Gå til innhold

Å åf barn uten å bo sammen

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 29, og har fra før et barn på 7 år som bor hos meg 50% av tiden. Har vært sammen med kjæresten min i 1,5 år, og vi har snakket om å flytte sammen neste sommer. Nå er jeg gravid, med termin i februar.

Hvordan gjør vi dette nå da? (retorisk spm, jeg skjønner vi må bestemme selv ;) )

Alternativene er som vi ser det;

- si opp hver vår leilight nå (begge har tre mnd oppsigelse) og så flytte sammen før graviditeten evt blir for slitsom

- flytte sammen over nyttår men før barnet kommer

- flytte sammen som planlagt.

Det er IKKE snakk om å få penger fra NAV den tiden jeg evt bor alene med barnet, da jeg har jobbet og får permisjonspenger.

Det er altså det praktiske jeg skulle tenkt litt høyt med dere om.

Jeg regner med argumentet: om man ikke vet om man vil bo sammen bør man ikke få barn sammen kommer, og det er ikke OM vi skal bo sammen, men NÅR, da vi har foreberedt mitt barn på at vi kommer til å flytte sammen rundt når hun begynner i tredje klasse.

Supert om noen vil tenke høyt med meg :-)

Anonym poster: 86427327fbc79664ba88d17d510502c9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville flyttet sammen før graviditeten. Det er ikke lett å si hvordan svangerskapet blir for deg. Det er greit å ha en støttende person med seg og ikke bare hos seg innimellom. Dessuten, hva om ting skjer, som tidlig fødsel, innleggelse etc. Er det da ikke greit å ha alle sånne ting ordnet på forhånd?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...