Gå til innhold

Har mistet jenta vår - livet etter døden


Gjest Sobril

Anbefalte innlegg

Så vakker graven er, og så vakkert du skriver. Jeg har ikke mulighet til å føle det du føler, men jeg vet hva sorg er, og fremfor alt så er den personlig.

Når jeg opplever sorg og kriser er det som å være i en glassbeholder. Aller verst er det å være sammen med andre som ikke er i samme situasjon, som bare kan gå hjem og leve videre. Som om de går ved siden av meg, på utsiden av glassbeholderen, og når de forlater er det nesten verre enn før de kom. Jeg vet hva de går hjem til, hvordan sorgløs tilstand er, og jeg blir nesten sint på dem for at de kan tre ut av en situasjon jeg er fanget i.

Jeg vil at du skal vite at jeg har kommet ut av den glassbeholderen de gangene jeg har vært fanget i den. Det tar tid, men en dag er sorgen blitt en del av deg som du kan leve med og i, samtidig som du opplever andre, fine ting. Opplever dem på ordentlig, ikke bare på liksom, slik det er når sorgen er som verst.

Og ikke les hva Pria skriver. Jeg blir sint for at noen, mest sannsynlig en enormt ung og uerfaren person, kunne gjøre den tunge dagen så ekstra tung.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En nydelig grav, Sobril. Jeg håper året som kommer dere i møte kan bli litt lysere. Jeg syns du har vært kjempeflink. Ting du skriver viser lang vei at du ikke begraver deg i og dyrker sorgen, men prøver å leve. Men jeg tror nok det tar tid å klare å leve tilnærmet normalt igjen, uten at alle ting i hverdagen skal være påminnere.

Pria; verdens største bitchslap kommer din vei. Treffer jeg deg noengang personlig, skal jeg sparke deg hardt i leggen. Med vernesko.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Sorg går ikke over. Den tar bare en annen form. En sorg ligner på havet. Til å begynne med er bølgene veldig krappe. Så kommer dønningene, men det blir aldri mer havblikk."

-Iben Sandemose

Jeg synes dette sitatet er så beskrivende og fint hvordan sorg føles....

Og til Pria: Drit og dra! Lillejenta til Sobril ville nettopp ha fylt sitt aller første år hadde hun fått leve........det er ikke noe rart eller "å forhellige sorgen" i å føle det ekstra sårt på årsdagen! Ærlig talt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Til deg som istedenfor å kjøpe lyslenke selv til 39,90 på Jula, valgte å stjele den som stod på min datters grav:

Ha en forbanna god jul (og måtte du eventuelt få et ublidt møte med julemiddagen)!

Endret av Sobril
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig råttent gjort, at det går an!

All min medfølelse til deg Sobril. :klem:

Takk :klemmer:

Er visst ikke uvanlig, men er vel noe av det simpleste jeg kan tenke meg. Kan håpe det gir noen dårlige karmapoeng i hvert fall.

Ha en riktig god jul, Yvonne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk :klemmer:

Er visst ikke uvanlig, men er vel noe av det simpleste jeg kan tenke meg. Kan håpe det gir noen dårlige karmapoeng i hvert fall.

Ha en riktig god jul, Yvonne!

Jeg har opplevd noe av det samme, bare med min bestemors grav. Og jeg kan bare forestille meg den følelsen når det gjøres mot ens eget barn. :klem:

Og takk Sobril. Jeg vet ikke om det er passende å ønske deg god jul (jeg ønsker ikke å tråkke på tærne dine), men jeg virkelig håper at også du kan få glede nå i julen selv om jeg vet at du også har en sorg med deg. Jeg ønsker deg alt det beste for deg og dine.

Forøvrig: en fantastisk nydelig grav. Du en fantastisk mamma. :klem:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk. Det blir nok en god jul, tross alt.

Om ikke annet gagner det storesøster, som får ekstra med gaver i år (les; jeg klarte visst å bruke som unnskyldning at jeg jo EGENTLIG skulle ha kjøpt gaver til to).

Ribba er nettopp satt i ovnen, mannen støvsuger og jeg later meg. Så joda - det blir nok bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

I dag var lyssett nummer to stjålet. Hva feiler det folk?

Det var rett og slett forjævelig å lese! (beklager språkbruk, men fant ikke noe annet som passet). Å stjele på en grav er simpelt, men det er enda mer simpelt å stjele fra en barnegrav. :frustrert: Jeg har ikke ord! Sender deg en "sinna-på-dine-vegne-klem"! :hug::hjerte:

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...