Gjest Rotekoppen Skrevet 5. august 2012 #1 Skrevet 5. august 2012 Jeg har en på 12 år, som egentlig ikke har fått noen plikter i hjemmet ennå. Teite meg har tenkt at det er jo JEG som er husmor. Barn må få være barn. Men nå når han er 12 år og jenta er 6, kjenner jeg det blir litt mye å holde styr på et hushold for 3, helt alene. I tilegg til 100% jobb. Begge to må selvsagt rydde rommene sine 2 ganger i uka, ta av bordet etter seg selv etter middag. Men hvilke plikter har deres barn?
Gjest Swipper Skrevet 5. august 2012 #2 Skrevet 5. august 2012 Nå har jeg ikke barn selv enda, men det går jo an å få hjelp til å støvsuge, sortere klær til vaskemaskinen, rydde ut av oppvaskmaskinen eller henge opp klær som har vært til vask? Det burde ikke være altfor vanskelig for en på 6 og 12 år.
isbiten. Skrevet 5. august 2012 #3 Skrevet 5. august 2012 Da jeg var 12 måtte jeg holde mitt eget rom ryddig, i tillegg til å tømme oppvaskmaskinen og dekke av/på bordet til middag (jeg og min bror hadde annen hver dag). Hjalp også til med å f.eks. tørke støv når mamma tok husvasken. Min bror som er to år yngre hadde samme plikter, bortsett fra at han tok ut søpla i stedet for å tømme oppvaskmaskinen.
Rotekoppen Skrevet 5. august 2012 #4 Skrevet 5. august 2012 Det ser ut til at jeg har passende plikter da :-) Jeg selv vokste opp som en bortskjemt liten prinsesse uten plikter. Og derfor er jeg ikke den flinkeste husmor den dag i dag. vil ikke at dette skal skje med mine barn.
kaprifolen Skrevet 5. august 2012 #5 Skrevet 5. august 2012 Begge burde klare å: Ta ned egne klær fra tørkestativet og legge på plass. Tørke støv. Gå ut med søppelet. Skifte på egne senger (evt hjelpe 6åringen litt) 12-åringen burde klare det meste, evt kan de to samarbeide om: Henge opp og sette på Klesvask (ferdig sortert skittentøy, program og temperatur skrevet på hver skittentøyspose) Støvsuge Rydde ut og inn av oppvaskmaskin Luke Klippe gresset
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå