AnonymBruker Skrevet 4. august 2012 #1 Skrevet 4. august 2012 Jeg har en mann som er helt umulig og ikke liker noe fra havet, og dermed står vi helt blank med forretten! Til hovedrett skal vi filet av lam med tilbehør og til dessert blir det sitronterte med friske bær, bringebærsorbet og pasjonsfruktkrem. Er det noen som har forslag til forrett? Det eneste kravet vi har et at det ikke skal være sjømat! Anonym poster: f96163c9641b4ec2e5fe32d34cbe4ba0
Gjest LillaGorilla Skrevet 4. august 2012 #2 Skrevet 4. august 2012 (endret) Jeg lager mest studentmiddager, og er ikke så avansert av meg egentlig, men hva med ristet brød med chevre, honning, ruccola og balsamico? eller asparges surret i spekeskinke eller noe? Kanskje melon og spekeskinke? Edit: Oops.. jeg så ikke at dette var under "bryllup" :/ Synd han ikke liker havet. Man kan lage så mye godt med f.eks. laks eller kamskjell! Kan en suppe være et alternativ? Endret 4. august 2012 av LillaGorilla
CathFoto Skrevet 4. august 2012 #3 Skrevet 4. august 2012 Carpaccio Caprese Bruchetta Spekeskinke og melon Asparges surret i spekeskinke eller med hollandaisesaus Fritert camembert Chevresalat 1
AuroraB Skrevet 4. august 2012 #4 Skrevet 4. august 2012 En god suppe, gjerne etter årstiden ( aspargessuppe på forsommeren, soppsuppe på høsten ol) En annen mulighet er noe som jeg fikk servert selv en gang. Det var en liten fjel, men du kan selvfølgelig bruke en tallerken, med lokalprodusert mat. På den jeg fikk var det en skive nybakt brød, en klatt godt smør, et par skiver av spekepølse, en ostebit, og litt andre greier. Alt var grundig beskrevet i menyen, og ble et naturlig samtaleemne og "isbryter" ved bordet.
Anglofil Skrevet 5. august 2012 #5 Skrevet 5. august 2012 Vi måtte ha to forretter, og ingen av oss ville ha verken sjømat eller spekemat. Valget falt på bruschetta som en av forettene, og røykt kyllingbryst som andre forrett. Mvh Yvonne
Portvinpiken Skrevet 5. august 2012 #6 Skrevet 5. august 2012 Vi måtte ha to forretter, og ingen av oss ville ha verken sjømat eller spekemat. Valget falt på bruschetta som en av forettene, og røykt kyllingbryst som andre forrett. Mvh Yvonne Måtte? 1
Gjest Solstråla88 Skrevet 5. august 2012 #7 Skrevet 5. august 2012 Vi hadde varmrøyket laks med asparges og løkmarmelade med litt salat ved siden av. Jeg er ikke noe spesielt gla i sjømat, så byttet bare ut fisken med spekeskinke. Var super godt!!
Portvinpiken Skrevet 5. august 2012 #8 Skrevet 5. august 2012 Her er kanskje noen ideer: http://www.matprat.no/gjester/artikler/imponerende-forretter/?gclid=CKCtoa6i0LECFaItmAodI1MA2Q
Anglofil Skrevet 5. august 2012 #9 Skrevet 5. august 2012 Måtte? Ja. Stedet hvor vi hadde krav til middag på fire retter. Eventuelt kunne vi ta tre, men prisen hadde uansett blitt den samme. Mvh Yvonne
Portvinpiken Skrevet 5. august 2012 #10 Skrevet 5. august 2012 Ja. Stedet hvor vi hadde krav til middag på fire retter. Eventuelt kunne vi ta tre, men prisen hadde uansett blitt den samme. Mvh Yvonne Jo ok sånn ja :-). Vi har også fire retter men har da en klar suppe som mellomrett. Har aldri tenkt på to forretter som et alternativ på den måten. Var bare litt uvant å høre om to forretter sånn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå