AnonymBruker Skrevet 4. august 2012 #1 Skrevet 4. august 2012 Har begynt å se på bolig i det siste og synes det er vanskelig å kunne kjøpe en fin bolig uten partner. Hadde vært veldig gunstig med en partner å kjøpe bolig sammen. Det hadde vært koselig å dele seng også så kunne vi hatt sex når vi ville. Man får jo 3 ganger inntekten i lån så to stykk som tjener 900k tilsammen kan få en bolig til 3 mill lett med litt egenkapital. Jeg har også kikket litt på sukker og lurer på hva man mener med høy lønn? Liker damer at det står høy lønn, blir de mer interessert da? Hva er lav lønn? Hva er middels lønn? Hva er høy lønn? Er det flere som ønsker seg en partner å kjøpe en fin bolig sammen med, og hvor mye lønn bør partneren ha for at du har blir gira. De er ganske kjipe de boligene til 1.6 mill sammenlignet med de til 2.8 som kjærestepar kan kjøpe også kan de ha masse sex sammen inni leiligheten også. Tenk det en fin leilighet med lite avdrag og en partner du kan ha masse sex med. Æsj er det ikke kjipt å være singel? Jeg syntes det var ok å være singel i studietida da var det ingen som hadde råd til bolig, men blir litt missunnelig på kjæresteparene som har så fine leiligheter. Også kan de ha masse deilig sex også. Har du lyst på en partner å kjøpe bolig med og hva tjener du og hva bør han tjene? Anonym poster: a61394dc1260fb9597fe6a240d5905a6
Gjest loren Skrevet 4. august 2012 #2 Skrevet 4. august 2012 (endret) Jeg har (og ønsket meg) en partner fordi jeg ønsker å leve sammen med han, håper det er normalen. Endret 4. august 2012 av loren 5
AnonymBruker Skrevet 4. august 2012 #3 Skrevet 4. august 2012 Jeg har (og ønsket meg) en partner fordi jeg ønsker å leve sammen med han, håper det er normalen. Joa, men det er greit at det hjelper på økonomien og at man har en å ha sex med også. Det er en stor bonus. Hvor mye penger tjener dere forresten? Har dere en fin bolig? Anonym poster: a61394dc1260fb9597fe6a240d5905a6
Gjest loren Skrevet 4. august 2012 #4 Skrevet 4. august 2012 Joa, men det er greit at det hjelper på økonomien og at man har en å ha sex med også. Det er en stor bonus. Hvor mye penger tjener dere forresten? Har dere en fin bolig? Anonym poster: a61394dc1260fb9597fe6a240d5905a6 Vi bor ikke i samme land en gang enda;) så å ha kjæreste betyr ikke automatisk at man ha sex hver dag eller bor sammen og deler utgifter Vi kommer nok til å starte på gjennomsnittsinntekt begge to når vi er ferdig studerte iløpet av neste år og så stige ut i fra hvor vi havner, vi satser på en helt grei bolig (100-120 kvm) i et område vi ønsker å bo i. Trygt og barnevennlig område er viktigere enn statusleilighet for meg som mor.
AnonymBruker Skrevet 5. august 2012 #5 Skrevet 5. august 2012 Vi bor ikke i samme land en gang enda;) så å ha kjæreste betyr ikke automatisk at man ha sex hver dag eller bor sammen og deler utgifter Vi kommer nok til å starte på gjennomsnittsinntekt begge to når vi er ferdig studerte iløpet av neste år og så stige ut i fra hvor vi havner, vi satser på en helt grei bolig (100-120 kvm) i et område vi ønsker å bo i. Trygt og barnevennlig område er viktigere enn statusleilighet for meg som mor. Hvor mye da? 800.000 tilsammen. Da kan dere kjøpe en god bolig til 2.4 mill. Sånn som den her feks med god beliggenhet. Også har man et loft man kan ha sex oppå når man får lyst til det. Jeg trenger egentlig ikke så stor leilighet, 50-60 kvm er fint som førstegansleilighet. http://www.finn.no/finn/realestate/homes/object?finnkode=36339906 Jeg skal også flytte til et barnevennlig område når jeg får barn, men det er noen år frem i tid. Om jeg får meg dame så skal jeg ha en sånn periode på 2-3 år hvor vi har masse sex og reiser og opplever ting og kjøper oss en smud leilighet. Etter det så skal jeg kjøpe stasjonsvogn og rekkehus og hund og bli familyman. Anonym poster: a61394dc1260fb9597fe6a240d5905a6
Gjest loren Skrevet 5. august 2012 #6 Skrevet 5. august 2012 Boliglån kommer jo også an på lån man har fra før og andre faktorer, vi ender med studielån begge to, har barn og har et lite lån i forb med fritidsbolig. Så jeg tviler sterkt på at vi får, eller mer korrekt, har lyst på, 2,4 i lån. Heldigvis vil vi får mer enn stor og god nok bolig til mellom 1,8 og 2 1
AnonymBruker Skrevet 5. august 2012 #7 Skrevet 5. august 2012 Boliglån kommer jo også an på lån man har fra før og andre faktorer, vi ender med studielån begge to, har barn og har et lite lån i forb med fritidsbolig. Så jeg tviler sterkt på at vi får, eller mer korrekt, har lyst på, 2,4 i lån. Heldigvis vil vi får mer enn stor og god nok bolig til mellom 1,8 og 2 Da ville jeg solgt den fritidsboligen og heller ventet med å kjøpe det til jeg ble eldre. Tar du bachelor så får du vel bare 160k i studielån. Det er ikke såå mye. Tipper du kommer til å få en fin leilighet til over 2 mill med en bred dobbelseng du kommer til å ha masse sex i. Jeg blir missunnelig på deg allerede Anonym poster: a61394dc1260fb9597fe6a240d5905a6 1
SemperFi Skrevet 5. august 2012 #8 Skrevet 5. august 2012 (endret) Å få 2 mill i hus-lån er ikke vanskelig, jeg fikk det med 450 i inntekt, uten høyere utdannelse. Men lavtlønnet under 300, middels på 300-480/600, høyt 600 - 1 mill ++ Endret 5. august 2012 av SemperFi
Dreaming Skrevet 5. august 2012 #9 Skrevet 5. august 2012 Noen damer tiltrekkes av inntekt, men vil du ha de? Ofte har de med høy inntekt lite til felles med de som bare ønsker en mann med høy inntekt. 2
Gjest Gorgonzola Skrevet 5. august 2012 #10 Skrevet 5. august 2012 Mulig jeg misforstår (med vilje) men inngangen din virker noe klinisk TS. Er det en økonomisk bidragsyter du vil ha slik at du kan realisere hus/boligdrømmen eller savner/ønsker du å finne en kjæreste som vil berike livet sånn generelt i forhold til alle herlige aspekter kjærligheten (tross alt) byr på? 6
Newydd Skrevet 5. august 2012 #11 Skrevet 5. august 2012 Mulig jeg misforstår (med vilje) men inngangen din virker noe klinisk TS. Er det en økonomisk bidragsyter du vil ha slik at du kan realisere hus/boligdrømmen eller savner/ønsker du å finne en kjæreste som vil berike livet sånn generelt i forhold til alle herlige aspekter kjærligheten (tross alt) byr på? tenkte jeg og. Litt sånn "skal vi se, ønskeliste: #1 må gå med på å ha sex 2 ganger i uken #2 må tjene over 400 000 og være villig til å spleise på en bolig med meg #3 om vi liker hverandre er det utrolig bra og et stort pluss, men ingen absolutt krav om det da, man er jo ikke storforlangen heller... Er det sånn du tenker, TS? Er forøvrig enig med deg; det er utvilsomt mer økonomisk å være to kontra å være en. Det er billigere å kjøpe en stor bolig enn to små, og man slipper unna med bare et kjøleskap, og man slipper å hive så mye melk som er utgått på dato *praktisk* og sex er også morsommere når man er to. Så jo, du har utvilsomt et poeng eller to 1
Gjest loren Skrevet 5. august 2012 #12 Skrevet 5. august 2012 Da ville jeg solgt den fritidsboligen og heller ventet med å kjøpe det til jeg ble eldre. Tar du bachelor så får du vel bare 160k i studielån. Det er ikke såå mye. Tipper du kommer til å få en fin leilighet til over 2 mill med en bred dobbelseng du kommer til å ha masse sex i. Jeg blir missunnelig på deg allerede Anonym poster: a61394dc1260fb9597fe6a240d5905a6 Selger ikke en hytte som en av besteforeldrene våre satte opp når lånet på den er mindre enn hva mange har i lån på bil. Utgangspunktet mitt er fortsatt det samme, jeg VIL ikke ha høyere lån enn i underkant av 2 mill, får en god bolig i et fint i område hvor vi ønsker å bo, og kan bruke det vi ikke bruker på lån på ting vi har lyst til :-) Ellers sier jeg meg enig med gorgonzola; vil du ha kjæreste, eller noen å dele lån med?
