Gjest gjest1 Skrevet 16. februar 2004 #1 Skrevet 16. februar 2004 Flere som liker det. Jeg har det som favoritt mat i disse dager. Både som stekt med agurksalat og poteter til. Kokt i hvitsaus, med brokkoli og potet eller pasta. Og sist men ikke minst tungetempura, nydelig med ovnsstekte poteter og søtchilisaus eller bernaise saus.
Gyda Skrevet 16. februar 2004 #2 Skrevet 16. februar 2004 Har smakt torsketunger en gang - og aldri mer!! Ikke noe for meg. Det jeg smakte var stekte torsketunger med poteter og grønnsaker - fysj og fysj.
Gjest pulverheksa_ Skrevet 16. februar 2004 #3 Skrevet 16. februar 2004 Hva var det som var så ille? Det smaker fisk, hverken mer eller mindre.
Suzy Skrevet 16. februar 2004 #4 Skrevet 16. februar 2004 JA!!!! Hadde torsketunger til middag på lørdag. Det er så godt! Snaddermat! Mmmmmmm...*drømmer seg bort* :-)
Gjest KATTAstrofe Skrevet 16. februar 2004 #6 Skrevet 16. februar 2004 mmmmm... men torskekjaker er like godt! For de som ikke vet hva det er, så er det "kinnene" til torsken. Rent fiskekjøtt!
Spiralis Skrevet 16. februar 2004 #7 Skrevet 16. februar 2004 Det holdt med den ene gangen :-? Var ikke noe godt. Kjakene er derimot virkelig snadder
Annevenn Skrevet 17. februar 2004 #9 Skrevet 17. februar 2004 Jeg har bare smakt det 1 gang, og likte det godt. tror de var friterte. Kan jeg få noen oppskrifter? Får vann i munnen av dette.....
@lfa Skrevet 17. februar 2004 #10 Skrevet 17. februar 2004 Torsketunger er kjempegodt. Er vant til stekte, kokte er jeg ikke vant til (utenom i torskehoder).
Gjest gjest1 Skrevet 17. februar 2004 #11 Skrevet 17. februar 2004 Torsketunger er kjempegodt. Er vant til stekte, kokte er jeg ikke vant til (utenom i torskehoder). Jeg lager de kokt omtrent som fiskeboller. Med en god karrihvitsaus, og lar tungene trekke i sausen. Serverer da med ris eller kokte poteter og grønnsaker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå