Gå til innhold

Sofa utendørs?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Skral økonomi = null sjangse for å kjøpe behagelige utemøbler. Det vi har er sånne stablestoler i plast. Greit nok til å sitte i, men vi har lyst på noe man kan "slange seg" på.

Ser det gis bort eller selges sofaer til et par hundrelapper både på Finn.no og diverse facebook-grupper. Lurer litt på å sette en sånn på verandaen. Den vil i såfall stå under tak, så det vil ikke regne på den. Men fuktig vil det jo være i disse regnfulle tider.

Siden sofaen er gratis eller nesten gratis så vil det jo ikke være så ille om den er ubrukelig neste sommer. Men hva tenker dere om å bruke en sånn sofa nå i tida som er igjen av utesesongen? Er det gjennomførbart i en måned eller to? Eller vil sofaen fort bli ødelagt av fukt? Eventuelt full av edderkopper og andre ekle kryp?

Vi håper på en fin sensommer/høst. Og så har vi en terassevarmer vi kan bruke ute for å forlenge sesongen litt. Og vi synes også det er kos å sitte ute på fine høstkvelder selv om det er litt kjølig. Gode klær og varme pledd gjør det deilig uansett. Det er jo ikke akkurat solseng vi ser etter. ;)

Anonym poster: cf9fef45e46add16cf503a90610751aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Caroline55

Jeg tenkte likt som deg - vil ikke sitte i ubehagelige utestoler, og de behagelige er gjerne litt dyre.

Fant derfor ut at jeg hadde jo en svart to-seter sofa til overs fra IKEA. Satte denne ute på verandaen med et fint, svart pelspledd med fleece over fra KID.

Foran sofaen står et lekkert kafebord fra JYSK til kr 149 med en fin og kunstig lilla orkide over :)

Rimelig og fint!

I forhold til fukt kan jeg ikke svare deg, da verandaen min er innglassert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det høres ut som en god idé :jepp: Om dere samtidig har en pressening som kan legges over når det regner. Vil tro at en terrassevarmer kan være med på å redusere eventuell fukt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...