AnonymBruker Skrevet 5. august 2012 #1 Skrevet 5. august 2012 Hei! Skal prøve å gjøre min historie kort: Ble gravid i mars i fjor (2011), etter å ha gått på p-sprøyte i mange år. Sluttet med p-sprøyten i oktober 2010, og virkningen skulle da ha gått bort til 1.januar 2011. (Sluttet på den da jeg gikk ut av et lengre forhold, og ikke ville pakke i meg hormoner.) Hadde likevel noen "sammenkomster" med x-en min, og ble altså da gravid. Jeg valgte å ta MA (medisinsk abort), da jeg ikke var i et forhold lengre med den personen. Selve aborten gikk fint. Litt smerter og blod selvsagt, men ellers som forventet. Blødde i 5-6 uker etterpå. Begynte på et brett p-piller for å prøve å stoppe blødningene, og for å få en normal mens-syklus tilbake. Blødningene stoppet i noen dager, men begynte på igjen etter jeg sluttet. Tok p-sprøyte i juni, og hadde noen små blødninger innimellom når jeg gikk på den. Ettet dette så har min syklus bare vært helt ute å kjøre. Har sykluser på 28-39 dager, og ingen er like. Har ikke tatt noen hormoner eller noen ting siden virkningen av p-sprøyten tok av i sept.okt. Har nå forsøkt å bi gravid siden mars ca. uten resultat. (Har møtt mannen i mitt liv, og vil ha barn med han. ) Vet jo at jeg har vært "lett" fruktbar tidligere, men begynner å lure nå siden syklusen min er så ustabil. Kan det være at jeg har blitt gravid ved et par anledninger, og "mistet" veldig tidlig? Derav de lange syklusene? De gangene syklusene har vært lange, så har jeg også merket hovne bryst og ellers vanlige"symptomer" på graviditet. Har nå begynt å bruke BabyComp for å prøve å overvåke at jeg faktis har EL, og for å prøve seriøst å lage barn fra nå av. Tidligere så har vi ikke prøvd å time noen ting, men har hadd regelmessig samleie, også i "farlige" perioder. Noen som har noen liknende erfaringer eller andre tips å dele? På forhånd takk! Anonym poster: 3fa5925d4fc7fab765a1e2ee6008b9e5
Gjest Trøffel Skrevet 7. august 2012 #2 Skrevet 7. august 2012 (endret) Om man ikke slutter å blø etter en medisinsk abort, så er det som regel fordi ikke alle restene har blitt støtt ut av livmoren De fleste må da innom sykehuset for å skrape ut det som ligger igjen og blør Lett å være etterpåklok, men det var kanskje litt dumt at du begynte med p-piller for å prøve å rette på syklusen i stedenfor å kontakte sykehuset for å undersøke om det kunne være igjen noe i livmoren som forårsaket blødningene? Men det gjorde du kanskje også? Uansett så er det jo lenge siden nå, så da håper jeg at alt er i orden! Det er svært få som får problemer med å bli gravide igjen etter medisinsk abort. Det blir spennende å følge med på BabyCompen og historien din videre, masse lykke til!! Endret 7. august 2012 av Trøffel
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå