Gå til innhold

Har mistet jenta vår - livet etter døden


Gjest Sobril

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Sobril

Godt nytt år til dere også. Godt nytt år til alle sammen!

Foreløpig synes jeg ikke året har vært så godt. Vi er bare tre dager inn i 2014, og jeg har allerede fått beskjed om at jeg enten har lavt stoffskifte og/eller en autoimmun sykdom (bare for å supplere til all annet dritt jeg har fra før).

Kjenner jeg er litt i gråsonen akkurat nå. Jeg har verken jobb eller god økonomi. En graviditet kan jeg vel se langt etter her i gården.

Hadde så store forhåpninger for 2013, men siden det året gikk i dass klarer jeg liksom ikke helt se hvordan 2014 skal bli bedre med beskjedene jeg allerede har fått. Neida, man skal ikke ta sorgene på forskudd, men det er ikke lett å være evig optimist når det aldri går helt veien heller.

Akkurat nå ønsker jeg meg en JOBB, men det er ikke akkurat oppsving i ledige stillinger foreløpig. "Lastebilsjåfør til lørdagsjobb" er vitterlig ingenting for meg. Har sendt et par søknader i fjoråret også på jobber som jeg ikke fikk. Det skulle bare mangle, for jeg var ikke kvalifisert. Det var mer for å øve meg i å skrive søknader. Har en annen søknad inne som jeg ikke har fått svar på, men noe sier meg at jeg ikke blir innkalt til intervju på denne heller.

Og jeg har ikke lyst til å drive med det jeg har gjort før, for jeg synes det er meningsløst. Tror jeg trenger å starte på ny frisk med noe helt annet, men jeg vet ikke helt hva det skulle være.

Tips tas i mot med takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har møtt mye motgang nå Sobril og jeg håper at 2014 blir ditt år til tross for at det startet tøft.

Det å jobbe med mennesker er for meg meningsfylt, jobber selv i barnehage der er det stadig behov for vikarer - som fort kan få lengre engasjement. Vil tro det er behov for assistenter også på skole/sfo, og på div klinikker f.eks for alkoholikere hvis det finnes nær deg. Eller innenfor eldreomsorgen, gamlehjem eller aktivitør ffor eldre på et eldresenter..

Vet ikke om det er noe for deg, men for meg er det stor glede i å jobbe med mennesker. Ønsker deg uansett lykke til i jobbjakten :hjerte:

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sobril

Du har møtt mye motgang nå Sobril og jeg håper at 2014 blir ditt år til tross for at det startet tøft.

Det å jobbe med mennesker er for meg meningsfylt, jobber selv i barnehage der er det stadig behov for vikarer - som fort kan få lengre engasjement. Vil tro det er behov for assistenter også på skole/sfo, og på div klinikker f.eks for alkoholikere hvis det finnes nær deg. Eller innenfor eldreomsorgen, gamlehjem eller aktivitør ffor eldre på et eldresenter..

Vet ikke om det er noe for deg, men for meg er det stor glede i å jobbe med mennesker. Ønsker deg uansett lykke til i jobbjakten :hjerte:

Jo, takker :klemmer:

Vi får se hvor denne jobbjakten bærer. Selv om jeg har barn selv, og har lyst på ett til, klarer jeg neppe å være pedagogisk riktig nok til å jobbe i barnehage. Pluss at jeg har litt angst for fremmed bæsj og busemenn :P

Et lite paradoks, kanskje, da nesten "alle" i min familie jobber innen omsorg. Jeg, på min side, tror at datamaskinen er det eneste riktige arbeidsverktøyet for meg. Jeg må i hvert fall jobbe med noe hvor jeg kan "se men ikke røre".

Kan være overempatisk til tider også, så å jobbe med mennesker kunne vært veldig riktig (men også i overkant hjerteskjærende). Men er ikke veldig flink med nærkontakt :sjenert:

Vi får se. 2014 har så vidt begynt, så jeg kan ikke legge meg ned å dø heller :)

Endret av Sobril
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt nyttår Sobril.

Vi får jakte på jobb sammen i år. Jeg ønsker en fast stilling med potensial for å trives. Har søkt jobber snart i ett år nå uten nevneverdig napp (har et tilkallingsvikariat, men 10 dager fra beg. av oktober til i dag er ikke noe å rope hurra for) Er ikke noen mange jobber i omløp her så det søkes på likt og ulikt, og ting jeg har sagt at jeg IKKE skal jobbe som. Drømmer meg tilbake til gamlejobben jeg flyttet fra :(

Håper virkelig det dukker opp en flott jobb til deg snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Annonse

*titter innom* Hei! :) Har brukt noen timer og lest alle sidene i dagboken din nå. Det er vanskelig å finne de rette ordene, men ville bare si takk for alt du har delt :) Jeg har hatt både tårer og smil mens jeg har lest hva du har skrevet om Eiril, utrolig grusomt og litt fint innimellom sånn om hverandre :)

Hvordan har starten på året vært for deg? *klemme*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*titter innom* Hei! :) Har brukt noen timer og lest alle sidene i dagboken din nå. Det er vanskelig å finne de rette ordene, men ville bare si takk for alt du har delt :) Jeg har hatt både tårer og smil mens jeg har lest hva du har skrevet om Eiril, utrolig grusomt og litt fint innimellom sånn om hverandre :)

Hvordan har starten på året vært for deg? *klemme*

Takk skal du ha og bare hyggelig :)

Joda. Starten på året har vært grei, bortsett fra at ting også har blitt snudd på hodet økonomisk etter Eiril døde. Og man slutter jo ikke å savne selv om den altoppslukende sorgen heldigvis er borte nå. Glimtvis kommer den tilbake igjen selvsagt, og så ligger man plutselig og gråter når man egentlig trodde at alt var helt greit.

Nå ser det imidlertid ut til at det er noe jobb på gang. Skal i noen samtaler til uka. Så får man bare krysse fingrene og håpe :)

Det er sjeldent jeg har behov for dagboka lenger heller, men det har vært godt å ha den når det har stått på som verst.

Jeg orker neppe å bla tilbake i den på en stund, men om noen år, hvis den fremdeles eksisterer - så er den sikkert god å titte litt i.

Endret av Sobril
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Annonse

Gjest Normalfordeling

Nå har jeg fulgt deg og dagboka di.

Jeg vil takke deg for at du har orket å dele. For oss som ikke har kjent dette på kroppen. Sånn at vi kan få et glimt inn i en annen verden.

Jeg ønsker virkeligelig at 2014 byr på noe positivt for deg personlig og dere.

Lykke til på jobbjakten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

  • 5 måneder senere...

Hei,

Har akkurat lest om hva du har gått igjennom de siste årene, og ville bare spørre hvordan det går med deg og dere? Utrolig hvor "bra" du tross alt har klart deg. Håper dette året har vært bedre enn de to siste.

:hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...