Gå til innhold

Sykehus/suppedietten - en hel kjele fortært i løpet av 3 dager

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det står at det skal vare i 1 uke, men jeg har allerede spist opp hele kjelen i løpet av 3 dager...... GJør jeg det helt feil da? Har jeg ødelagt alt?

Anonym poster: ce83a862f75a11982922003d4365b211

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Slanking er kalorier inn kontra hva du forbrenner.

Anonym poster: 018da68cc2abe8c41ab3f853bb6187c7

• Liker 1
Skrevet

Vil anbefale deg å kutte ut denne kuren...

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Du kan i hvert fall slutte å kalle den for sykehuskuren, for det er ikke noe sykehus som villle ha anbefalt denne idiotiske "kuren".

Anonym poster: 9205dc9b5c773768d861a376dbae3f57

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Du kan i hvert fall slutte å kalle den for sykehuskuren, for det er ikke noe sykehus som villle ha anbefalt denne idiotiske "kuren".

• Liker 3
Skrevet

Navnet er forsåvidt rett det, dog har det dukket opp litt ulike varianter av den. Jeg mener at det var rikshospitalet som laget denne kuren for folk som må raskt ned i vekt før en operasjon og som ikke klarer å gå ned på annet vis. Den er en av mange kurer jeg har prøvd. Hater fortsatt brekkbønner.. Jeg kunne ikke trene mens jeg gikk på den. Jeg hadde rett og slett ikke energi til det ..

Nei, legg om livsstilen din istedet TS. Kurer er IKKE løsningen.

• Liker 1
Skrevet

Navnet er forsåvidt rett det, dog har det dukket opp litt ulike varianter av den. Jeg mener at det var rikshospitalet som laget denne kuren for folk som må raskt ned i vekt før en operasjon og som ikke klarer å gå ned på annet vis.

Er ikke det bare en myte da? Mener på å ha lest at det var en advarsel mot kuren i tidsskrift for den norske legeforening. Og mesteparten av vekta man går ned er vann så man hopper opp igjen med en gang man spiser normalt igjen.

• Liker 1
Skrevet

Er ikke det bare en myte da? Mener på å ha lest at det var en advarsel mot kuren i tidsskrift for den norske legeforening. Og mesteparten av vekta man går ned er vann så man hopper opp igjen med en gang man spiser normalt igjen.

Vet virkelig ikke, men .. det viktigste er vel at vi ikke anbefaler den. Det er vi vel enige om?

Skrevet

Vet virkelig ikke, men .. det viktigste er vel at vi ikke anbefaler den. Det er vi vel enige om?

Yes, enig i den.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er på min 4.dag nå :-)

Har ikke tenkt å gå opp igjen ;)

Skrevet

Det er bare tull at denne er anbefalt fra noe offisielt hold, finner dessverre ikke igjen noen skikkelige kilder nå, men den dukker opp i media i ny og ne. Og hver gang er det representanter fra de aktuelle sykehusene (hvem som liksom står bak endrer seg fra gang til gang) som går ut og fraråder kuren på det sterkeste. Skjønner ikke helt hva man liksom skal oppnå med å ta en slik kur heller, det skal godt gjøres å gå ned mye i fettprosent iløpet av en ukes tid, så man oppnår jo strengt tatt ingenting, utover å ha det ubehagelig i en uke.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er bare tull at denne er anbefalt fra noe offisielt hold, finner dessverre ikke igjen noen skikkelige kilder nå, men den dukker opp i media i ny og ne. Og hver gang er det representanter fra de aktuelle sykehusene (hvem som liksom står bak endrer seg fra gang til gang) som går ut og fraråder kuren på det sterkeste. Skjønner ikke helt hva man liksom skal oppnå med å ta en slik kur heller, det skal godt gjøres å gå ned mye i fettprosent iløpet av en ukes tid, så man oppnår jo strengt tatt ingenting, utover å ha det ubehagelig i en uke.

Jeg har bare hatt det fint jeg :-)

Skrevet

Men hva er poenget? Du vil ikke miste masse fett på en uke uansett? Hvorfor ikke gjøre det på en sunn måte?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Men hva er poenget? Du vil ikke miste masse fett på en uke uansett? Hvorfor ikke gjøre det på en sunn måte?

Poenget er vel at jeg vil se bra ut på kommende fest,

pluss at dette er en kickstart på den nye livsstilen min

Hva er det jeg mister da? Bare vann?

Skrevet

For det meste, ja.

Og når du er ferdig med denne uken, hva da? Kickstarter fungerer ikke. Det som fungerer er å endre livsstil, sunnere mat og mer mosjon. Det er det kjedeligste rådet av de alle, men også det eneste som funker. Om "kick-starter" og suppedietter hadde fungert, hadde jo alle bare gjort det og vært slanke. Men sånn er det jo ikke.

Gjest *Maja*
Skrevet

Vann og muskelmasse. Så du blir tynnfeit. Spis heller proteiner fra egg, kylling, karbonadedeig etc. Spis trege karbs av fullkorn og grønnsaker og gode fettkilder fra usaltede mandler/valnøtter og solsikeolje. Ligg på 1500 kalorier om dagen og begynn å trene så vil kiloene renne av, men muskelmasssen består samt at du brenner bort fettet.

Gjest NozMonster
Skrevet (endret)

:opplyser: den bør (fortsette å) hete "sykehuskuren" fordi man kan lett havne på sykehuset etter å ha drevet på med den kuren i en liten stund!

Endret av NozMonster
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ok men jeg

For det meste, ja.

Og når du er ferdig med denne uken, hva da? Kickstarter fungerer ikke. Det som fungerer er å endre livsstil, sunnere mat og mer mosjon. Det er det kjedeligste rådet av de alle, men også det eneste som funker. Om "kick-starter" og suppedietter hadde fungert, hadde jo alle bare gjort det og vært slanke. Men sånn er det jo ikke.

Ok men jeg har faktisk tenkt å begynne på sunn diett og fortsette å trene etter endt kur, så jeg tviler på at jeg går opp igjen med mindre jeg trøkker i meg masse sjokolade :D

Skrevet

Ok men jeg

Ok men jeg har faktisk tenkt å begynne på sunn diett og fortsette å trene etter endt kur, så jeg tviler på at jeg går opp igjen med mindre jeg trøkker i meg masse sjokolade :D

Kunne du ikke bare begynt på den sunne dietten med en gang? :klo:

• Liker 2
Gjest *Maja*
Skrevet

Ok men jeg

Du må slutte å tenke på at dette er en diett. Det handler om å endre livsstil med et sunt kosthold og med trening. Du kommer til å kaste bort tid og dyrebare muskler som er med på å brenne fett. Det er ingen snarvei til en digg kropp: det krever hardt arbeid og viljestyrke. Ikke suppe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...