Gjest Skrållan - ikke innlogget Skrevet 16. februar 2004 #1 Skrevet 16. februar 2004 Jeg synes terteskjell er knallgodt, men blir ikke spist så ofte... Lager det med reker, biter av fiskepudding, gulrøtter el erter el lignende i tykk, hvit saus. 'Problemene' er: 1. Dette er mektig mat, men synes det er vanskelig å vite hva man kan servere ved siden av. Av en eller annen grunn greier jeg ikke helt se for meg grønn salat ved siden av liksom... Hvordan serverer dere terteskjell??? 2. Vi er bare to stk, og har ikke sjans til å få i oss en hel pakke skjell om gangen. Spiser det ikke så altfor ofte heller, siden sambis ikke er sååå begeistret Holder disse seg i åpnet pakke (oppbevart tørt og mørkt selvfølgelig), evt hvor lenge? Regner med det ikke er no vits i å prøve frysing....
Gjest 3llie Skrevet 16. februar 2004 #2 Skrevet 16. februar 2004 Jeg lager hvit saus, deler ca en halv fiskepudding i terninger. Koker opp frosne grønnsaker (amerikansk blanding). Har alt opp i sausen som igjen blir fordelt på varmet terteskjell. Ved siden av har vi poteter og smørdampet strimler av gulrøtter. Nam nam.. kanskje vi skal ha det til middag i dag :D Vi er to stk + et barn og vi har som regel bare et skjell igjen og det går i søpla så jeg aner ikke hvordan det er med oppbevaring, det står ikke på pakken altså? Ville tro det gikk greit, dem er jo så tørre. Fryse dem ville jeg nok ikke gjort.
Gjest Bøllefrøet Skrevet 16. februar 2004 #3 Skrevet 16. februar 2004 Det er mye fett i de skjellene, så de harskner fort! Jeg serverer terteskjell med hvit saus, fløtepudding, gulrøtter, blomkål, brokkoli, mais i sausen, reker og asperges ved siden av og et glass hvitvin eller to. Til dette serveres det ikke hverken potet eller salat eller noe dill her i huset. Men det er godt, ja.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå