marlenelaa Skrevet 4. august 2012 #1 Skrevet 4. august 2012 Om et år starter jeg livet som student, noe som betyr at jeg flytter fra huset til mine foreldre og min store, gode vofs. Jeg er fast bestemt på at ''The Grudge'' bor i skapet mitt her hjemme, og hun blir helt sikkert med på flyttelasset neste år, så da trenger jeg en liten vofs som kan redde meg fra denne fæle, fæle svarthårede jenta. I og med at jeg skal bli student vet jeg ikke hvor mye tid jeg får til å lufte vofsen, og kan ihvertfall ikke kjøpe meg en gjeterhund for å si det slik... Liker hunder som ser tøffe ut, men som egentlig ikke er så tøffe allikevel, og tenkte at den franske bulldogen er litt sånn. Har lest på canis.no at denne klovnen ikke krever så alt for mye mosjon, som passer meg veldig bra, men jeg har også lest at de krever veldig mye selskap og oppmerksomhet - kanskje litt dumt hvis jeg har skole fra klokken 8-16? På forhånd vil jeg bare si at jeg har vurdert dette med å i det hele tatt kjøpe meg en hund, og skal derfor vente til jeg har studert et halvt år for å se om jeg i det hele tatt har tid til noe så lite som en chihuahua (noe jeg absolutt ikke vil ha... er jo tross alt vant til lillegutt her hjemme på 50kg)... men det er jo greit å kikke litt på raser for å finne ut av hva som kan være interresant for meg. Setter pris på all ytterligere informasjon om denne rasen!
2shy Skrevet 4. august 2012 #2 Skrevet 4. august 2012 Jeg har ikke eid en Fransk Bulldog, men hatt en del med den å gjøre. Det er ikke en veldig hardfør rase, og de jeg har kjent med denne rasen sier de blir lett syke. De krever ikke mye mosjon som du sier, det er mer en byhund og ikke en løpe-i-marka hund. Hunden jeg kjenner er alene fra 8-16 hver ukedag, ikke noe problem. Kjenner egentlig hunder til tid? Det er absolutt en hund som elsker selskap, for meg blir den litt klengete. Jeg vet ikke om dette gjelder for alle, men de jeg kjenner snorker enormt mye (veldig sammentrykt nese). Kanskje greit å ha med i vurderingen hvis du skal bo trangt og ikke sover godt gjennom voldsomt bråk
marlenelaa Skrevet 4. august 2012 Forfatter #3 Skrevet 4. august 2012 Jeg har ikke eid en Fransk Bulldog, men hatt en del med den å gjøre. Det er ikke en veldig hardfør rase, og de jeg har kjent med denne rasen sier de blir lett syke. De krever ikke mye mosjon som du sier, det er mer en byhund og ikke en løpe-i-marka hund. Hunden jeg kjenner er alene fra 8-16 hver ukedag, ikke noe problem. Kjenner egentlig hunder til tid? Det er absolutt en hund som elsker selskap, for meg blir den litt klengete. Jeg vet ikke om dette gjelder for alle, men de jeg kjenner snorker enormt mye (veldig sammentrykt nese). Kanskje greit å ha med i vurderingen hvis du skal bo trangt og ikke sover godt gjennom voldsomt bråk Vet du hvordan syk denne rasen blir? Jeg er veldig vant til at hunden vår blir dårlig i magen - veldig matglad, og veldig glad for at skolebarna kaster fra seg godteripapir og sjokolade i veikanten... Ja, jeg trodde heller ikke hunder har noen forståelse for tid... Hunden vår hjemme blir like glad når man kommer inn igjen etter å ha gått ut med søppelet som når man kommer hjem fra en 2 ukers sydenferie. Men det kan jo hende at man tidlig må vende den franske bulldogen til å være selvstendig? Leste en gang at bulldogen begynte å hyle med en gang matmor gikk mer enn 2 meter unna. Hunden min hjemme sniker seg opp i sengen min på nettene - og dette er ikke en liten border collie, så sengen forvandles stadig om til en trampoline når guttebassen hopper opp:p Våkner noen ganger opp med kloremerker på ryggen fordi han har lagt seg bak ryggen min og drømt at han løper - merker ingenting når jeg sover, så litt snorking er ikke noe problem for meg! :-) Takk for svar!
2shy Skrevet 4. august 2012 #4 Skrevet 4. august 2012 Vet du hvordan syk denne rasen blir? Jeg er veldig vant til at hunden vår blir dårlig i magen - veldig matglad, og veldig glad for at skolebarna kaster fra seg godteripapir og sjokolade i veikanten... Ja, jeg trodde heller ikke hunder har noen forståelse for tid... Hunden vår hjemme blir like glad når man kommer inn igjen etter å ha gått ut med søppelet som når man kommer hjem fra en 2 ukers sydenferie. Men det kan jo hende at man tidlig må vende den franske bulldogen til å være selvstendig? Leste en gang at bulldogen begynte å hyle med en gang matmor gikk mer enn 2 meter unna. Hunden min hjemme sniker seg opp i sengen min på nettene - og dette er ikke en liten border collie, så sengen forvandles stadig om til en trampoline når guttebassen hopper opp:p Våkner noen ganger opp med kloremerker på ryggen fordi han har lagt seg bak ryggen min og drømt at han løper - merker ingenting når jeg sover, så litt snorking er ikke noe problem for meg! :-) Takk for svar! Det står en del om vanlige sykdommer her http://www.canis.no/innlegg.php?iid=1534141 Bulldogen jeg kjenner klarer seg fint alene i timesvis, ligger bare i buret og sover med dokka si Det kan godt være at den læres opp til å være en mer selvstendig hund, men jeg tror likevel eieren bør like en hund som løper i beina på dem og følger etter hjemme, og vil ha masse oppmerksomhet. Jeg liker litt mer selvstendige hunder Men rasen er utrolig artig, perfekt byhund!
Lulu89 Skrevet 24. september 2012 #5 Skrevet 24. september 2012 Jeg har en Fransk bulldog. De krever mye oppmerksomhet, trening og mosjon. Jeg vil absolutt anbefale deg å vente med å kjøpe hund til du er ferdig med studiene, for uansett hvilken rase du velger så krever de mye tid!
AnonymBruker Skrevet 25. september 2012 #6 Skrevet 25. september 2012 Jeg har også en, og vil anbefale deg og vente. Selv om de ikke krever VELDIG mye mosjon så krever de oppmerksomheten og tiden din på andre måter. De er kjent for å ikke være så glade i å være hjemme alene, men mange går det greit med, min godtar det. De tåler heller ikke varme så godt, det kan være slitsomt om sommeren. Ofte kan de ikke svømme pga. anatomien, så man må passe på ved vann. Det er en del slike ting å ta hensyn til. Men må legge til at jeg selv syntes det er en herlig rase, de er så snille (jeg kjenner en del andre) morsome og tøffe. Anonym poster: 52d834f35af4e99197c198524a4d95d0
AnonymBruker Skrevet 27. september 2012 #7 Skrevet 27. september 2012 Har to fraller selv og jo de er svært oppmerksomhetsyke og burde absolutt ikke være hjemme en hel dag alene. Mine får mye trim og er med å jogger og går masse turer i fjellet om sommeren. Men ja de trives og i sofaen på en regnfulldag. Det som kansje er mest vanlig er ørebetennelse og allergier? Nå har ikke noen av mine hatt det da Anonym poster: a507af9d4dfb53ea232f5a1b91308e42
AnonymBruker Skrevet 27. september 2012 #8 Skrevet 27. september 2012 Det står en del om vanlige sykdommer her http://www.canis.no/...php?iid=1534141 Bulldogen jeg kjenner klarer seg fint alene i timesvis, ligger bare i buret og sover med dokka si Det kan godt være at den læres opp til å være en mer selvstendig hund, men jeg tror likevel eieren bør like en hund som løper i beina på dem og følger etter hjemme, og vil ha masse oppmerksomhet. Jeg liker litt mer selvstendige hunder Men rasen er utrolig artig, perfekt byhund! Klarer seg alene? Hva mener du med dette? Alle hunder klarer seg vell alene men om det er det optimale er vell en annen sak Anonym poster: a507af9d4dfb53ea232f5a1b91308e42
AnonymBruker Skrevet 27. september 2012 #9 Skrevet 27. september 2012 Jeg har ikke eid en Fransk Bulldog, men hatt en del med den å gjøre. Det er ikke en veldig hardfør rase, og de jeg har kjent med denne rasen sier de blir lett syke. De krever ikke mye mosjon som du sier, det er mer en byhund og ikke en løpe-i-marka hund. Hunden jeg kjenner er alene fra 8-16 hver ukedag, ikke noe problem. Kjenner egentlig hunder til tid? Det er absolutt en hund som elsker selskap, for meg blir den litt klengete. Jeg vet ikke om dette gjelder for alle, men de jeg kjenner snorker enormt mye (veldig sammentrykt nese). Kanskje greit å ha med i vurderingen hvis du skal bo trangt og ikke sover godt gjennom voldsomt bråk De skal ikke snorke eller surke på noen måte det tyder kun på dårlig avel. Ang mosjon det blir vell til hva man gjør det til... tusler man bare fram å tilbake fra butikken med hunden så blir det ikke en fjelltur hund.. Anonym poster: a507af9d4dfb53ea232f5a1b91308e42
Nalaya Skrevet 28. september 2012 #10 Skrevet 28. september 2012 Har også en fralle på 3 år. Fra han var liten hadde han stadig smertefulle ørebetennelser, deretter begynte han å klø. Det viste seg etter mye testing at han har allergi. Nå får han immunterapi som koster over 2500 i året, og som Ikke blir dekket av forsikring. Vil du som student ha råd til å ta vare på en eventuellt syk hund? Andre problemer kan være patella lukasjon, pusteproblemer, hjerteproblemer, prolapser i rygg osv. Min fralle aksepterer å være alene, men det er kun rutinene som gjør det. Kommer jeg hjem fra jobb for så å gå ut igjen skriker han veldig ( dette skjer selfølgelig nesten aldri) veldig kjekk, snill, søt og morsom hund. Min snorker ikke og har veldig god pust. (beklager mangel på avsnitt, skriver fra telefonen)
2shy Skrevet 28. september 2012 #11 Skrevet 28. september 2012 Klarer seg alene? Hva mener du med dette? Alle hunder klarer seg vell alene men om det er det optimale er vell en annen sak Anonym poster: a507af9d4dfb53ea232f5a1b91308e42 Med det mener jeg en hund som ikke trenger ekstremt mye oppmerksomhet, ikke at den skal være mye alene.
AnonymBruker Skrevet 28. september 2012 #12 Skrevet 28. september 2012 Med det mener jeg en hund som ikke trenger ekstremt mye oppmerksomhet, ikke at den skal være mye alene. Fransk bulldog er en av de rasene som absolutt trenger og vil ha mye oppmerksomhet fra eier Anonym poster: a507af9d4dfb53ea232f5a1b91308e42
2shy Skrevet 28. september 2012 #13 Skrevet 28. september 2012 Fransk bulldog er en av de rasene som absolutt trenger og vil ha mye oppmerksomhet fra eier Anonym poster: a507af9d4dfb53ea232f5a1b91308e42 Det var jo nettopp det som var poenget mitt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå