AnonymBruker Skrevet 5. august 2012 #1 Skrevet 5. august 2012 Jeg skal omskolere meg da jeg ikke trives i gammelt yrke, men jeg aner ikke hvilke utdannelse jeg skal ta. Mine interesser er kunst, kultur, historie, språk, reise, mennesker, tekstformidling, foto, museum, kulturarrangement, natur og dyr. Dessuten er glad i kunst og håndverkfag, men jeg ønsker ikke å jobbe som kunstner. Jeg har delvis funnet ut at reiseliv er noe for meg, men jeg har sett på diverse utdannelser innenfor dette og ser at det er lite kultur og historie og mye av andre fag slik som økonomi og markedsføring. Dette er ingen uting, men allikevel er det ugunstig å bruke 3 år på dette hvis det er historie og kultur som er mer for meg. Jeg kunne godt tenke meg å jobbe som reiselivsmedarbeider, eller som kulturformidler i et annet land. Jeg aner ikke hvor jeg skal begynne. Det er jo heller ikke bare å ta 3 år her og der i diverse bachelor. Jeg har en bachelor og et år fra universitet fra før (ikke relevant). Det beste hadde vært å slengt seg på utdanning i år, og flaks for meg er det flere av disse studiene som ligger på resttorget. Jeg vil komme igang. Disse utdannelsene vurderer jeg: - bachelor reiselivsledelse - turisme og ledelse, bachelor - historiske fag, bachelor/årsstudium Dessuten har jeg vurdert: - årsstudium i tegning og bilde, med oppfølging av kunsthistorie eller kulturhistorie bachelor neste år. Det er så MYE å velge mellom! Jeg blir helt matt. Er det noen som vet om feks. en kortere utdannelse innen reiseliv som kvalifiserer meg til å jobbe innen dette. Jeg sjekket ut litt jobber og ser faktisk at flere jobber innen salg av reiser etc. ikke krever utdanning. Det hadde jo vært et sted å begynne! Erfaringer og tips tas i mot med stort takk! Anonym poster: 08adc7409a7b96bbe7fd4f1d1689d08b Anonym poster: 08adc7409a7b96bbe7fd4f1d1689d08b
AnonymBruker Skrevet 5. august 2012 #2 Skrevet 5. august 2012 Ingen som har vært innom disse utdannelsene som kan si noe om dem? Anonym poster: bef05bdeb6a6a5482872c54a33b88afc
AnonymBruker Skrevet 6. august 2012 #3 Skrevet 6. august 2012 En mer informativ tittel hadde kanskje hjulpet? Jeg er neppe alene om å stort sette hoppe over disse "HJELP!"-trådene... Anonym poster: 8cb7af19034fe10e7729ae27db96f8e7 1
AnonymBruker Skrevet 6. august 2012 #4 Skrevet 6. august 2012 En mer informativ tittel hadde kanskje hjulpet? Jeg er neppe alene om å stort sette hoppe over disse "HJELP!"-trådene... Anonym poster: 8cb7af19034fe10e7729ae27db96f8e7 Det er 120 mennesker som har sett på innlegget, så jeg ville vel tro at det kanskje også står på det at folk ikke vet. Men....point taken. Anonym poster: bef05bdeb6a6a5482872c54a33b88afc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå