AnonymBruker Skrevet 5. august 2012 #1 Skrevet 5. august 2012 Jeg kan lite om data, men har bestemt meg for å lagre film på DVD slik at det er enklere å se på de. Men det finnes flere typer og jeg vet ikke hvilken jeg skal velge, kan dere hjelpe?<br /><br /> Anonym poster: f21a1efe8d40292f6f8b571992838508
agg Skrevet 5. august 2012 #2 Skrevet 5. august 2012 Kjøp deg heller en ekstern harddisk.. Det er veldig greit å overføre filer til den, i tilegg slipper du at dvd-ene blir ødelagt, slik brente dvd-er fort kan bli. Om hensikten er å få filmen fra data til tv kan du kjøpe en HDMI-kabel, slik at skjermen din vises på tv´n. 1
AnonymBruker Skrevet 5. august 2012 #3 Skrevet 5. august 2012 Enten DVD-R eller DVD+R. Har ikke noe å si hvilken av de to, bare det er en av de to. Har du en film allerede som du ønsker å konvertere (i Windows) til DVD så bruk ConvertXtoDVD. Veldig kjekt og enkelt program! Anonym poster: 3c7ef3f0bc87252cf34bb81be093f89b
Gjest Armule Skrevet 5. august 2012 #4 Skrevet 5. august 2012 I tillegg til de ovennevnte, kan du også bruke DVD-RW. Denne er det mulig å overskrive, hvis du ikke har behov for å lagre alle filmene du ønsker å se. Men anbefaler også heller en ekstern harddisk. En liten og nett usb-disk koster ikke så mye, og du slipper å alltid måtte skrive ut dvder.
AnonymBruker Skrevet 5. august 2012 #5 Skrevet 5. august 2012 Misforstår jeg helt nå eller kan jeg egentlig bare lagre filmene på en USB-minnepinne? Og fremdeles se filmene på TV? Det er snakk om film som ble tatt opp for 20 år siden og som jeg har fått inn på PCen, men så kom jeg liksom aldri lenger... Altså egne opptak av barna og slikt, ikke spillefilmer. <br /><br /> Anonym poster: e5947f1574ba0192ebb6f11d4b2b70df
Gjest Armule Skrevet 5. august 2012 #6 Skrevet 5. august 2012 Misforstår jeg helt nå eller kan jeg egentlig bare lagre filmene på en USB-minnepinne? Og fremdeles se filmene på TV? Det er snakk om film som ble tatt opp for 20 år siden og som jeg har fått inn på PCen, men så kom jeg liksom aldri lenger... Altså egne opptak av barna og slikt, ikke spillefilmer. <br /><br /> Anonym poster: e5947f1574ba0192ebb6f11d4b2b70df Ja, det kan du. Hvilket filformat er det snakk om?
AnonymBruker Skrevet 5. august 2012 #7 Skrevet 5. august 2012 Misforstår jeg helt nå eller kan jeg egentlig bare lagre filmene på en USB-minnepinne? Og fremdeles se filmene på TV? Mange TVer som du kan gjøre det med ja. Ikke alle. Men det er jo ikke verre enn å prøve. PS. Ikke bruk DVD-RW/DVD+RW, det er ikke sikkert at DVD-spilleren vil/kan lese det. Vanlig DVD-R/DVD+R går fint da. Og så koster det så lite for DVD-plater i dag at du ikke trenger å bekymre deg hvis du får lyst til å brenne en annen/ny DVD. Anonym poster: 3c7ef3f0bc87252cf34bb81be093f89b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå