Gå til innhold

Velge manduca eller concerti som bæremeis

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en gutt på 1 år. Fikk prøve en bæremeis av en venninne med gutten oppi og den var ubehagelig å ha på. Var vondt å ha den på, og å gå med den. Har undersøkt litt og ser det er noen som anbefaler concerti til slikt formål når barnet er blitt så stort. Noen som har brukt enten manduca eller concerti til slike turer som man ''vanligvis'' ville brukt bæremeis til.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

Har ikke erfaring med de merkene du nevner, men anbefaler deg å prøve begge typene hvis mulig før du kjøper. Jeg hadde en Bergans-meis til mine unger som jeg syns var kjempegod å bære. Min svigerinne arvet den da hun fikk unger, men hun fikk vondt i ryggen av den. Det er stor høydeforskjell på oss, så for henne ble den helt feil uansett hvor mye hun strammet og stilte inn på det som gikk an.

Ps. en helt annen funksjon; erfarte at det er superpraktisk med en lomme i meisen til bleieskift og tåteflaske/fruktboks/våtservietter :-)

Skrevet

Begge er gode bæreseler, det kommer an på hvem som sitter best på din kropp. Les om dem på tettinntil sitt bæreforum.

Gjest bæremamma
Skrevet

Vi hadde bæremeis til størstemann. Til nr to fikk vi tak i meitai (har ikke prøvd de merkene du nevner), men da røyk bæremeisen rett ut ;) Mye mer behagelig å bære barnet tett intil kroppen og uten stålrammen som er på bæremeisen, og ikke føles det like tungt heller. anbefaler deg å prøve ulike bæretøy før du bestemmer deg!

Skrevet

Vi har veldig god erfaring med Angelpack, synes den er utrolig deilig å bruke, myk og enkel. Kunne aldri tenkt meg å bruke bæremeis - en bæresele gjør samme jobben, på en mye mer behagelig måte for bærer (og barn, ser jeg for meg).

Bæreglede - bereglede.no har en butikk i Oslo, så om du har mulighet vil jeg anbefale deg å reise dit for å prøve ut forskjellige typer bæretøy og se hva som passer deg.

Skrevet

Det kommer an på hva du trenger meis/bæresele til. Jeg bruker begge deler, men til ulikt formål. Hvis jeg skal gå fjelltur og har behov for å bære med meg mer enn barnet(thermos, matpakke, litt ekstra klær etc) så bruker jeg bæremeis. Bæremeisen min har også et trekk som fjør den lun og god ved regn og vind. Hvis jeg skal gå enklere turer hvor jeg ikke trenger å ta med så mye, eller noen andre bærer for meg så bruker jeg meita noe som vil mer eller mindre tilsvare bæreselene du nevner. I tillegg har jeg brukt meitaien på barn opptil 3-4år hvis en tur har blitt litt lang.

Skrevet

Anbafaler manduca! Kunne aldri tenkt meg bæremeis. Men som noen sier over her så er det vanskelig å få med seg så mye mer enn barnet når man bærer på ryggen, så jeg er på utkikk etter noe som kan henges bakpå der...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...