Gjest Hilde K S Skrevet 16. februar 2004 #1 Skrevet 16. februar 2004 Når du svarer på tråder, svarer du selv om noen andre har sagt akkurat det du skulle si? Dersom noen spør hva et kneippbrød koster og der allerede ligger fire svar, gidder du å svare da? Eller i en debatt om for/imot en sak og noen har utbasunert din mening, sier du da at du er enig med noen, eller legger du ut din mening helt på nytt?
Harvey Skrevet 16. februar 2004 #2 Skrevet 16. februar 2004 Hehe... Den har jeg også tenkt på. Dersom det er et helt enkelt ja/nei-svar, hvor det finnes kun ETT svar, så svarer jeg vanligvis ikke. Dersom det finnes nyanser, så kan det hende jeg svarer selv om svaret blir likt. Dersom jeg er enig og lat, skriver jeg ingenting, eller bare gir uttrykk for at jeg er enig. Dersom ånden kommer over meg, utdyper jeg hvorfor ...
Bergenspike Skrevet 16. februar 2004 #3 Skrevet 16. februar 2004 Både ja og nei. Det kommer helt ann på hva saken gjelder...
Gjest Meg Skrevet 16. februar 2004 #4 Skrevet 16. februar 2004 Sjeldent jeg svarer på en tråd som allerede har et svar som er likt mitt. Kommer litt an på hvor engasjert jeg er. Hvis jeg ønsker å få frem at vi er fler med samme mening, svarer jeg. Ellers svarer jeg kun på det jeg føler for, har inntrykk av at det er mange som svarer kun for å være med i den tråden også...
Saga Skrevet 16. februar 2004 #5 Skrevet 16. februar 2004 Både ja og nei. Det kommer helt ann på hva saken gjelder... ditto
Joplaya Skrevet 16. februar 2004 #6 Skrevet 16. februar 2004 Kommer litt an på hvem, hva, hvor og når... Noen ganger svarer jeg selv om noen andre har svart tilsvarende likt, fordi jeg også ønsker fremme mitt syn uten å bare si meg enig. Noen ganger har andre sagt det så bra, det jeg ønsker si, at mine egne ord blir unødvendige.
Grooo Skrevet 16. februar 2004 #7 Skrevet 16. februar 2004 Hvis mange har svart før meg er det skjelden jeg svarer i tråden samme om "mitt svar"/min mening har kommet fram før eller ikke. Rett og slett fordi at hvis en tråd har blitt så lang at den går over to eller flere sider så forsvinner mitt svar så langt bak allikevel at det er ikke så mange som vil få glede/nytte av det.. Er jeg derimot ganske tidlig ute så svarer jeg gjerne hvis jeg har litt andre tanker/meninger/opplysninger enn de som har svart før meg. Svarer i alle fall aldri uten å ha lest igjennom hele tråden først!
Gjest Anonymous Skrevet 16. februar 2004 #8 Skrevet 16. februar 2004 Når du svarer på tråder, svarer du selv om du ikke vet svaret på spørsmålet eller problemstillingen? En ting som forundrer meg er alle som svarer på et konkret spørsmål når de ikke har noe svar å komme med. Sånn a la "jeg vet ikke jeg, men jeg ønsker deg lykke til". Eller "jeg tror at...." eller "jeg synes at...". DET er irriterende, det!
monja Skrevet 16. februar 2004 #9 Skrevet 16. februar 2004 Kommer litt an på hvem, hva, hvor og når... Noen ganger svarer jeg selv om noen andre har svart tilsvarende likt, fordi jeg også ønsker fremme mitt syn uten å bare si meg enig. Noen ganger har andre sagt det så bra, det jeg ønsker si, at mine egne ord blir unødvendige. :signerer:
Atmi Skrevet 16. februar 2004 #10 Skrevet 16. februar 2004 Dersom det er noe jeg finner interessant har jeg vel en tendens til å svare ja. Jeg orker vanligvis ikke lese hele tråden, og svarer derfor på første innlegg, derfor vet jeg ikke helt hva andre har svart før meg
Zombie Skrevet 16. februar 2004 #11 Skrevet 16. februar 2004 Om det allerede ligger 4 svar om nøyaktig det samme ser jeg liten vits i å bekrefte med et femte. Å si man er enig er jo greit, og slenge på noe ekstra om man har noe å tilføye.
