Gå til innhold

Barnehagestart til høsten..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Til høsten skal ettåringen starte i barnehagen, har kjøpt både parkdress og vinterdress, men lurer litt på hva kyllingen skal ha på seg ute i starten når det er fint og varmt.

Ungen går ikke enda, så regner med det er en stund til hun går støtt. Hvilke bukser anbefaler dere til uteleik, før parkdressen blir tatt i bruk. Den er jo litt tykkere.

Bruker dere bare vanlige, litt tykke, behagelige dongeribukser? Eller buksene fra f.eks ziestha? Tar gladelig i mot tips her :)

Tar gjerne i mot andre gode tips også :):)

Hilsen førstegangs barnehagemamma :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Først av alt ville jeg hørt med barnehagen om ungen skal være ute. :) I barnehagen som sønnen min skal starte i skal de ikke være ute. Det er en hel avdelingen med barn som er rundt året som starter nå i august, så dagene kommer til å gå med til spising, stell og soving, og de regna ikke med at de fikk hatt ungene noe ute før over jul. (Litt kjipt, absolutt, men skjønner jo det.)

Spør om hvor mye de egentlig kommer til å være ute før du gjør noen kjempeinvesteringer. :)

Skrevet

Mi jente startet i fjor, og da var hun akkurat fylt året og kunne ikke gå.

De begynte å være ute etter den første uka med innkjøring var over, og da hadde jeg med en overtrekksbukse eller tykkere dongeribukse til utelek(regnbukse om det var vått da) og et par slike utesokker ala Stonz. Fungerte bra de.

Skrevet

Mi jente startet i fjor, og da var hun akkurat fylt året og kunne ikke gå.

De begynte å være ute etter den første uka med innkjøring var over, og da hadde jeg med en overtrekksbukse eller tykkere dongeribukse til utelek(regnbukse om det var vått da) og et par slike utesokker ala Stonz. Fungerte bra de.

Hadde det samme på min første høsten i bhg, han kunne heller ikke gå ved oppstart.

Gjest barnehageansatt
Skrevet

Først av alt ville jeg hørt med barnehagen om ungen skal være ute. :) I barnehagen som sønnen min skal starte i skal de ikke være ute. Det er en hel avdelingen med barn som er rundt året som starter nå i august, så dagene kommer til å gå med til spising, stell og soving, og de regna ikke med at de fikk hatt ungene noe ute før over jul. (Litt kjipt, absolutt, men skjønner jo det.)

Spør om hvor mye de egentlig kommer til å være ute før du gjør noen kjempeinvesteringer. :)

whaaat?? Jeg jobber på småbarnsavdeling og vi er ute hele året! Vi er ikke ute lenge av gangen men en luftetur om dagen blir det for alle sammen. Alle barn har godt av frisk luft og bevegelse utendørs! Hva slags barnehage er dette? Vi har 9 barn og 3 ansatte på vår avdeling.

Skrevet

Skal de ikke være ute i det hele tatt? Det synes jeg høres veldig rart ut, selv om det gjelder de minste.

Skrevet

Vi er 14 barn og 4 voksne. barna er under 3 år, og kun en har slutta med dagsoving. Ja, det skal spises, stelles og soves, men jammen får vi ikke tid til både en og to, kanskje sågar 3 turer ut i løpet av dagen. Det skal være skikkelig grisevær eller beinkaldt før vi ikke har minst en tur ut på dagen. Vi har ikke vert full gruppe etter ferien enda, det skal sies. Men å være inne hele dagen i mange måneder? Det burde du ta opp med ped.leder/styrer.

Gjest pysepusen
Skrevet

Ikke gå ut i det hele tatt? :overrasket: Det hadde jeg ikke godtatt. De prøvde seg i min sønns barnehage med å bare gå ut annenhver dag. Jeg tok det opp med styrer med en gang og plutselig gikk de ut hver dag. Dette bør jo være en like viktig del som de andre rutinene i løpet av dagen. I hvert fall så lenge det ikke pøser ned ute eller at det er iskaldt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...