AnonymBruker Skrevet 5. august 2012 #13 Skrevet 5. august 2012 Du virker litt...ehh.. umoden TS. Sex og penger? Anonym poster: 19b3a6ff8b77c388dfb75764681850ee 5
Pauline Skrevet 5. august 2012 #14 Skrevet 5. august 2012 (endret) Om inntekten er høy eller lav handler i stor grad om hvor du bor hen.l Endret 5. august 2012 av Pauline
AnonymBruker Skrevet 5. august 2012 #15 Skrevet 5. august 2012 Anonym poster: 48c8352487312898bb8073a323880948 1
Newydd Skrevet 5. august 2012 #16 Skrevet 5. august 2012 Du virker litt...ehh.. umoden TS. Sex og penger? Anonym poster: 19b3a6ff8b77c388dfb75764681850ee Eller ekstremt praktisk i sin tilnærming til det annet kjønn
Cata Skrevet 5. august 2012 #17 Skrevet 5. august 2012 Eller ekstremt praktisk i sin tilnærming til det annet kjønn Er han vel ikke? Hadde han vært praktisk så hadde han spurt etter lønnsnivået til damene, ikke om dama er interessert i menn med høyt lønnsnivå. Skal han ha uttelling på "dele boligutgifter" delen av spørsmålet så MÅ han jo bare finne en dame med høy inntekt 1
Newydd Skrevet 5. august 2012 #18 Skrevet 5. august 2012 Hehe, det har du rett i TS - her er du i ferd med å gå rett i baret. Fokus på hennes inntekt er mye lurere!!
feuerstein Skrevet 5. august 2012 #19 Skrevet 5. august 2012 Er helt sikker på at jeg trygt kunne plassert meg i kategorien "høy lønn" på sukker, men har satt den som "hemmelig". Hvis brukere er for late til å lese min korte beskrivelse av utdanning og jobb (stikkord: tung teknisk utdannelse, privat sektor, mye overtid) og/eller for evneveike til å skjønne hvilke utslag det gir for økonomien, men trigges av folk som spesifikt oppgir "høy lønn"... Da vil jeg ikke ha dem.
AnonymBruker Skrevet 5. august 2012 #20 Skrevet 5. august 2012 Jeg synes at gjennomsnittslønn (middels) er 450.000 kr i året (startlønn for høyt utdannede -siv.ing, jurist, psykolog, lege osv). De som tjener fra 400.000 og nedover tjener lavt i mine øyne (typisk for lavt utdannede - sosionomer, barnevernspedagoger, helsesekretærer, blomsterdekoratør, hjelpepleier). De som tjener fra 500.000 og oppover tjener godt (har jobbet seg litt oppover, eller tatt spesialisering). De som tjener over 700.000 tjener ekstremt godt (typisk spesialiserte leger/psykologer, leder-stillinger i bedrifter, advokater). Dette er da min personlige mening, og trenger ikke ha statistisk virkelighet. Jeg er nok noe preget av å ha tatt høy utdanning med gode lønnsmuligheter selv, men er absolutt ikke arrogant da jeg levde på lånekassens usle 6000kr i måneden selv i mange år og slet med deltidsjobbing ved siden av og i alle ferier for å få endene til å møtes. Har også stor forståelse for single / alenemødre som skal inn på boligmarkedet alene. Anonym poster: 43f02698233cb9c6e67822492a91957f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå