Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er ute etter ett halvårsstudium, kan kanskje ty meg til ett år.

Tenker jeg vil ha en "reserveutdanning" dersom jeg ikke får noe bra jobb i hovedutdanningen som jeg starter på enten til våren eller neste høst. Er vanskelig å få bra jobb, i tillegg til at lønnen ikke er så fantastisk i det yrket.

Er veldig keen på å skrive i magasiner, spesielt tenåringsmagasiner, hvor man skriver om kjendiser og skjønnhet. Gjerne i magasiner som TOPP.

Spørsmålet mitt er da; hvilken "utdanning"/kurs bør jeg velge?

Vanlig journalistikk? Føler det ikke blir helt det samme, da jeg ikke er ute etter en jobb som innebærer å intervjue ol.

Er mer ute etter en jobb som krever dyktig research og kreativitet.

Noen som vet? :kyss2:

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har du kontaktet disse magasinene og spurt om de har en praksisplass til deg? Eller sendt inn innlegg til dem som de kan vurdere å trykke (f.eks en filmanmeldelse)? Du bør nok hvertfall begynne med sistnevnte.

Det finnes ikke (korte) kurs som vil gjøre deg noe særlig mer kvalifisert, du må vise dem hva du er god for.

Anonym poster: eea59c563c2e57669205abdb1d2e1936

• Liker 1
Skrevet

Har du kontaktet disse magasinene og spurt om de har en praksisplass til deg? Eller sendt inn innlegg til dem som de kan vurdere å trykke (f.eks en filmanmeldelse)? Du bør nok hvertfall begynne med sistnevnte.

Det finnes ikke (korte) kurs som vil gjøre deg noe særlig mer kvalifisert, du må vise dem hva du er god for.

Anonym poster: eea59c563c2e57669205abdb1d2e1936

Nei, jeg vil gjerne lære meg masse om det før jeg søker jobb.

Dessuten tror jeg de heller velger noen med erfaring...

Jo, det finnes mange slike studier ved fagskoler, som gjør at man skal bli mer attraktiv på jobbmarkedet ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...