Gå til innhold

Har mistet jenta vår - livet etter døden


Gjest Sobril

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Håper jeg har gitt folk noe å tenke på. Det kommer dessverre fler etter meg som vil oppleve det samme, og om ikke annet kanskje folk kan endre fokus. De som er så heldige og IKKE opplever det samme vil kanskje stoppe opp og reflektere over hvor heldige de er.

Jeg har 3d bilder på kjøleskapet tatt 2 uker før hun døde. Vi fikk ikke noen spesielt gode bilder fra 3d ul, men nå er disse bildene det kjæreste jeg har fordi jeg vet at hun levde på disse bildene og så ut til å ha det trygt og godt.

Ingen sorg er lik, og det er umulig for meg å sette meg inn i hvordan det er å miste et levende barn. Men her jeg er NÅ ville jeg gitt både ben og armer bare for å få kjenne henne i livet i noen sekunder og gitt henne muligheten til å høre hvor høyt hun var elsket.

Jeg klaget mye under svangerskapet og klarte ikke å glede meg så mye. Hadde ALT av plager; bekkenløsning, ødem, høy vektøkning og urinlekkasje. Problemene overskygget gleden over den lille. Det har jeg dårlig samvittighet for i dag, og kunne jeg gått tilbake ville jeg båret frem Eiril én gang til - selv om hun døde - bare for å la henne vite at jeg gledet meg.

Endret av Sobril
Lenke til kommentar
Del på andre sider

<3

Jeg har vært bortreist, så jeg så ikke PM'n før det var for sent. :( Men takk for at du sendte til meg, jeg skal prøve å få tak i den. Vil veldig gjerne lese!

Og alle klager på plager under graviditeten. Det er lov og helt normalt det, ikke noe man skal ha dårlig samvittighet for..

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fikk dessverre ikke lest den, det gikk i glemmeboken i en travel hverdag. Men jeg er sikker på at den vil bidra positivt til mange, det er viktig at også de som mister barn i magen blir hørt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Kan man sende bilder via pm? Så kan jeg scanne den til deg?

Det var en nydelig, rå, vakker og tankevekkende tekst. Informativ og opplysende, rørende og vond...

Kan du sende den til meg også? Jeg mente å kjøpe VG den dagen, men glemte det bort mens jeg var på butikken, da jeg aldri kjøper VG ellers. :)

Edit: når jeg leste videre så jeg at du ikke har den lenger... Er det noen andre som har den?

Endret av Kjemi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei alle sammen.

Meg går det greit med. Dvs - noen ganger føles det som jeg tar ett skritt frem og to tilbake.

Har imidlertid skjedd mye i det siste. Ting som gjør at jeg er litt "satt ut av spill" i dette tankekaoset (ingenting negativt altså). Så jeg kommer sterkere tilbake når alt har roet seg :)

Takk for at dere tenker på meg :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Håper det går bra med deg, Sobril. Iallefall så bra som det kan gå under omstendighetene.

:klem:

Da har jeg fått lest teksten, og jeg vil bare si at den virkelig er en tankevekker for oss alle sammen. Du tar også opp et par situasjoner som jeg har sett på som naturlige tidligere, men som jeg nå skjønner at for de pårørende kan de være veldig såre og vanskelige.

Endret av Tropic
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Jeg har virkelig tatt dine ord om døden til meg. Det er et forferdelig vanskelig tema, likevel har vi drøftet det som kolleger og venner. Og selv om tema er vanskelig tror jeg likevel at det på forholde selg til et dødt barn blir lettere nå når jeg har tenkt over det. Forhåpentligvis vil jeg - hvis den dagen skulle komme - kunne være en støtte for en som viser meg bilde av sitt nyfødte, men døde barn.

Takk for at du får oss til å tenke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...