*Shira* Skrevet 16. februar 2004 #12 Skrevet 16. februar 2004 Da gir jeg prisen på knekkebrød . Er mine meninger kommet frem, hender det at jeg slenger på en smiley som sier seg enig +++. Andre ganger nikker jeg og smiler og tusler ut til neste tråd.
Gjest care Skrevet 16. februar 2004 #13 Skrevet 16. februar 2004 Når du svarer på tråder' date=' svarer du selv om noen andre har sagt akkurat det du skulle si?[/quote'] Da jeg allerede har sett at andre har svart det jeg hypotetisk sett ville svare under denne tråden, så avstår jeg fra det.....prøver å være korekt her...
Anna Lovinda Skrevet 16. februar 2004 #14 Skrevet 16. februar 2004 Kommer litt an på hvem, hva, hvor og når... Noen ganger svarer jeg selv om noen andre har svart tilsvarende likt, fordi jeg også ønsker fremme mitt syn uten å bare si meg enig. Noen ganger har andre sagt det så bra, det jeg ønsker si, at mine egne ord blir unødvendige.
Fakse Skrevet 17. februar 2004 #15 Skrevet 17. februar 2004 Som oftest svarer jeg ikke dersom noen andre allerede har sagt det jeg har tenkt å si. Men siden jeg bruker "Vis egne innlegg" mye for å holde oversikten her inne er det greit å legge inn et innlegg i en tråd man vil følge med på, enten for å se hvordan den utvikler seg, eller for å få svar på noe man selv også lurer på.
Tusenfryd Skrevet 17. februar 2004 #16 Skrevet 17. februar 2004 Det er forskjell på hva man svarer på, om jeg svarer en ekstra gang det samme. Fx et innlegg om byller og svulster og smerter og "men ikke si jeg skal gå til lege, for det tør jeg ikke" - da svarer jeg som de foregående, at "du Må komme deg til lege". Fordi det kanskje i antall svar ligger en bekreftelse og en oppmuntring til trådstarter. Noen ganger når det er vanskelige ting som tas opp, dvs som går på samlivsbrudd eller andre ting, så er det ikke alltid jeg har noe eksakt svar og noen løsning for den som ber om det. Men man kan jo spandere en klem og et hyggelig ord for det? Konkrete spørsmål som ber om konkrete svar, fx "hvordan lage hvit saus" - da gidder jeg ikke være den fjerde som forklarer det.
Gjest Tex Skrevet 17. februar 2004 #17 Skrevet 17. februar 2004 Sier som alle andre, det kommer litt an på. I dette tilfellet tenker jeg at trådstarter er ute etter å se hvor vanlig en type oppførsel er, jo flere svar jo lettere å se et mønster, eller en norm om du vil. Om noen lager en tråd der det står: Ser du på Hotel Cæsar? Tenker jeg at man vil se hvor mange som svarer ja og og hvor mange som svarer nei. Med få svar blir det verre å danne seg opp en mening.
huzky Skrevet 17. februar 2004 #18 Skrevet 17. februar 2004 Har jeg noe å bidra med, så svarer jeg. Har noen allerede svart på feks hvordan man sletter et program på pc'en, så trenger jo ikke jeg å svare at jeg er enig i det
*Kaisa* Skrevet 18. februar 2004 #19 Skrevet 18. februar 2004 Både ja og nei. Det kommer helt ann på hva saken gjelder... :enig_animasjon: :enig_animasjon: :enig_animasjon:
Gjest Anonymous Skrevet 19. februar 2004 #20 Skrevet 19. februar 2004 Det hender jeg svarer, selv om jeg ikke akkurat sitter med fasiten, for at innskriver skal bli "sett". Som regel får man flere svar da! Har også lagt merke tl at den første som svarer gjerne setter standarden for hvilke svar en senere får fra andre. Jeg svarer sjeldent på saker jeg er enig i, eller det kun finnes et svar som er gitt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå