Newydd Skrevet 5. august 2012 #1 Del Skrevet 5. august 2012 Treningsloggbok for å forhåpentligvis motivere meg og forplikte meg bittelitt ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Newydd Skrevet 5. august 2012 Forfatter #2 Del Skrevet 5. august 2012 Siden jeg likevel er på KG hver dag, og jeg ikke skjønner meg på trenings-apper, prøver jeg meg med en treningsdagbok som skal fungere som en motivator for meg selv - forhåpentligvis kan jeg se framgang også forplikter jeg meg kanskje litt mer når jeg fører log(??) Så. Status per i dag: Kroppslig: normalvektig BMI, men i øvre del av normalen, jeg syss jeg har for dårlig kondis og for lite definerte muskler og for stor mage. Kan i blant få litt øm rygg, ellers ingen plager. Kosthold: Problemområde: Veldig glad i mat, glad i å spise, Kos=mat-person, glad i sukker og chips, drikker mye søte kaffedrikker. På pluss-siden: Drikker nesten aldri alkohol, har vent meg av med brus, blitt flinkere til å styre unna chips og sukker, interessert i å ha et bra kosthold, glad i brokkoli Mål: Bedre kondis, flatere mage, minus fem kilo, sterkere core-muskler. Når det gjelder kosthold er målet: Kutte sukker til et minimum (men ikke erstatte det med rare søtningserstatninger), null transfett, fortsette/utvikle videre den sunne linja samtidig finne gode alternativer og kose meg med mat fortsatt Overordnet mål: En sunn livsstil som er ok å leve med uten at det er fanatisk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Newydd Skrevet 5. august 2012 Forfatter #3 Del Skrevet 5. august 2012 Hva skal jeg så gjøre? Har ikke veldig god greie på trening, men har fått med meg at intervaller er bra. Jeg har IKKE lyst til å melde meg inn på treningssenter igjen, jeg har for mange dårlige erfaringer av støttemedlemsskap, så det får evnt komme senere. Men jeg må ha noe styrketrening. Føler meg litt teit, men jeg har tro på Jillians 30 days shred. Har prøvd det ut litt tidligere i sommer og syns det er ok fordi det er kjapt (knappe 30 minutter), og det kombinerer styrke og kondis på en intervallaktig måte (tror jeg). Jeg har kjøpt DVD, men det rommet jeg liker å trene i har ikke tv, så tar med laptopen og bruker Youtube enn så lenge. Har vekter på 1 og 2 kg, brukte 2 kg først, men har gått over til 1 kg og tror det fungerer bedre nå i starten. Har også en ganske tung rockering og en pilatesball som mangler luft. 30 days skal brukes hver dag, men det føler jeg blir feil. Tror kroppen må hente seg inn litt, så da følger jeg magefølelsen på det. Plan trening: Annenhver dag: 30 days shred Annenhever dag: 40 minutters tur med intervaller Plan kosthold: Frokost: Naturell yoghurt med bær og nøtter, tran Formiddagsmat: Stor salat med fisk, kylling eller egg, eller rugbrød med fiskepålegg Middag: Vanlig middag, obs på porsjonsstørrelse og grønnsaker, bruke poteter og naturris men ikke pasta, og ikke halvfabrikata Mellommåltid: brokkoli, nøtter, frukt, gulrøtter Godter: Dream is, grove vafler med rømme og rørte bær, popcorn, mørk sjokolade, kokosboller - eller hva som helst. Men begrense godterispisinga til lørdag. Drikke: vann, grønn te uten søtning Utfordre meg selv til å lære meg flere vegetarretter og fiskeretter, kanskje sjekke på en eller annen kostholdskalkulator at jeg får i meg nok kalorier, samt nok av de ulike næringsstoffene, også justere litt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Newydd Skrevet 5. august 2012 Forfatter #4 Del Skrevet 5. august 2012 Funderer på om jeg skal legge ut bilde av "kroppen min" her eller ikke. Sånn for å se om jeg klarer å oppnå noen resultater. Litt skummelt selv med avkappet hode og treningstøy, men kanskje også veldig motiverende? I dag: Mat: Før frokost: Kaffe med melk og sukker, en enve mandler, knaske cherrytomater Treningsplan i dag: En slags nybegynner intervall/jogge/gå raskt tur, ikke for lang men lang nok til at jeg blir sliten og får opp puls (skal ikke mye til)... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jolie Skrevet 5. august 2012 #5 Del Skrevet 5. august 2012 Aha, så det er her jeg skal henge. Lykke til med dagens treningsplan! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Newydd Skrevet 5. august 2012 Forfatter #6 Del Skrevet 5. august 2012 Aha, så det er her jeg skal henge. Lykke til med dagens treningsplan! Jepps, det er her det skjer mirakler! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Newydd Skrevet 5. august 2012 Forfatter #7 Del Skrevet 5. august 2012 jeg liker så lite å jogge at jeg valgte en økt med Jillian istedet. To økter på to dager, tredje Jillianøkten denne uka (tenker uka får starte på mandag). Brukte 2kg vekter på butterflies(? øvelsen der man ligger på rygg og strekker armene ut til hver side også opp strakt over brystet) men ellers må jeg bare innse at jeg er en pingle og at 1 kg er mer enn nok hvis jeg skal klare alle repetisjoner. En tilståelse: Jeg klarer ikke armhevninger. Vet ikke om det er fordi jeg er for svak eller fordi jeg ikke har kroppsbeherskelse eller koordinasjon eller hva som trengs, men får det ikke til, aldri klart. Prøvde å gjøre den enkle varianten med knærne i gulvet, men får bare vondt i knærne og nei.. Så jeg gjør dette stående mot veggen. Sikkert ikke like bra men kjenner det gir en effekt, så da holder jeg meg til det foreløpig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jolie Skrevet 5. august 2012 #8 Del Skrevet 5. august 2012 Man må starte der man kan. Først tar du oppetter veggen nå, også kan du ta på knærne mot en stol senere fx. Babysteps. Jeg øver meg på strake. Det går så som så. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jolie Skrevet 5. august 2012 #9 Del Skrevet 5. august 2012 Jo, det var en ting til. For meg er det alfa og omega med buktrykket når jeg skal ta armhevinger. Jeg puster inn, strammer magemusklene (og rumpa) og tar en armheving. Først når jeg er i utgangsposisjon slipper jeg opp trykket - før jeg da igjen gjør det samme om igjen for en ny armheving. Alle gjør selvfølgelig ikke som meg, men prøv deg fram. Pust og trykk har en del å si. Jeg har prøvd å puste ut når jeg gjør den tyngste delen av et løft/press, men det er bare til hinder for min del. Man rekker forøvrig både to og tre armhevinger på samme trykk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Newydd Skrevet 6. august 2012 Forfatter #10 Del Skrevet 6. august 2012 Takk Jolie! Alle råd og tips er kjærkommen her I dag: Trening: Nadaniks Mat: frokost: et kaffemåltid (kaffe, melk, sukker), rakk ikke mer... Formiddagsmat: 2 havreknekkebrød, 250g shop suey(?) uten ris Middag: svinefilet, ovnsbakte poteter, saus av kesam, urter og grønnsaker Mellommåltid: to kaffemåltider til, brekkbønner dampet i smør med krydder Blir ekstremt travel dag i morgen, usikker om jeg rekker å trene, bør absolutt ta en runde 30days imorgen... hm. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tornerosa Skrevet 11. august 2012 #11 Del Skrevet 11. august 2012 IKKE TRENT SIDEN SJETTE AUGUST??? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BM2 Skrevet 19. august 2012 #12 Del Skrevet 19. august 2012 Her sitter en i treningstøy og med pulsklokken kar. Venter lengselsfullt etter klokkeslettet der treningssenteret åpner og hva ser en? INGENTING! Opp i trærene, sprik med tærene og ha fysisk aktivitet som det siste som prioriteres vekk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tornerosa Skrevet 19. august 2012 #13 Del Skrevet 19. august 2012 Her sitter en i treningstøy og med pulsklokken kar. Venter lengselsfullt etter klokkeslettet der treningssenteret åpner og hva ser en? INGENTING! Opp i trærene, sprik med tærene og ha fysisk aktivitet som det siste som prioriteres vekk Der er du jo!? Trodde du var gått under jorden, eller hadde uglesett noen og enhver... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå