mirama Skrevet 4. august 2012 #1 Skrevet 4. august 2012 (endret) Jeg satt og surfa på facebook her om dagen, og jeg bet meg merke i noe interessant (?), eller er det bare jeg som ikke har fått med meg dette.. ? På den nye tidslinjen står følgene "rubrikker" under forsidebildet (ved siden av informasjonen "jobb og utdanning, bosted etc): Venner, bilder, kart, liker. Rubrikken "bilder" viser en kollage med 6 av vennene dine. Jeg la merke til at de vennene som viste på bildet på min profil, er de jeg har mest kontakt med. Kjæresten min, besteveninner, familien min og gutter som er i overkant masete og interesserte. Jeg oppdaterte profilsiden min flere ganger, og vennene/bildene ble byttet ut med andre venner jeg har også har mye kontakt med, og folk jeg vet er på profilen min. Det var derimot de samme vennene/bildene som gikk igjen ved hver oppdatering. Jeg så på kjæresten min sin faceprofil, og der viste jeg og bestekompisene hans, på dette bildet. Jeg har ei veninne som "sniker" veldig på en annen veninne av meg. Disse er ikke veninner, og snakker ikke på facebook. Men jeg vet at veninne 1 sniker på veninne 2, og ikke omvendt. På profilen til veninne 2, var det bilde av veninne 1 i denne "rubrikken". Følger dere med? Jeg lurer på : Det er åpenlyst ikke tilfeldig hvilke av facebookvennene dine som er avbildet i kategorien "venner". Hvorfor er det bilde av dem der? Er det de vennene som "sniker" på deg mest? Endret 4. august 2012 av mirama
AnonymBruker Skrevet 4. august 2012 #2 Skrevet 4. august 2012 jeg må innrømme. jeg har aldri ofret det en tanke. Anonym poster: 097e723031534ae8d7ea7a59c6f22456
AnonymBruker Skrevet 4. august 2012 #4 Skrevet 4. august 2012 men nå når jeg ser på det er det jo de samme folka som rullerer. men synes det kan virke litt rart å for jeg tviler litt på at enkelte av dem driver å snoker på profilen min så mye. jeg burde heller hatt en del andre der som jeg har mye mer kontakt med så jeg vet ikke helt hva jeg tror-. Anonym poster: 097e723031534ae8d7ea7a59c6f22456
Gjest döderlein Skrevet 4. august 2012 #5 Skrevet 4. august 2012 Men på andres profiler virker det som det kun rulleres mellom felles venner?
mirama Skrevet 4. august 2012 Forfatter #6 Skrevet 4. august 2012 Men på andres profiler virker det som det kun rulleres mellom felles venner? Ja, det har jeg også sett. Men kan det være de som besøker profilen mest av de vennene dere har felles?
Gjest döderlein Skrevet 4. august 2012 #7 Skrevet 4. august 2012 Ja, det har jeg også sett. Men kan det være de som besøker profilen mest av de vennene dere har felles? Eller så går det på hvem man chatter mye med, er på arrangementer med osv. Trodde det ikke fantes tall på hvem som er på hvilkens profil?
AnonymBruker Skrevet 4. august 2012 #8 Skrevet 4. august 2012 Jeg har lagt merke til dette jeg og! Men det virker mer som den viser hvem jeg sniker på hehe (med mindre det er gjensidig sniking da) Evt. er det dem som man chatter mest med? De kommer jo øverst i den chattelista også.. Anonym poster: 85381a277822009d44c0824d18b3525c
Guybrush Skrevet 7. august 2012 #9 Skrevet 7. august 2012 Facebook bruker algoritmer for å gjette seg frem til hva du er mest interessert i. De personene du liker innleggene til mest, de du skriver mest til både på veggen deres og på chatten vil automatisk havne på slike "favorittlister". Hvem som besøker deg oftest har ingenting med saken å gjøre for din liste. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå