Gå til innhold

Har mistet jenta vår - livet etter døden


Gjest Sobril

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gratulerer så mye! Tenkte og håpte det måtte være deg da jeg leste spørsmålet ditt om ikke synlig plommesekk på UL, og så er det virkelig det! Masse lykkeønskninger om et langt og sunt svangerskap med verdens vakreste slutt. Klem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så masse! Håper du blir fulgt tett opp, og at du har både nære og profesjonelle som tar seg ekstra godt av deg i tiden frem til du sitter med et velskapt barn i armene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har jo gratulert deg på PM før, men no gratulerer eg deg enda ein gang her inne! :klem: Vart så glad på dine vegne, då eg tilfeldigvis såg på eit anna forum at du var gravid igjen. :) Ville sjølvsagt ikkje gratulera deg her inne i denne tråden, sidan du ikkje hadde sagt noko om det sjølv. ;) Men no kan me endelig jubla saman med deg her inne også. :) Masse lykke til, Sobril! Denne gangen skal nok alt gå fint. :klem:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håpet så veldig at det var deg! Gratulerer med graviditeten, og masse lykke til med prosessen fremover. Det er godt du blir tatt godt vare på så alt ligger til rette for at det skal gå bra denne gangen :klemmer:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Blondie65

Gratulerer så mye. Jeg har bare ventet på bekreftelsen siden du skrev at mye hadde skjedd.

Jeg gleder meg med deg og håper og ønsker for deg og dere at det går bra med den lille spiren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Til Kjemi:

Det er fullt forståelig at man ønsker å skåne uforberedte nybakte foreldre på barsel for døden.

Det er derimot underlig at man ikke gjør noe for å skåne de blivende eller nybakte foreldre til et dødt barn for all den nyfødte lykken på barsel. Er det virkelig helt umulig å la disse være på en avdeling med litt mer stillhet og verdig ro, der man både kan finne seg mat i kantinen, gå på do og komme og gå uten å bli nedrent av andres lykke, som en selv er blitt fraranet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til Kjemi:

Det er fullt forståelig at man ønsker å skåne uforberedte nybakte foreldre på barsel for døden.

Det er derimot underlig at man ikke gjør noe for å skåne de blivende eller nybakte foreldre til et dødt barn for all den nyfødte lykken på barsel. Er det virkelig helt umulig å la disse være på en avdeling med litt mer stillhet og verdig ro, der man både kan finne seg mat i kantinen, gå på do og komme og gå uten å bli nedrent av andres lykke, som en selv er blitt fraranet?

De fleste avdelinger har jo gyn i nærheten. Selv om man der ville sett gravide kvinner og det mest sannsynlig også er ufattelig kjipt, så er det kanskje bedre?

I UK vet jeg at de ved mange sykehus har bereavement suites. Altså rom og oppholdssteder der kvinner som har mistet sine barn kan være. Det kan være et bra alternativ.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til Kjemi:

Det er fullt forståelig at man ønsker å skåne uforberedte nybakte foreldre på barsel for døden.

Det er derimot underlig at man ikke gjør noe for å skåne de blivende eller nybakte foreldre til et dødt barn for all den nyfødte lykken på barsel. Er det virkelig helt umulig å la disse være på en avdeling med litt mer stillhet og verdig ro, der man både kan finne seg mat i kantinen, gå på do og komme og gå uten å bli nedrent av andres lykke, som en selv er blitt fraranet?

Selvfølgelig. Det burde finnes mye bedre løsninger for de det gjelder. Forhåpentligvis er det ubetenksomhet som gjør at det er sånn i dag, men mest sannsynlig er det vel begrunnet i økonomiske hensyn. Det er en viktig debatt, og jeg synes Sobril er tøff som setter fokus på saken, selv om hun selv har det veldig tøft. Har du fått noen tilbakemeldinger angående innlegget ditt, Sobril? Har du tatt det opp med sykehuset det gjaldt? Hvert sykehus i landet burde motta en kopi av innlegget ditt, og politikerne også, for det er de som må gjøre endringene som må til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åå, nå ble jeg så glad! Gratulerer Sobril med den gode nyheten! :roser:

Lykke til med graviditeten femover, denne gangen skal det gå bra!

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Takk alle sammen :klemmer:

Alt er så langt vel inni der. Er bare rett over seks uker, men fikk se et bankende hjerte på torsdag. Prøver å ikke tenke så mye på det, for sannheten er at jeg er livredd. Sannheten er også at jeg aldri får Eiril tilbake, og nå om dagen sliter jeg litt ekstra i påvente av jul.

Har aldri vært noe julemenneske. Sikkert fordi jeg, som skilsmissebarn, forbinder det med "annenhver jul" og stress hit og dit. Men denne julen gledet jeg meg til for første gang på flere år. Fordi vi kjøpte og pusset opp bolig nettopp pga familieforøkelse, og fordi vi skulle feire jul med vårt første felles barn.

Slik blir det ikke allikevel, og tanken på at JEG har født et dødt barn er fremdeles uvirkelig og så vanskelig å bære at jeg lurer på hvordan det skal gå fremover.

Er tilbake i 100 % sykmelding. På vei til jobb her om dagen måtte jeg stoppe bilen halvveis fordi jeg nesten kjørte av veien pga krampegråt. Gråteanfallene kommer spesielt når jeg kjører bil alene og lar tankene fare. Jeg liker fremdeles dårlig å kjøre den veien også fordi det var samme veien jeg kjørte da Eiril lå død i min mage...

DØD - ungen min er død! Tida flyr for de fleste, men for meg føles det fremdeles som det var i går. Jentungen er fremdeles like død og jeg savner henne like umenneskelig mye.

Før dette skjedde visste jeg hvor høyt man elsker sine egne barn, men aldri hadde jeg i min villeste fantasi trodd at det gikk an å elske en person man aldri fikk kjenne - like høyt som om man hadde kjent det hele livet.

Endret av Sobril
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men du kjente henne hele livet hennes. Ingen kjente lille Eiril så godt som du. Og hun kjente deg.

Det føles kanskje ikke sånn, siden vi gjerne legger mer i "å kjenne noen", enn å kjenne spark og dult inni magen. Men det var hele Eirils verden, frem til hun døde. Og dét var noe du og Eiril hadde, sammen.

Sånn tenker iallefall jeg...

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...