012 #14 Del Skrevet 5. august 2012 Den dagen de fikk brødskjæremaskin i butikken min var en god dag, jeg er verre til å skjære brød enn en mann uten hender! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fairydust Skrevet 5. august 2012 #15 Del Skrevet 5. august 2012 Haha, at folk skal legge seg opp i at det er flest innvandrere som bruker maskinen der jeg handler Har ingenting mot dette vel, det er bare noe jeg observerer! Det jeg mener er at når veldig mange personer bruker maskinen hver dag blir den jo etter hvert møkkete. Det er som feks dørhåndtak, de blir jo utrolig møkkete hver dag. Og gud vet hvor folk har hatt hendene sine... TS Det er greit at du ser det du vil se, men du kan ikke mene at folk her på forumet skal ta deg seriøst og diskutere bruk av brødskjæremaskin når du åpner tråden med å skrive at du har lagt merke til at det er flest innvandrere som bruker maskinen. Ærlig talt. 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. august 2012 #16 Del Skrevet 5. august 2012 Jeg synes at tanken på å bruke den elektriske brødskjæremaskinen i matbutikken er ganske ekkel. Tenk på alle de møkkete hendene som har tatt på maskinen, og der skal jeg liksom legge brødet mitt? I tillegg - hvorfor skal man gidde å bruke brødskjæremaskinen når man kan skjære brød selv? Ikke minst må brødskivene må bli ganske fort tørre? Har lagt merke til at det er flest innvandrere som bruker maskinen på de matbutikkene jeg handler på. Er ikke akkurat et viktig tema å diskutere, men det er bare noe jeg tenkte på Og jeg har lagt merke til at det er flest av slike fomleponger som deg som bruker brødskjæremaskina mest på butikken jeg går til................... Anonym poster: a4f80d0c9229483986ef7e5db0f7ba5b 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Capricorn Skrevet 5. august 2012 #17 Del Skrevet 5. august 2012 Jeg bruker den. Ingen tar vel på det som er inni der? Forresten så er det 99% nordmenn som bruker den her jeg bor. Ser heller ikke at det er noe problem at innvandrere bruker den. Eller har de ikke håndsåpe hjemme? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tarandus Skrevet 5. august 2012 #18 Del Skrevet 5. august 2012 I butikken jeg jobber vasker vi denne maskinen mange ganger daglig. La være å bruke den kanskje, dersom det plager deg sånn? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silfen Skrevet 5. august 2012 #19 Del Skrevet 5. august 2012 For en latterlig problemstilling. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Riskrem Skrevet 5. august 2012 Forfatter #20 Del Skrevet 5. august 2012 I butikken jeg jobber vasker vi denne maskinen mange ganger daglig. La være å bruke den kanskje, dersom det plager deg sånn? Bra den vaskes Jeg bruker den ikke selv, jeg skjærer brødet mitt hjemme. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå