AnonymBruker Skrevet 4. august 2012 #1 Skrevet 4. august 2012 Hei, jeg er en jente på 20 år. Veier 51 kg og er 164 cm høy, så jeg er egentlig slank fra får av. Men problemet er at jeg har lyst på finere og strammere rumpe. Føler ikke at den er så mye å skryte av egentlig. Over til problemet, HVA gjør jeg? Hjelper det å jogge i oppoverbakker, eller burde jeg trene styrke? Isåfall, hva øvelser og hvor ofte? Har ikke tilgang til treningssenter dessverre, men har en vekt som står på rommet mitt som jeg bruker til armene. Kostholdet har jeg kontroll over, så det trenger jeg ikke hjelp til Det første bilde ligner litt på min. Kanskje ikke så flat, men det er ikke langt unna. I tillegg har jeg cellulitter der. Anonym poster: f0cb9e4f68f3f6489142378b4542cc9a
Gjest Armule Skrevet 4. august 2012 #2 Skrevet 4. august 2012 Jeg ville gjort en kombinasjon! Å jogge i oppoverbakke hjelper godt, i tillegg til at man trener kondisjon. Ellers jo knebøy, (bulgarsk) utfall, markløft, glute bridge og spesielt hip thrust og lignende øvelser gode for å trene rumpa. Om du ikke er vant til styrketrening er det greit å starte med kroppsvekt, og bygge med vekter/manualer etterhvert. Sjekk ut fitnessbloggen.no, der står det mye bra. Samt Silje Marielas http://bodywork.blogg.no/.
Gjest *Maja* Skrevet 4. august 2012 #3 Skrevet 4. august 2012 (endret) Her er noen tips til rumpeøvelser. Jogging i oppoverbakke er også effektivt, samt løpe i trapper Edit: legge til lenke kanskje? Haha: http://www.kk.no/tag/rumpe%C3%B8velser/ Endret 4. august 2012 av *Maja*
AnonymBruker Skrevet 4. august 2012 #4 Skrevet 4. august 2012 Takk for svar dere, da tror jeg at det blir løping i oppoverbakke i dag Men hvor mye skal jeg gjøre av de forskjellige øvelsene, knebøy og markløft feks? Anonym poster: f0cb9e4f68f3f6489142378b4542cc9a
Gjest Armule Skrevet 4. august 2012 #5 Skrevet 4. august 2012 10 repetisjoner á 4 sett er greit å begynne med, men prøv deg frem! Noen liker å gjøre 8x3, med større belastning, andre 12x4 med mindre belastning. Fant forøvrig denne artikkelen. Der står det også litt om hvor repetisjoner og sett
AnonymBruker Skrevet 4. august 2012 #6 Skrevet 4. august 2012 Jeg har prøvd litt forskjellig - uten at jeg hadde rumpetrening som mål. Jeg merket ganske vesentlig forskjell når jeg startet med knebøy med vektstang(såpass tung at du må bruke god teknikk) og gående utfall med vekter/kettlebells. Gikk forbi speilet en dag i treningsbukse og tenkte "hm...det var en fin spretten rumpe" - så var det min egen den ble ikke større i den forstand, men den virker litt større fordiom.....sikkert fordi den ble strammere. Anonym poster: aa61be9a69627d58617f7f00b20c2aa7
AnonymBruker Skrevet 4. august 2012 #7 Skrevet 4. august 2012 Jeg har prøvd litt forskjellig - uten at jeg hadde rumpetrening som mål. Jeg merket ganske vesentlig forskjell når jeg startet med knebøy med vektstang(såpass tung at du må bruke god teknikk) og gående utfall med vekter/kettlebells. Gikk forbi speilet en dag i treningsbukse og tenkte "hm...det var en fin spretten rumpe" - så var det min egen den ble ikke større i den forstand, men den virker litt større fordiom.....sikkert fordi den ble strammere. Takk for svar! Så fint at dere vil hjelpe meg Men jogget du i tillegg da, eller trente du bare styrke? dvs knebøy osv? Anonym poster: f0cb9e4f68f3f6489142378b4542cc9a
Wonderbitch Skrevet 8. august 2012 #8 Skrevet 8. august 2012 Hei! Jeg lurte på om det blir for mye rumpetrening (hehe) om jeg jogger opp trapper og bakker en halvtime annenhver dag, og avslutter hver joggetur med 20 min. øvelser (Bruker lette eller ingen vekter)? Bør jeg evt gjøre øvelsene på dagene jeg ikke jogger? Jeg er ganske dårlig på jogging (må gå nesten like mye som jeg løper), kan jeg se noen forbedring på hvor langt jeg kan løpe etter noen uker med dette 3-4 ganger i uken? Trener forresten andre muskelgrupper også i tilfelle noen lurte;) men har fått så lyst på en skikkelig fin rompe:D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå