Smørblomsten Skrevet 4. august 2012 #1 Skrevet 4. august 2012 Vi har vaskehjelp (svart) og hun kom til å knekke dusjhodet og vi måtte derfor skaffe nytt. Er litt usikker på om jeg bør/skal kreve at hun betaler for det nye eller ikke? Hun sa vi måtte si hvor mye hun skyldte, og unnskyldte seg samtidig og gjorde det absolutt ikke med vilje...
redchilli Skrevet 4. august 2012 #2 Skrevet 4. august 2012 Svart? Som i hudfarge eller som i svart betalt? 4
Wanita Skrevet 4. august 2012 #3 Skrevet 4. august 2012 Tenker at det kanskje bare var et arbeidsuhell? Om jeg klarer å knuse eller ødelegge noe når jeg faktisk er på jobb så er det bare et uhell, og jeg blir ikke krevd å betale noe for det. Bedrifter er forsikret, det er jo ikke du som privatperson, men tenker at det er noe du bare må ta sjansen på når du blir "arbeidsgiver" for noen. Uhell skjer! 19
Myosotis Skrevet 4. august 2012 #4 Skrevet 4. august 2012 Et dusjhode koster da ikke all verden? Hadde jeg hatt råd til å ha vaskehjelp, hadde jeg bare sagt at det trengte hun ikke tenke på. 19
redchilli Skrevet 4. august 2012 #5 Skrevet 4. august 2012 Uansett syns jeg hun burde gjøre opp for seg. Iallefall betale halve summen
Gjest Emera Skrevet 4. august 2012 #6 Skrevet 4. august 2012 Nei vet du hva! Jeg hadde ikke krevd erstatning for noe dusjhode, nei.
Blod Skrevet 4. august 2012 #7 Skrevet 4. august 2012 Hvis det er et veldig stort tap, så kan du vel kreve betaling...
Dricka Skrevet 4. august 2012 #8 Skrevet 4. august 2012 Om hun var så lei seg som det hørtes ut som, og tilbød seg å betale så synes jeg hun skal slippe å betale. Vær glad hun var ærlig, for det kunne vært en annen sak, og at dere hadde funnet det ut på et annet vis. Sånt kan skje 9
Gjest BM2 Skrevet 4. august 2012 #9 Skrevet 4. august 2012 Hushjelp svart og vurderer penger for et dusjhodet. Er det bare jeg som ser bommulsmarkene i det fjerne? 24
Gjest Quake Skrevet 4. august 2012 #10 Skrevet 4. august 2012 Hushjelp svart og vurderer penger for et dusjhodet. Er det bare jeg som ser bommulsmarkene i det fjerne? Ja, hun mener nok at hushjelpen jobber svart.
Fru Duck Skrevet 4. august 2012 #11 Skrevet 4. august 2012 Nei, hadde nok ikke krevd erstatning. Som en annen her så: hvis man kommer i skade for å ødelegge noe på jobb, så blir man jo sjelden bedt om erstatning. I hvert fall ikke når det er snakk om noe av lav verdi og når det hele var et uhell. 6
HedvigR Skrevet 4. august 2012 #12 Skrevet 4. august 2012 (endret) Hushjelp svart og vurderer penger for et dusjhodet. Er det bare jeg som ser bommulsmarkene i det fjerne? Jeg antar hun mener hushjelpen JOBBER svart, ikke at hun ER svart TS, siden det er en såpass ubetydelig ting så hadde ikke jeg personlig bedt om pengene, men jeg synes heller ikke det er direkte frekt å forvente erstatning. Så det får vel gå på hva du synes egentlig Endret 4. august 2012 av HedvigR
AnonymBruker Skrevet 4. august 2012 #13 Skrevet 4. august 2012 Synes ikke du skal kreve betaling for det, uhell skjer og kunne vel likevel ha skjedd om du vasket huset ditt selv? Anonym poster: d050fa2b839120ac8d3d7da671ff4316 2
AnonymBruker Skrevet 4. august 2012 #14 Skrevet 4. august 2012 Et dusjhode? NOPE! *Det er bare snakk om et par hundre kroner som jeg antar du allerede har spart ved at hun jobber svart. Anonym poster: cbbe7396e021b94e86cba3093f010aa3 7
Gjest BM2 Skrevet 4. august 2012 #15 Skrevet 4. august 2012 Jeg antar hun mener hushjelpen JOBBER svart, ikke at hun ER svart TS, siden det er en såpass ubetydelig ting så hadde ikke jeg personlig bedt om pengene, men jeg synes heller ikke det er direkte frekt å forvente erstatning. Så det får vel gå på hva du synes egentlig Jeg tolker det også slik. Men svart betaling er i de fleste tilfeller underbetalong der viktige sosiale rettigheter fjernes i form av manglende innbetalt skatt. Jeg ser bommulsmarkene i horisonten. 8
HedvigR Skrevet 4. august 2012 #16 Skrevet 4. august 2012 Jeg tolker det også slik. Men svart betaling er i de fleste tilfeller underbetalong der viktige sosiale rettigheter fjernes i form av manglende innbetalt skatt. Jeg ser bommulsmarkene i horisonten. Aha, sånn sett. Da er jeg ikke særlig uenig med det.
Smørblomsten Skrevet 4. august 2012 Forfatter #17 Skrevet 4. august 2012 Nei enig, kommer ikke til å kreve erstatning, ville bare lufte dette og se hva andre mener! JOBBER svart ja. 3
Harlekin Skrevet 5. august 2012 #18 Skrevet 5. august 2012 Et dusjhode? NOPE! *Det er bare snakk om et par hundre kroner som jeg antar du allerede har spart ved at hun jobber svart Anonym poster: cbbe7396e021b94e86cba3093f010aa3 Enig i denne.
Mus-Katt Skrevet 5. august 2012 #19 Skrevet 5. august 2012 Jeg hadde absolutt ikke bedt henne betale for et nytt dusjhode. Det koster jo ikke all verdens, i tillegg sparer du sure miner og kanskje dårlig forhold til vaskehjelpen hvis du skal ha betaling for dette. jeg liker også å gjøre opp for meg skulle noe skje, men det høres litt gjerrig ut å kreve erstatning for dette.
AnonymBruker Skrevet 5. august 2012 #20 Skrevet 5. august 2012 Vi har vaskehjelp (svart) og hun kom til å knekke dusjhodet og vi måtte derfor skaffe nytt. Er litt usikker på om jeg bør/skal kreve at hun betaler for det nye eller ikke? Hun sa vi måtte si hvor mye hun skyldte, og unnskyldte seg samtidig og gjorde det absolutt ikke med vilje... Må du gi deg. Har du noen gang måttet betale på arb.plassen din om noe ble ødelagt? Om dusjhodet ble ødelagt, så var det kansje en svikt-slitasje? Hun har gjort jobben sin, dette kunne ha skjedd med deg også. Det får være måte på til utnyttelse. Skam deg Anonym poster: eab67bcd181ee0d1cff79c8d6d002930 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå