Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har lyst å flytte for meg selv, mest fordi at jeg bor langt vekke fra skolen jeg skal begynne på.

Hvor mye penger får du på det stipendet? Og er det nok til å betale for å bo i leilighet? Det er kanskje litt vanskelig å si, men hvor mye koster det å bo i leilighet i en måned eller år, sånn ca.

Anonym poster: 763122cfaa4f0a06be150eda7a44b08d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan vel få opp til 6800 kr i støtte fra Lånekassen i måneden, der cirka 3000 utgjør borteboerstipend og resten lån.

Skrevet

Videregående? http://www.lanekassen.no/Hovedmeny/Stipend-og-lan/vg/Bor-borte/ Burde holde til en nøktern livsstil på en liten hybel i bofellesskap på de fleste noe mindre stedene i landet. Du må nok regne med noe støtte hjemmefra til mat. Foreldrene dine har jo forsørgelsesplikt for deg frem til du er ferdig med videregående. Ellers burde det gå greit å jobbe noen timer i uka ved suden av skolen.

AnonymBruker
Skrevet

Det er kanskje litt vanskelig å si, men hvor mye koster det å bo i leilighet i en måned eller år, sånn ca.

Kommer helt an på hvor i landet og hvor sentralt. 6-7000 i måneden for noe nøkternt i en storby som Bergen. Rom i et bofellesskap 4-5000. Studentboliger 3-4000.

Anonym poster: 23e15cf9e8c447ff55e509a76cb1fa2e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...